Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen imetysongelma

Vierailija
02.12.2016 |

Löytyisköhän ketään, jolla sama ongelma. Vauva 3kk, ja nyt alkanut tarttumaan käsillään kiinni kaikkeen minkä käteensä saa. No, tissillä ollessaan tarttuu kiinni tissiin ja repii sen suustaan irti. Sitten tietty alkaa itku kun tissi katoaa suusta. Ja sitä saa kokoajan olla laittamassa takaisin suuhun. Kääntää myös päätä pois, kun maailma kiinnostaa ja haluaa katsella ympärilleen, silloin myös tissi irtoaa ja itku tulee.. Nälkä on, mutta syömisestä ei tämän vuoksi tahdo tulla mitään. Huitoo käsillään niin hurjasti. Lisäksi puristelee tissejäni niin lujaa, että niissä on nyt naarmuja ja pieniä mustelmia... mikähän neuvoksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään imetysguru, mutta entä jos blokkaisit nuo ongelmat a) antamalla vauvalle jotain muuta käteen imetyksen ajaksi ja b) peittämällä näkymän vaikka huivilla. Oletko koittanut jotain sellaista?

Vierailija
2/12 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kireä kieli- tai ylähuulijänne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut, kuulostaa kieltämättä ihan järkevältä :D pitänee kokeilla

Vierailija
4/12 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni yleinen ongelma.

Kokeile laittaa lapsen käteen jotain jota voi hypistellä. Kokeile eri kokoisia ja tyyppisiä esineitä, naruja, pehmoleluja, leluja. Toisille voi olla tärkeää että voi kiskoa, voisit kokeilla pitää vaikka kaulassa jotain nauhaa jota vauva voi kiskoa.

Vierailija
5/12 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut tarjota sormeasi tytön käteen? Saisi pidellä jostain kiinni. Meilläkin oli tissiraivareita tuossa iässä. 😅

Vierailija
6/12 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harso vaikka vauvalle käteen jota voi hypistellä..Se toimintohan on samanlaista kuin kissan "leipominen" eli "polkee" käsillään tissiä heruttaakseen maitoa...

Vierailija
7/12 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa, kahden lapsen kokemuksella. 😊 Valot pois/hämäräksi, hiljainen tila, makuultaan imetys, melkein nukahtamassa oleva vauva..tässä joitakin, mitä voi kokeilla. Kysy neuvolasta apuja tai imetystuki ryn Facebookista, jos menee hankalaksi. Tsemppiä, kyllä se siitä!

Vierailija
8/12 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän on sellaisia silikonisia imetyskoruja joita vauva voi hypistellä imetyksen aikana.

Vierailija
9/12 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan toinen käsi imetettävän "puoleiseen" kainaloosi ja toisesta voit itse pitää kiinni. Jos pistät sormesi vauvan kämmeneen, hän todennäköisesti nappaa ihan itse siitä hanakasti kiinni. Ympäristön häiritsevät virikkeet voit vähentää valitsemalla rauhallisen huoneen imetyspaikaksi, vähentämällä valoja (pimeän aikaan vain sen verran valoa että itse pärjäät) tai käyttämällä esim. huivia luomaan suojaa. 

Vierailija
10/12 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus itse laitoin vauvalle tumput käteen, kun repi minun hiuksia, toimi siihen.

Vierailija
11/12 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on... Taiteilin itselleni imetyskorun (valmiitakin saa, mutta oon pihi :D) nyöristä ja parista isohkosta helmestä. Koru kulki näppärästi mukana ja oli helppo antaa vauvalle käteen imetyksen ajaksi, ettei repinyt rintaa. Kokeile ihmeessä :)

Repiminen meni meillä ohi ehkä vähän alle kuukaudessa.

Vierailija
12/12 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, täällä 3,5kk vauva ja sama meno! Olen ajatellut hommata jonkun värikkään imetyskorun, voisi sitä hypistellä ja huomio kiinnittyisi siihen. Tämä kaveri lisäksi murjoo nyrkillä tissiä kuin jotain taikinaa samalla kun syö, ja venkoilee vaikka miten. Huulijänne ehkä kireä myös, aion pyytää tulevalla lääkärineuvola käynnillä tarkastamaan sen, kuuluu sellanen naksuttava ääni usein imiessä, kun maitoa heruu vauhdilla. Muistan, että esikoisellakin oli tässä iässä kaikenlaisia kotkotuksia imettäessä, mutta tämä kuopus tuntuu vasta epeli olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan