Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tyhmä pitää olla et tulee mätkyjä ? ?

Vierailija
01.12.2016 |

Laske typerys veroprosentti sen mukaan mitä tienaat

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä ole typeryyttä, ilmaista lainaa joka maksetaan vuoden lopussa ilman korkoja :)

Vierailija
2/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitti nähdä sitä vaivaa. Ihan sama tuleeko mätkyjä vai palautusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä pitää olla, että alkaa yrittäjäksi?

Vierailija
4/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmä täytyy olla kun maksaa veroja Suomeen.

Vierailija
5/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä pitää olla että ei tajua sitä, että ihmisillä voi olla haasteelliset työkuviot ja hyvä yritys taiteilla vuositulorajan, vähennyksien ja veroprosentin kanssa? MInä esim pidän tosi pientä veroprosenttia, että tulis niitä mätkyjä, että sitten kun ilmoitan vähennykset niin se tasoittuis. Silti tulee yllätyksiä, voi tulla vähän mätkyjä tai voi tulla palautusta. Ei se ole niin helppoa kun tekee töitä kolmelle työnantajalle ja asunnon-työpaikan -välinen ajomatka vaihtuu sen mukaan, missä työkohde milloinkin on! Se voi olla kilsan tai sadan kilsan päässä tai kaikkea siltä väliltä. Justiinsa nostin vuositulorajaa kahdella tonnilla ja taas tuli uus veroprosentti, ehkä se riittää täksi joulukuuksi.

Vierailija
6/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti, ap. Ketä sinä tänään halveksisit, kenen vastoinkäymisistä saisit hyvänolotunnetta ellei mätkyjä saaneita olisi? 

Vierailija
7/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla tyhmä, jos ei osaa varautua mätkyihin.

Vierailija
8/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työpaikkaa, vuositulot nousivat 45.000€:sta 73.000€:oon. Olin arvioinut, että 70.000, joten olin ottanut 72.000€:n verokortin. Mätkyjä tuli joku satanen ensimmäisen kerran 20 vuoteen. Olen siis tyhmä. Tämä selvä. :-)

Vierailija
9/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on ilmeisesti iloinen veronmaksaja :)

Vierailija
10/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pelkästään tyhmyyttä ole. Vuorotyöläisenä kun on hyvin vaikea tietää tarkalleen paljonko kuluvan vuoden aikana sattuu tulemaan viikonloppu-, ilta- ja yövuoroja.

Vierailija
11/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuryrityksissä ihan perus verotusteknisiä juttuja, että jätetään veroja maksamatta. Käytännössä ilmaista lainaa. Rahoille saadaan aika hyvää tuottoa kun lepuutetaan vuosi jossain sijoituksissa. Maksetaan sitten verot pois ja korot jää itelle -> profit.

Täytyy olla aika idiootti ettei tuota tajua.

Vierailija
12/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertaappa se rahan aika-arvo.

Vierailija
13/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se pelkästään tyhmyyttä ole. Vuorotyöläisenä kun on hyvin vaikea tietää tarkalleen paljonko kuluvan vuoden aikana sattuu tulemaan viikonloppu-, ilta- ja yövuoroja.

Kyllä meillä vaan pystyy laskemaan vaikka kuinka pitkälle (vuosia) eteenpäin miten vuorot menee. Ja lisät maksetaan keskimääräisinä, joten tilit ovat aina samanlaisia.

Vierailija
14/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä pitää olla että ei ota ilmaista lainaa?

Veronpalautukset taas ovat ilmaista lainaa toiseen suuntaan, veronmaksajalta valtiolle.

Kumpi onkaan tyhmempi, se joka ottaa veromätkyjä vai se joka otta veronpalautuksia?

Vierailija
15/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä ole typeryyttä, ilmaista lainaa joka maksetaan vuoden lopussa ilman korkoja :)

Näin just. Mä ja mieheni ollaan tmi-yrittäjiä. Mä teen osa-aikaista, mies kokopäiväistä. Tulot eivät ole säännölliset, vaan jos esimerksiksi jossain kuussa tekee pitkäkestoista, isoa työtä, siitä saa rahaa vasta pitemmän ajan kuluttua. Tällöin ei ole varaa aina maksaa ennakkoveroja. Ja voin kertoa, että tmi-yrittäjällä on muutakin hommaa kuin sen veroprosentin miettiminen. 

Vierailija
16/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikanvaihtaja kirjoitti:

Vaihdoin työpaikkaa, vuositulot nousivat 45.000€:sta 73.000€:oon. Olin arvioinut, että 70.000, joten olin ottanut 72.000€:n verokortin. Mätkyjä tuli joku satanen ensimmäisen kerran 20 vuoteen. Olen siis tyhmä. Tämä selvä. :-)

Fiksu ois tarkistanut veroprossan viimeistään marraskuussa ja reivannut sitä oikeaan suuntaan joten, jep, olet tyhmä. Tiedossasi  oli mitä olet alkuvuonna tienannut ja mitä tulet marras-joulukuussa tienaamaan joten verotustarve on helppo laskea laskurilla.

Itse ilmoitan työmatkavähennykset loppuvuodesta ja haen 0-verokortin, joka on voimassa joulukuun ja tammikuun.

Vierailija
17/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä vaan pystyy laskemaan vaikka kuinka pitkälle (vuosia) eteenpäin miten vuorot menee. Ja lisät maksetaan keskimääräisinä, joten tilit ovat aina samanlaisia.

Ja meillä ei. Yllätys että työpaikkoja on erilaisia?!?! Meillä on kaksivuorotyö mutta kiiretilanteissa otetaan tarvittaessa yövuoro lisäksi käyttöön. Sitä ei kristallipallo meille kerro onko ensi elokuussa kiirettä vai ei.

Vierailija
18/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmä pitää olla että ei ota ilmaista lainaa?

Veronpalautukset taas ovat ilmaista lainaa toiseen suuntaan, veronmaksajalta valtiolle.

Kumpi onkaan tyhmempi, se joka ottaa veromätkyjä vai se joka otta veronpalautuksia?

Mitä fiksua on siinä, että elää vuoden velaksi? Minusta fiksumpaa on se, että pystyy elämään ilman "ilmaista velkaa".

En mä muutakaan velkaa ota siksi, että se on ilmaista, jos pärjään ilmankin. Että miten se oli?

Vierailija
19/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niin tyhmä, että lainaa valtiolle rahaa olemattomalla korolla? Yllättävän moni täälläkin kehuu, kuinka on lainannut tuhansia euroja. Mutta huvinsa kullakin.

Vierailija
20/33 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tyhmä.

Olin ollut edellisen vuoden töissä ja maksanut jotain 17% veroa, joten en vaan voinut tajuta että työttömänä joutuu maksamaan paljon enemmän, eli oletin että 25% prossaa riittää työttömän veroprosentiksi, enkä tarkistanut loppuvuodesta.

Mutta ei riittänyt. Mätkyjä tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi