Onko työpaikalla pomon yhden työntekijän "lelliminen" sallittua?
Olen mun sedän alaisena huoltoasemalla, minun serkkuni kanssa, ja pomo on tämän serkun isä. Meillä on täysin sama työkokemus, ainoana erona että mulla on ammatti, serkulla ei mitään.. Tosin mun ammatti ei niinkään liity nykyiseen työhön. Olen kokki ammatiltani, mutta olen kassatyöntekijänä, joka on kyllä elintarvikkeiden kanssa tekemisissä. Tuurailen meidän lounaskokkia sen lomilla ja poissaoloina.
"Lelliminen" tapahtuu siten, että hän saa parempaa palkkaa kuin minä, saan pamin mukaisen minimi palkan, hän saa enemmän, tosin hieman isompaa mutta kuukausittaisella tasolla paljon enemmän.
Jos minun vuorolla varastetaan, se on mun syy, minä muka "annan" varastaa koska en ole parhaissa väleissä sedän kanssa. Kaikki minun inhimilliset mokat on hirveitä, ei semmoisia kukaan täysjärkinen tee.. Serkkuni vuorolla jos varastetaan, asiaa ei puida mitenkään, jos serkkuni mokaa hän toteaa että hupsista ja asiaa ei puida mitenkään.
Setä on täysin serkkuni tossun alla, hän menee ja tulee töihin miten haluaa, hän tekee mitä ja milloin haluaa. Hänellä on ns. vara valita työtehtävänsä, jos häntä ei jokin kiinnosta tehdä, hän ei sitä tee. Piste.
Lopullinen kysymykseni siis on, onko tälläinen työpaikkalelliminen laillisesti sallittua?