Keksitkö hauskimman kieliopillisesti väärän väännöksen? Esim. Juon viintä omassa kotona.
Äitini ja kaverini ovat horoskoopiltaan kauriksia. Ostin eilen ananaan.
Jatkakaa :D
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma siittä, että tästä tulee tappelus.
Tappelus ei varsinaisesti ole väärin, vaan se on ollut vanhassa kirjasuomessa käytetty muoto. Seitsemässä Velsjeksessä Aleksis Kivi käytti sitä säännönmukaisesti.
Nykyään se on tietyllä hämäläismurteiden alueella puhekieleen kuuluva muoto.
Kyse olikin sanasta siittä, joita pari ministeriämme käyttää, toinen selvässä jytkymielessä ja toiselle se on ilmeisesti vain tarttunut siitä.
Alkuperäistä laajennettuna: joisin viime lauantaina viintä omassa kotona.
Isi-imperfekti on raivostuttavan typerän kuuloinen!
Vierailija kirjoitti:
Lähdetään korsooseen.
Tästä on ollut ihan oikeasti väittelyä korsoryhmässä. Korsoon vai korsooseen.
Menen kohta sänkylle nukkumaan, ensin avaan kenkän nauhat ja otan kenkät pois jalasta.