Kulkeeko kenenkään lapsi potkurilla kouluun? Kuljetko itse?
Mä kuljin lapsena potkurilla. Olen aloittanut koulun 1987. Tästä ohitsemme koululaisia näki menevän potkurilla vielä pari vuotta sitten, mutta koulu on sittemmin lakkautettu. Omatkaan lapseni eivät siis tule kouluun potkurilla kulkevan, koska matka taitetaan bussilla.
Kommentit (33)
Mikä on potkuri? Potkukelkkako? Jos, niin olen nähnyt sellaisia vain kuvissa.
N48
Vierailija kirjoitti:
N48
Ylpeiletkö uusavuttomalla tietämättömyydelläsi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Kerron vain faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Potkukelkka.
Ap
Aa, selvä. En ole kulkenut eikä lapsetkaan kulje. Koulumatka on niin pitkä että on kuljettu bussilla/taksilla. Mummolassa kyllä käytetään potkukelkkoja ja joskus yliopistolla opiskellessa näkyi välillä potkukelkkoja pyörien vieressä (Lapin yliopisto, tarviiko edes mainita :D)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Ei se nyt mikään ihme ole, että kaupungissa kasvanut ei ole potkukelkkaa kokeillut. Mä en muuten tullut edes ajatelleeksi, ettei potkurista tule ensimmäiseksi mieleen potkukelkka :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Mitä uusavuttomuutta osoittaa eri murresanojen tietämättömyys? En minäkään tiennyt tuota sanaa vaikka tuttu kapistus olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkukelkka.
Ap
Aa, selvä. En ole kulkenut eikä lapsetkaan kulje. Koulumatka on niin pitkä että on kuljettu bussilla/taksilla. Mummolassa kyllä käytetään potkukelkkoja ja joskus yliopistolla opiskellessa näkyi välillä potkukelkkoja pyörien vieressä (Lapin yliopisto, tarviiko edes mainita :D)
Ihan hyvä, että mainitsit! Voin kertoa, että kun opiskelin Helsingin yliopistossa, ei päärakennuksen ulkopuolella tullut yhtään potkukelkkaa vastaan!
Ap
Potkukelkan tiedän, vaikka olenkin kaupunkilainen. Potkuri sitten taas on ihan eri asia.
Kyllä kuljin ja niin kulkee lapsetkin aina välillä, joskus ottavat taas pulkan jossa vetävät reppujaan ja toisiaan vuoron perään. Kyläkoulussa käyvät :)
Vierailija kirjoitti:
Potkukelkan tiedän, vaikka olenkin kaupunkilainen. Potkuri sitten taas on ihan eri asia.
Ok!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkukelkka.
Ap
Ihan hyvä, että mainitsit! Voin kertoa, että kun opiskelin Helsingin yliopistossa, ei päärakennuksen ulkopuolella tullut yhtään potkukelkkaa vastaan!
Ap
Hyvä kun toit sen asian esille itsestäsi...
Eivät kulje potkukelkalla, eivät edes omista sellaista. Harmi sinänsä. Taitaa olla katoavaa kansanperinnettä.
Itselläni oli lapsena potkukelkka, mutta se varastettiin. Asun Helsingissä.
Ja minäkään en tiennyt että jossain potkukelkkaa kutsutaan potkuriksi. Mulle tuli mieleen Katto Kassinen.
T:N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkukelkka.
Ap
ApHyvä kun toit sen asian esille itsestäsi...
Kiukuttaatko nyt joku?
Ap
Lapsilla matkaa kouluun 7km joten eivät kulje. tosin kulkevat linja-autolle 1,5km ja haluaisivat kyllä kovasti mennä potkurilla. mietityttää vaan jos joku varastaa tienlaidasta potkurin päivän aikana niin eivät ole sitten menneet. niin ja kyllä..Asumme maalla :)
Itsellä ja miehellä niin pitkä työmatka ettei myöskään mennä potkurilla. Muuten kyllä ajellaan potkurilla ihan hyvin vuoksi lasten kanssa. Nyt ei ole vaan vielä ollut potkurikelit eli maa niin jäässä että luistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla matkaa kouluun 7km joten eivät kulje. tosin kulkevat linja-autolle 1,5km ja haluaisivat kyllä kovasti mennä potkurilla. mietityttää vaan jos joku varastaa tienlaidasta potkurin päivän aikana niin eivät ole sitten menneet. niin ja kyllä..Asumme maalla :)
Itsellä ja miehellä niin pitkä työmatka ettei myöskään mennä potkurilla. Muuten kyllä ajellaan potkurilla ihan hyvin vuoksi lasten kanssa. Nyt ei ole vaan vielä ollut potkurikelit eli maa niin jäässä että luistaisi.
Eikö bussipysäkillä ole mitään, johon potkurin saisi kiinni vaijerilukolla? Puuta tms.?
Po. kuljitko itse.
Ap