Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tasapainoiseksi ja onnelliseksi koet elämäsi?

makethejp
02.12.2016 |

Yhteiskunnallisissa keskusteluissa mielestäni yhä enemmän tulisi korostua sana "harmonia" (tasapaino). Tosin valtion )suoranainen tehtävänsä ei ole tehdä ihmisä onnellisiksi vaan luoda puitteet hyvinvoinnin edistämiseksi (verovaroin rahoitettava vientivetoinen maa) Virikkeet, palvelut, instituutiot, sosiaalisuus - kunnat ja alueet. Tosin suomi on katiajakutunut: verovarat jakaantuvat epätasaisesti. Yritystoiminta siirtyy sinne (kasvukeskuksiin) missä on kasvavat markkinat, osaava työvoima, hyvät liikenneyhteydet ja jo ennestää menestyviä yrityksiä. Näin ollen myös kasvukeskuksien asuntojen ja tonttien ja vuokrien hinnat nousevat. Oletetetaan että tasapaino koostuisi vaikkapa näistä peruselementeistä: koti, työ, perhe, vapaa-aika (virikkeet), terveys, liikunta, ruokavaljo. Voit mainita myös läänisi josta olet kotoisin.

Kuinka tasapainoiseksi ja onnelliseksi koet elämäsi?

Vaihtoehdot

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"valtion suoranainen tehtävänsä ei ole tehdä ihmisä onnellisiksi vaan luoda puitteet hyvinvoinnin edistämiseksi " Korjaan: Valtiovallan suoranainen tehtävänsä ei ole tehdä ihmisä onnellisiksi vaan luoda puitteet hyvinvoinnin edistämiseksi

Vierailija
2/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen elämäni onnelliseksi,aikaa riittää kaikille,myös itselleni,avioliitto on onnellinen ja lapset tuoneet elämään hillittömän määrän rakkautta ja iloitsen jokaisesta yhteises hetkestä,ystävistä karsin pois negatiiviset,kateelliset ja katkerat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen

Äärimmäisen onnellinen. Ja nyt tulee jymy-yllätys: olen myös uusperheellinen. Ja ajatelkaa, silti onnellinen.

Vierailija
4/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen voi vain olla kaupungissa, sekö oli tämän jutun idea?

No joo, vastasin "onneton". Asun Seinäjoella.

Vierailija
5/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin tyytyväinen vaikkakin oikeastaan vastaus olis "tyytynyt".

Vierailija
6/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait se riippuu hieman iästä?

ap

Vierailija
7/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

makethejp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En tiedä. Kaupungistumisen myötä varsinkin länsimaita on kohdannut vitsaus nimeltä yksinäisyys, joka heikentää huomattavasti elämänlaatua. Itse en kyllä voisi kuvitella asuvani maaseudulla. Vaikka tosiaan asun kaupungissa, käytän vähän mitään palveluita johtuen monesta eri syystä. Ehkäpä siksi olen onneton, koska en tee mitään.

Vierailija
8/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

makethejp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En tiedä. Kaupungistumisen myötä varsinkin länsimaita on kohdannut vitsaus nimeltä yksinäisyys, joka heikentää huomattavasti elämänlaatua. Itse en kyllä voisi kuvitella asuvani maaseudulla. Vaikka tosiaan asun kaupungissa, käytän vähän mitään palveluita johtuen monesta eri syystä. Ehkäpä siksi olen onneton, koska en tee mitään.

Ostaisitko pillerin joka antaisi sinulle elinikäisen mielihyvän tunteen vai lähtisitkö matkalle joka tarjoisi sinulle haastetita ja haasteiden voittaminen tuottaisi sinulle  mielihyvän tunteita?

Vierailija
9/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

makethejp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

makethejp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ostaisitko pillerin joka antaisi sinulle elinikäisen mielihyvän tunteen vai lähtisitkö matkalle joka tarjoisi sinulle haastetita ja haasteiden voittaminen tuottaisi sinulle  mielihyvän tunteita?

Ehkä sinusta ei vain ole vastaamaan tähän kysymykseen.

Vierailija
10/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle on ihan sama vastaatko vai et, kunhan et ala paskaa jauhamaan. Se ärsyttää eniten.

Vierailija
11/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin onnellinen olen. Ei velkaa kuin satasia pankissa , kaikki uutta kesämökkejä 2 ja aikaa tehdä mitä ikinä haluan . Ei voisi paremmin olla. Täysin stressitöntä elämää.

Vierailija
12/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

makethejp kirjoitti:

makethejp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

makethejp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ehkä sinusta ei vain ole vastaamaan tähän kysymykseen.

No sori sori, olin kattomassa Perikatoa. 

En kumpaakaan. En pidä haasteista, vastuusta ja minulta puuttuu kunnianhimo. En myöskään ole kokenut liiemmin mielihyvän tunteita voittamistani haasteista ulkomaan reissuilla.

Lähtisin vain matkalle, joka sisältäisi normiarkea auringossa.

Vierailija
13/14 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin onnellinen. Parisuhteessa, vapaaehtoisesti lapseton, en asu Suomessa.

Vierailija
14/14 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi