Eläinoikeushihhulit pilanneet iltapukeutumisen
Olen menossa iltapukujuhlaan, ja iltapuku, kengät, laukku ja korut on hankittu. Sitten ryhdyin etsiskelemään takkia. Jotain virttynyttä napillista villakangastakkia kun ei viitsi iltapuvun päälle vetää. Koska varaa ja aikaa ei ole teettää mitään monen tonnin sinikettutakkia, olen etsiskellyt hieman halvempaa ja kevyempää kaniturkkia.
Mitä ihmettä? Sellaisia ei ole tarjolla! Mistä tahansa juhlapukeutumiseen erikoistuneesta tai takkeja myyvästä liikkeestä olen kysynytkään, vastaus on aina ei oo. Ja syynä se eläinhihhuleiden aggressiivisuus. Kauppiaat eivät uskalla ottaa valikoimiin aitoa turkkia, paikat pursuilevat rumia ja hiostavia tekokuituturkisjäljitelmiä.
Nekin, joilla turkki jo on, ovat kuulemma valittaneet, kun ei uskalla enää omaa aikoinaan hankittua turkkiaan juhlapaikalle matkattaessa laittaa. Näin yksi kauppias minulle kertoi.
Nuo yhden ainoan totuuden suvaitsemattomat kiihkoilijat, eläinhörhöt, ovat saaneet pilattua klassisen juhlapukeutumisen. (Totuuden nimessä täytyy myöntää, että vaikka iltapukuun sopivia turkkeja olisikin tarjolla, moni suomalainen silti vetäisi iltapuvun päälle vain sen tavallisen toppatakkinsa kokonaisvaikutelmaa murehtimatta.)
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 142 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 142 kg kirjoitti:
Minulla on siniketusta tehty turkislakki, joka on helvetin lämmin ja meinaan käyttää sitä koko talven. Ja jos minulle tulee yksikään eläinoikeusmääkijä tai ituhippi vittuilemaan, niin takaan että muistaa mokoma saatanan äpärä lopun vuotta, että kenelle on tullut aukomaan päätään ja tajuaa olla tekemättä niin jatkossa.
Jos meinasit että käytät väkivaltaa niin rosiksessa nähdään. Tosin en usko, että saat minua edes kiinni jos nimimerkkisi tosiaan viittaa elopainoosi.
Tämä liha on hankittu salilla eikä ruokapöydässä, jos sitä mietit. Luulen, että sinäkin olet riittävän viisas, että tajuat olla huutelematta, niin vältymme kumpikin siltä rosikselta ;)
Ei vittu mikä pikkulapsi sä olet.
Kyllä se kuule tosipaikan tullen sitten nähdään, että kuka on pikkulapsi ja kuka ei. Eipä hypi hipit silmille kun on hartioissa tarpeeksi leveyttä. Muutenkin noiden kettutyttöjen kaltaisen kuona-aineen voisi upottaa Itämereen minun puolestani. Tai jauhaa vaikka niille Särkänniemen Delfiineille evääksi.
Ei tarvitse odottaa tosipaikkaa kun herran ulosanti on jo valmiiksi yläasteen röökipaikalta. Ja sun parasta ajatellen toivon, että se myös sieltä on. Saattaa olla vielä jotain pelastettavissa tulevina vuosina.
Mua ei kiinnosta paskaakaan sun hartioiden leveys tai väkivallalla uhkailu kun tiedän että siellä kirjoittelee vähintäänkin sisimmässään pieni 15-vuotias poika.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kerran tällainen rastapäähippi tullut sössöttämään nahkatakista. Huuteli minulle, että olen täysi paska kun kehtaan käyttää kuollutta eläintä päälläni ja haistatteli ja syljeskeli päälleni ja haukkui murhaajaksi. Lopulta napsahti ja latasin sitä hihhulia suoraan naamaan, niin että kaatui katuun, ja kysyin että onko vielä jotain sanottavaa. Ei kuulemma ollut. Vituttaa tuollaiset jeesustelevat maailmanparantajat, jotka hinkkaavat omaa paskaideologiaansa muille.
M26
Sellaiset voimafantasiat :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen nössö. Et osaa yhtään ajaa omia asioitasi, oletat, että muut tekevät sen puolestasi. Ne eläinoikeushihhulit ovat nähneet paljon vaivaa vuosien varrella saadakseen ihmisten mielet ymmärtämään, että eläinten hyväksikäyttö on väärin. Mitä sinä olet tehnyt saadaksesi ihmiset omalle puolellesi? Aivan, et mitään, koska olet laiska ihminen ja oletat, että kaikki tarjoillaan sinulle tarjottimella.
Normaali ihminen ymmärtää ihan itse että kaikista eläimistä pitää pitää hyvää huolta. Oli se sitten kotieläin, lypsävä, lihakarjaa tai turkiseläin.
Eläinrääkkäys on poikkeuksellisen ja sairaan yksilön puuhaa ja hyvin harvinaista.Jos eläintä pidetään lypsämistä varten, lihakarjana tai turkiseläimenä, niin se kertoo jo ihan tarpeeksi siitä, että onko tällä eläimelle ihmiselle mitään arvoa. Jos arvo punnitaan lihassa tai maidon määrässä, niin ei sellaisella eläimellä ole mitään itseisarvoa. Eläinrääkkäystä kaikki.
Nyt kulta pieni on mennyt viherpiipertäjien propagandasta ihan sekaisin!
Kirjoitin että kaikista eläimistä on pidettävä hyvää huolta ja jotenkin onnistuit vääntämään senkin negatiiviseksi.
Olet vieraantunut vaan elämän realiteeteista joten eihän sinulle voi vihainen olla. Naureskelen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen nössö. Et osaa yhtään ajaa omia asioitasi, oletat, että muut tekevät sen puolestasi. Ne eläinoikeushihhulit ovat nähneet paljon vaivaa vuosien varrella saadakseen ihmisten mielet ymmärtämään, että eläinten hyväksikäyttö on väärin. Mitä sinä olet tehnyt saadaksesi ihmiset omalle puolellesi? Aivan, et mitään, koska olet laiska ihminen ja oletat, että kaikki tarjoillaan sinulle tarjottimella.
Normaali ihminen ymmärtää ihan itse että kaikista eläimistä pitää pitää hyvää huolta. Oli se sitten kotieläin, lypsävä, lihakarjaa tai turkiseläin.
Eläinrääkkäys on poikkeuksellisen ja sairaan yksilön puuhaa ja hyvin harvinaista.Hyvää huolta? Eläimestä joka ei saa elää lajityypillistä elämää vaan viettää sen syntymästä kuolemaan vankilassa vain ihmisen turhamaisuuden takia? Tällaisen eläimen olemassaolo on jo itsessään rääkkäystä.
Turkisten käyttö on yksi asia, sen käytön puolustelu sen sijaan menee täysin naurettavaksi. Pidä turkkiasi minun puolestani, mutta pitäydy edes noista puolivillaisista perusteluistasi.
Turhaan yrität inhimillistää eläimiä, ei onnistu.
Kannattaa nyt vaan hyväksyä että ihminen käyttää luontoa hyväkseen eri tavoilla.
Mulla on toistakymmentä vuotta vanha Joutsenen untuvatakki ja vaikka on elämänsä loppumetreillä, niin en heitä pois. On juuri hyvä "rönttö"takkina.
Naapuriperhe, jotka kuvittelee olevansa parempaa väkeä, niin lapsilla on Canada Goose takit ja kaikki mahdolliset.
Vetivät sitten herneet nenään kun sanoin että maailmassa on ravintoloita/baareja joihin ei sisälle pääse Canada Goose takin kanssa ja ihan sen eläinten kaltoikohtelun takia.
Kukin taaplaa tyylillään ja vaikka en itse niin turkiksista perusta mutta kyllä kettutyttöjen pitäisi aika paljon miettiä ennen kun menevät päästämään luontoon kuulumattomat eläimet kettutarhoista vapauteen.
Ne elukat kun ei pärjää luonnossa.
Joku järki eläintensuojeluunkin ja vaikka on todella hyvällä asialla, niin välillä menee överiksi.
prkle kirjoitti:
Mulla on toistakymmentä vuotta vanha Joutsenen untuvatakki ja vaikka on elämänsä loppumetreillä, niin en heitä pois. On juuri hyvä "rönttö"takkina.
Naapuriperhe, jotka kuvittelee olevansa parempaa väkeä, niin lapsilla on Canada Goose takit ja kaikki mahdolliset.
Vetivät sitten herneet nenään kun sanoin että maailmassa on ravintoloita/baareja joihin ei sisälle pääse Canada Goose takin kanssa ja ihan sen eläinten kaltoikohtelun takia.Kukin taaplaa tyylillään ja vaikka en itse niin turkiksista perusta mutta kyllä kettutyttöjen pitäisi aika paljon miettiä ennen kun menevät päästämään luontoon kuulumattomat eläimet kettutarhoista vapauteen.
Ne elukat kun ei pärjää luonnossa.Joku järki eläintensuojeluunkin ja vaikka on todella hyvällä asialla, niin välillä menee överiksi.
Ei vittu jos todella on olemassa ravintoloita tai baareja joihin ei pääse jonkun takin vuoksi!!!
On varmaan hyvä ruoka/meininki jossain viherpiipertäjämestassa.
Minulla on vanhalta tädiltäni jäänyt vanha musta lammasturkki. Se on lämmin ja kestänyt käyttöä jo vuosikymmenet. En näe mitään syytä heittää sitä pois. En kannata sen enempää tehomaataloutta kuin hyvän ja käyttökelpoisen tavaran heittämistä hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
prkle kirjoitti:
Vetivät sitten herneet nenään kun sanoin että maailmassa on ravintoloita/baareja joihin ei sisälle pääse Canada Goose takin kanssa ja ihan sen eläinten kaltoikohtelun takia.Kukin taaplaa tyylillään ja vaikka en itse niin turkiksista perusta mutta kyllä kettutyttöjen pitäisi aika paljon miettiä ennen kun menevät päästämään luontoon kuulumattomat eläimet kettutarhoista vapauteen.
Ne elukat kun ei pärjää luonnossa.Joku järki eläintensuojeluunkin ja vaikka on todella hyvällä asialla, niin välillä menee överiksi.
Ei vittu jos todella on olemassa ravintoloita tai baareja joihin ei pääse jonkun takin vuoksi!!!
On varmaan hyvä ruoka/meininki jossain viherpiipertäjämestassa.
No muualla kuin Suomessa on nuo erilaiset pääsyrajoitukset ravintoloihin ihan arkipäivää. Johtuu imagokysymyksistä, samalla tavalla tuo negatiivista imagoa Canada Goose-takit toiseen ravintolaan kuin varvasläpsytja arkivaatteet hienossa ravintolassa.
Lisäksi on hieman epäeettisiä takkeja ja sitten on Canada Goose-takkeja,jotka ovat tunnetuimpia mainoksia epäeettinen vaatetus-kategoriassa.
Todella huono päätös muuten GC:n johdolta pitää väkisin tuo aito turkis noissa takeissa, aivan typerä noin taloudellisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla >
http://www.thelocal.no/20140113/norway-venue-bans-canada-goose-jackets
No niinpä näkyy! Ja muistelenpa nyt että olenkin tuollaisen uutisen jostain aiemmin bongannut.
Mutta tuohan on silti yksi ainoa baari vaan. Onko vastaavia maailmalla enemmänkin?
Hmm... taidan ostaa tuollaisen takin seuraavaksi ihan periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 142 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 142 kg kirjoitti:
Minulla on siniketusta tehty turkislakki, joka on helvetin lämmin ja meinaan käyttää sitä koko talven. Ja jos minulle tulee yksikään eläinoikeusmääkijä tai ituhippi vittuilemaan, niin takaan että muistaa mokoma saatanan äpärä lopun vuotta, että kenelle on tullut aukomaan päätään ja tajuaa olla tekemättä niin jatkossa.
Jos meinasit että käytät väkivaltaa niin rosiksessa nähdään. Tosin en usko, että saat minua edes kiinni jos nimimerkkisi tosiaan viittaa elopainoosi.
Tämä liha on hankittu salilla eikä ruokapöydässä, jos sitä mietit. Luulen, että sinäkin olet riittävän viisas, että tajuat olla huutelematta, niin vältymme kumpikin siltä rosikselta ;)
Ei vittu mikä pikkulapsi sä olet.
Kyllä se kuule tosipaikan tullen sitten nähdään, että kuka on pikkulapsi ja kuka ei. Eipä hypi hipit silmille kun on hartioissa tarpeeksi leveyttä. Muutenkin noiden kettutyttöjen kaltaisen kuona-aineen voisi upottaa Itämereen minun puolestani. Tai jauhaa vaikka niille Särkänniemen Delfiineille evääksi.
Ei tarvitse odottaa tosipaikkaa kun herran ulosanti on jo valmiiksi yläasteen röökipaikalta. Ja sun parasta ajatellen toivon, että se myös sieltä on. Saattaa olla vielä jotain pelastettavissa tulevina vuosina.
Mua ei kiinnosta paskaakaan sun hartioiden leveys tai väkivallalla uhkailu kun tiedän että siellä kirjoittelee vähintäänkin sisimmässään pieni 15-vuotias poika.
Ja siellä kirjoittelee varmaan joku pieni naispuolinen ituhippipiipertäjä, joka kuolisi yhdestä 142-kiloisen miehen nyrkiniskusta. Ei kannata kukkoilla siellä, kun tiedät ettet pärjäisi. Tyypillistä feministimääintää ja naisten isottelua tuo viestisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla >
http://www.thelocal.no/20140113/norway-venue-bans-canada-goose-jackets
Tämän linkin jutun kommenttiosiossa puhutaan jostain norjalaisesta festivaalista, jossa keihästetään hevosia? Mitä ihmettä?
En löydä googlellakaan siitä mitään infoa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kerran tällainen rastapäähippi tullut sössöttämään nahkatakista. Huuteli minulle, että olen täysi paska kun kehtaan käyttää kuollutta eläintä päälläni ja haistatteli ja syljeskeli päälleni ja haukkui murhaajaksi. Lopulta napsahti ja latasin sitä hihhulia suoraan naamaan, niin että kaatui katuun, ja kysyin että onko vielä jotain sanottavaa. Ei kuulemma ollut. Vituttaa tuollaiset jeesustelevat maailmanparantajat, jotka hinkkaavat omaa paskaideologiaansa muille.
M26
Jahas, toinen mieslapsi ilmoittautui ketjuun.
Jahas, sinäkö olet siis sitä mieltä, että murhaajaksi haukkuminen ja päälle syljeskely on ihan ok, ja asia pitäisi ohittaa olankohautuksella, tai jopa kiitoksilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26
Jahas, sinäkö olet siis sitä mieltä, että murhaajaksi haukkuminen ja päälle syljeskely on ihan ok, ja asia pitäisi ohittaa olankohautuksella, tai jopa kiitoksilla?
Jos sinä olet sitä mieltä, että oikea ratkaisu on "ladata naamaan" niin olet ihan vitun mieslapsi.
Itse en ole ikinä ymmärtänyt näitä muodinperässä juoksioita. Varsinkaan jos muotiin kuuluu turkis. Hyväksyn turkiksen päällä silloin, jos sitä käyttää kun oikeasti on kylmä, eikä muilla vaatteilla pärjää tai se oikeasti lämmittää. En vain pysty hyväksymään sitä, että minkkejä, käärmeitä sun muita nahkoja pitää käyttää pinnallisen muodin takia, jotta käyttäjä saa leuhkia muille ja yrittää saada statusta sen kautta.
Kannattaa ehdottaa tapahtuman järjestäjälle, että laittaa lämmityksen päälle.
Käsitän turkisten käytön suojauduttaessa luonnonvoimia vastaan, mutta koristekäyttöä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla >
http://www.thelocal.no/20140113/norway-venue-bans-canada-goose-jacketsTämän linkin jutun kommenttiosiossa puhutaan jostain norjalaisesta festivaalista, jossa keihästetään hevosia? Mitä ihmettä?
En löydä googlellakaan siitä mitään infoa..
Googleta HORSE SPEARING FESTIVAL
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ikinä ymmärtänyt näitä muodinperässä juoksioita. Varsinkaan jos muotiin kuuluu turkis. Hyväksyn turkiksen päällä silloin, jos sitä käyttää kun oikeasti on kylmä, eikä muilla vaatteilla pärjää tai se oikeasti lämmittää. En vain pysty hyväksymään sitä, että minkkejä, käärmeitä sun muita nahkoja pitää käyttää pinnallisen muodin takia, jotta käyttäjä saa leuhkia muille ja yrittää saada statusta sen kautta.
Aha.
Jos on varaa aitoon turkikseen, on varaa myös laadukkaaseen ja tyylikkääseen villakangastakkiin.