Te, jotka tarvitsette normaalia enemmän unta?
Miten saatte itsenne ylös sängystä? En ole tällä hetkellä työelämässä mutta pelottaa jo valmiiksi. En koskaan herää pirteänä ja unentarpeeni on n. 10-12 tuntia. Luonnollisesti harvoin pystyn saamaan tuota määrää unta. Käytän väsyttävää lääkitystä, jolle ei ole olemassa vaihtoehtoja joten tässä ollaan. :)
Vertaistukea kaipaisin jos jollakulla on samanlaisia ongelmia?
Kommentit (11)
Oon siirtyny nukkumaan olkkariin. Heti kun herään napsautan telkun ja läppärin päälle ja heräilen rauhassa. Kun vireystaso hieman noussut nousen keittämään paljon kahvia.
Jos nukkuisin makkarissa en sais itteeni ollenkaan ylös (erinäisiä lääkityksiä + masennus).
Vierailija kirjoitti:
No mun ratkaisu ongelmaan on ollut mennä aikaisin illalla nukkumaan. Se unilääke otetaan jo kuuden -seitsemän aikaan ja nukkumaan mennään puoli yhdeksän.
Jääkö sinulla aikaa muulle elämälle töiden ja nukkumisen lisäksi?
Onko sun mahdollista saada piristeitä?
Minulla on unentarve 12-14 fatiikin takia.
Monen kokeilun jälkeen sain lääkkeen joka poistaa unentarpeen. Otan pillerin aamulla ja illalla kun sen vaikutus lakkaa niin pystyn nukkumaan normaalisti.
Tuota lääkettä ei saa kuin narkolepsiaan ja pariin muuhun neurologiseen sairauteen, mutta esim. masennuslääkkeet auttavat monille väsymykseen. Kannattaa kokeilla niitä jos saat lääkärin innostumaan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Monen kokeilun jälkeen sain lääkkeen joka poistaa unentarpeen. Otan pillerin aamulla ja illalla kun sen vaikutus lakkaa niin pystyn nukkumaan normaalisti.
Tuota lääkettä ei saa kuin narkolepsiaan ja pariin muuhun neurologiseen sairauteen, mutta esim. masennuslääkkeet auttavat monille väsymykseen. Kannattaa kokeilla niitä jos saat lääkärin innostumaan asiasta.
En ole aiemmin kuullut tuollaisesta. Minulla on neurologinen sairaus ja lisäksi masennus. Voisitko mahdollisesti kertoa lääkkeen nimen niin voisin googletella millainen se on ja mihin sitä käytetään? :)
Ap
Minä tarvitsen vähintään 10 tunnin unet. Nukkumaan n.20.30 ja ylös 6.30-7.00
Käyn töissä ja opiskelen iltaisin. Menen nukkumaan n. 21-22 ja herään n.9.00-10.30. Joskus otan vielä päiväunet ennen koulua ja töitä. Vähemmällä en tule toimeen mitenkään. Olen masentunut ja kaamos pahentaa asiaa. Kesällä menen nukkumaan 22-23 ja herään 8-9 aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota lääkettä ei saa kuin narkolepsiaan ja pariin muuhun neurologiseen sairauteen, mutta esim. masennuslääkkeet auttavat monille väsymykseen. Kannattaa kokeilla niitä jos saat lääkärin innostumaan asiasta.En ole aiemmin kuullut tuollaisesta. Minulla on neurologinen sairaus ja lisäksi masennus. Voisitko mahdollisesti kertoa lääkkeen nimen niin voisin googletella millainen se on ja mihin sitä käytetään? :)
Ap
Modiodal. Jotkut sanovat saavansa apua efedriinistä, joka myös on voimakas piriste.
Terveys on loppujen lopuksi yksi tärkeimmistä asioista elämässä, ilman sitä ei tule mitään. Siispä nukun riittävästi.
Toisaalta en halua, että kaikki aika menee vain töihin ja nukkumiseen. Siispä teen osa-aikatöitä. Rahaa tietysti tulee vähemmän, mutta tämä on harkittu ratkaisu, olen valmis "maksamaan" siitä että ehdin tehdä hereilläoloaikanani muutakin kuin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota lääkettä ei saa kuin narkolepsiaan ja pariin muuhun neurologiseen sairauteen, mutta esim. masennuslääkkeet auttavat monille väsymykseen. Kannattaa kokeilla niitä jos saat lääkärin innostumaan asiasta.En ole aiemmin kuullut tuollaisesta. Minulla on neurologinen sairaus ja lisäksi masennus. Voisitko mahdollisesti kertoa lääkkeen nimen niin voisin googletella millainen se on ja mihin sitä käytetään? :)
Ap
Modiodal. Jotkut sanovat saavansa apua efedriinistä, joka myös on voimakas piriste.
Kiitos, vaikuttaa aika vahvalta ja kalliilta tavaralta :o
Masennuksesta ja unettomuudesta kärsin. Sain unettavan masennuslääkkeen ja sen avulla nukun hyvin koko yön. Ennen kesti kauan saada unen päästä kiinni ja heräilin kokoajan. Saatan nukkua posottaa nyt lääkkeen avulla 12h iha helposti.
Aamuisin pääsen ylös ajatuksella et pitää hoitaa poikaa. Nämä pitkät unet on siis silloin ku mies on vapaalla ja hän silloin herää pojan kanssa, jotta saisin levätä. Silloinkin ku herään viimein, koitan nousta nopeasti ylös et mies saa vaikka päiväunet ottaa tai muuten levähtää. Arkiaamuina herään taas siihen ku poika rupeaa itkemään pinnasängyssä ja tietenkihä siihe on pakko reagoida.
No mun ratkaisu ongelmaan on ollut mennä aikaisin illalla nukkumaan. Se unilääke otetaan jo kuuden -seitsemän aikaan ja nukkumaan mennään puoli yhdeksän.