kamalaa kuinka ihmiset tuhlaa rahaa joutavaan!
Yhdellä mummelilla meni 110 euroa eilen Tokmannilla. Täysin joutavaa tavaraa.
Ehkä ne lämpötossut oli ainoa järkevä ostos.
Mä en tarvii tavarataloista oikeastaan mitään.
Vaikka varaa olisi ostaa.
Eikö ihmiset muuta ajanvietettä keksi kuin shoppailu?
Kommentit (16)
Mitä joutavaa sitten osti ja miksi kyttäät muiden ostoksia?
Mummu pistää ainakin eläkkeensä markkinoille, sinä ilmeisesti lepuutat varojasi tilillä.
Mä elän muutamalla satasella kuussa. Vois alkaa motkottaa kuinka kaikki suurempi kuluttaminen on turhaa kun minäkin kerran pärjään näin vähällä.
Mitäpä jos keskittyisit vain omiin ostoksiisi. Mummo kokee ostokset tarpeelliseksi, mummo tekee ostokset. Mitä mummon olisi pitänyt tehdä 110 eurolla? Laittaa pahan päivän varalle ja haaveilla mielessään ko. ostoksista kunnes kuolee pois?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Etenkin kun siellä kaupassahan sinä itsekin olit.
Mitäs sä ite siellä Tokmannilla toimitit? Kävitkö vessassa ja kyttäämässä toisten ostoksia, vai ostelitko itsekin?
Kaikkien on elettävä kuten ap. Koska ap ei nauti shoppailusta, kenenkään muunkaan ei pidä siitä nauttia. Ap on ainoa, joka määrittelee, mikä on järkevää ja mikä ei.
Mummelin satkuntokmanniostokset on pisara meressä siihen joutavaan mitä ihan työssäkäyvät ostelee, puhumattakaan todellisista isorikkaista.
No mitäs itse ostit? Toivottavasti jotain tarpeellista eikä mitään tarjoussuklaita.
Hankki itselleen tarpeellista tavaraa, sai hyvän mielen ja työllisti kaupan henkilökuntaa.
Minä taas olen ihmetellyt CityMarketeissa ja Prismoissa kun suurimmalla osalla on jättikärryt kukkuroillaan täynnä kassajonossa ja lasku yleensä jotain 300 euron luokkaa. Ei minulla olisi varaa tuollaisin kauppareissuihin, vaikka olenkin melko hyvätuloinen (perheen nettotulot 5000+e/kk). Minun ostokseni mahtuvat hyvin kannettavaan ostoskoriin.
Kerropa, ap, miten yhteiskunta pysyy pystyssä ja talouden rattaat pyörivät, jos kukaan ei osta mitään? Miten käy tuotteiden valmistajien, kuljettajien, myyjien?
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä mummelilla meni 110 euroa eilen Tokmannilla. Täysin joutavaa tavaraa.
Ehkä ne lämpötossut oli ainoa järkevä ostos.
Mä en tarvii tavarataloista oikeastaan mitään.
Vaikka varaa olisi ostaa.
Sinä et tarvitse = muutkaan eivät tarvitse?
Millä luokalla olet?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen ihmetellyt CityMarketeissa ja Prismoissa kun suurimmalla osalla on jättikärryt kukkuroillaan täynnä kassajonossa ja lasku yleensä jotain 300 euron luokkaa. Ei minulla olisi varaa tuollaisin kauppareissuihin, vaikka olenkin melko hyvätuloinen (perheen nettotulot 5000+e/kk). Minun ostokseni mahtuvat hyvin kannettavaan ostoskoriin.
Mistä tiedät, kuinka pitkäksi aikaa niiden ostosten on tarve riittää? Ja sinä taas haet sen korillisen tavaraa parin päivän välein.
Vierailija kirjoitti:
Joko olet todella pihi tai teidän perheen rahankäytössä on jotain todella pahasti pielessä.
Mutta tässä täytyy nyt kyllä erottaa hänen joutavansa sinun joutavasta. Voihan olla että hänelle ne eivät olleet joutavia. Kato ei nämä aina ole niin yksinkertaisia juttuja.