3 synnytystä takana, enkä osaa kuvailla
missä supistukset erityisesti tuntuivat, mistä alkoivat ja että miten ne muuttuivat. Olen yrittänyt kovasti muistella mutta ei vaan tule mieleen. Sen tiedän että vatsaan sattui ja kovasti. Toiset synnyttäjät osaavat kuvailla niin hyvin että alaselkä tai reidet olivat kuin tulessa tai alavatsasta kaikki kipu alkoi, mutta itselläni ei kyllä ole mielikuvaa muuta kuin etttä SATTUI! Olenko omituinen?? Ystävänikin ovat synnytys synnytykseltä kertoneet kipujen eri vaiheet.
Kommentit (5)
Ihan samoin mullakin. Samoilla sanoilla voisin omia tuntemuksiani kuvailla. Yritin kerran laittaa paperille tuntemuksiani synnytyksistä ja niiden kulkua, mutta ei muistunut mitään tarkkaa mieleeni.
Mulla myös 3 synnytystä..
niin kuin mahaa poltettaisiin sisältä. Kuopukselta enemmän puristavia kipuja.
itsellä on vasta yksi lapsi joka otettiin pois loppujenlopuksi hätäsektiolla.
synnytyksen piti mennä normaalisti,oli kuvattu lantio jne. käynistettiin kun laskettuaika oli mennyt 2vkoa yli,kätilö ei ollut näyttänyt kuvia lääkärille ja kaikki meni loppujen lopuksi päin persettä...22tunnin synnytys yrityksen jälkeen lääkäri tuli paikalle ja yritti 2krt tavallisella imukupilla,ja 2krt metalli kupilla,jonka jälkeen tehtiin hätäsektio.muistikuvia ei synnytyksestä ole kuin hirveä kipu ja itku!
leikkauksen jälkeen en tajunnut edes saaneeni lasta ja kun hoitaja onnitteli pojasta niin katsoin ihmeissäni ja sanoin että ei minulla ole lapsia..nyt 8kk jälkeen asiat on hyvin mut synnytyspelko kauhea,vaikka keisarinleikkaus tehdään automaattisesti koska synnytyslääkäri kertoi minulle että oli 3pvä synnytyksen jälkeen katsonut kuvat ja toennut että olisin voinut synnyttää 2kg lapsen en 3810g niin kuin poikani oli.sori jos vastaus poikkesi kysymyksestä.
Neljä synnytystä takana.Kaikki ollut ensinnäkin aivan erilaisia synnytyksiä.
Kivutkin erinlaisia.
Poltto sanaa olen aina ihmetellyt. Itse olin vain SAIRAAN kipeä.
Sattu aivan sikana ne supistelut, erityisesti toisessa raskaudessa.
Enemmän se oli valtavaa pakotusta kuin että polttaisi.
Jossain alamahassa tuntui.Neljännessä taas selässä ja edessä ja joka puolella.
Olen myös kuunnellut kuinka toiset osaa ja pystyvät kertoa minuutti minuutilta synnytyksen etenemisen. Missä tunsivat kipua tarkalleen ja kuinka kauan ja miten. Minä en osaa.
Mutta kukin kokee tavallaan =).
Sektio minullakin ollut ja leikkaushaava kipu taas omassa sarjassaan.
Mä en ole kenellekään edes yrittänyt kertoa mitään yksityiskohtaisesti, kun en tiedä mitä sanoisin.. Kipuja oli, mutta missä..