Lapset avasivat joulukalenterin luukut, suutuin
Nyt kurja mieli kun suutuin kesken jouluvalmistelujen. Olin säästänyt ihanaa joulukalenteria lapsille ja kun kävin keittiössä olivat availleet monta monta luukkua vaikka kielsin.
Suutuin ja karjahdin tosi lujaa, 5v alkoi itkeä.
Että miten tämä nyt olisi pitänyt hoitaa kaikkien kasvatusoppien mukaan koska mua harmitti ihan kamalasti. Lapsilla on kuitenkin myös omat hienot lelukalenterit. Lapset 4 ja 5.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Comments? Miten te muut pidätte hermonne kun väsyttää ja harmittaa?
Tämä keskustelu on käyty täällä jo niin moneen kertaan, että aniharva jaksaa tätä enää lähteä veivaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa olla jälkiviisas, mutta noin pieniltä/kärsimättömiltä lapsilta pitää ottaa joulukalenteri pois luukun avaamisen jälkeen. Meillä 3-vuotias, jolle nalkutin ennen kalenterin antoa, että ainoastaan yksi luukku päivässä tai sitten äiti nostaa kalenterin korkealle hyllylle. Toistaiseksi saarna tehosi. Ei se niin vakavaa ole, että välillä hermostuneena huutaa lapsille, eivät he siitä mitään traumoja saa, varsinkaan jostain joulukalenterista. Pyydä anteeksi ja selitä, että suutuit siitä, että sovitte vain yhden luukun avaamisesta per päivä.
No ei kun juuri hyvä. Jälkiviisaus on parasta kun ei tässä muuten opi äitinä olemaan. No niin kai se olisi viisasta. Kunpa ne saisi jonkun lasioven taa niin voisivat silti ihailla. Kuopus koittaa avata myös lelukalenterin luukkuja...
Oon kyllä huolissani jos saavatkin jotain traumoja. Kun esikoinen alkoi itkeä. Todella harvoin huudan, en ikinä karju mut olen aika usein väsyneenä äreä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Comments? Miten te muut pidätte hermonne kun väsyttää ja harmittaa?
Tämä keskustelu on käyty täällä jo niin moneen kertaan, että aniharva jaksaa tätä enää lähteä veivaamaan.
No anteeksi nyt vaan mutta tässä ketjussa on juuri mulle tullut tosi viisaita vastauksia. Oon saanut paljon tukea ja neuvoja. Kiitos kaikille ❤️
Inhottavaa olla jälkiviisas, mutta noin pieniltä/kärsimättömiltä lapsilta pitää ottaa joulukalenteri pois luukun avaamisen jälkeen. Meillä 3-vuotias, jolle nalkutin ennen kalenterin antoa, että ainoastaan yksi luukku päivässä tai sitten äiti nostaa kalenterin korkealle hyllylle. Toistaiseksi saarna tehosi. Ei se niin vakavaa ole, että välillä hermostuneena huutaa lapsille, eivät he siitä mitään traumoja saa, varsinkaan jostain joulukalenterista. Pyydä anteeksi ja selitä, että suutuit siitä, että sovitte vain yhden luukun avaamisesta per päivä.