Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Latasin Instagramin kilpailun takia. Pitääkö tilin olla julkinen, jotta kilpailukuvani näkyy hashtagilla kilpailun raadille?

Vierailija
01.12.2016 |

Nyt tilini on yksityinen. Lisäsin kilpailukuvaani hashtagin, mutta onko niin, ettei se edelleenkään näy kenellekään, jos en tee tilistäni julkista?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet? :D

Vierailija
2/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitää olla julkinen. Tietysti. Eihän noissa muuten olisi ideaa, ellei samalla monet ihmiset mainostaisi firmaa kuvillaan iloisesti ja ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä luulet? :D

No kun sitäpä en tiedä, kun en Instagramista mitään tiedä. Että avaako tuo hashtag sen kuvan jotenkin laajemmalle katselijakunnalle vai ei. 

Kuten sanoin, latasin Instagramin vasta 10 minuuttia sitten, enkä asetuksista tähän löytänyt vastausta. 

Facebookissa pystyy laittamaan joka kuvan erikseen eri yleisölle. Onko Instagramissa vain siis kaksi vaihtoehtoa, joko yksityinen tai julkinen - ei mitään siltä väliltä? Eli jos haluaisin osallistua kilpailuihin ja laittaa myös vaikka henkilökohtaisia kuvia, niin en voi laittaa näille kuville eri yleisöjä?

ap

Vierailija
4/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo pitää olla julkinen. Tietysti. Eihän noissa muuten olisi ideaa, ellei samalla monet ihmiset mainostaisi firmaa kuvillaan iloisesti ja ilmaiseksi.

No pöh, ihan tyhmää. Enpä siis käytä tästä eteenpin Instagramia mihinkään muuhun kuin kilpailuihin, kun en halua omia kuviani julkisesti esitellä.

ap

Vierailija
5/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOO KIVA. Latasin sen kilpailukuvani ja välittömästi tuli ilmoitus, että 29 ihmistä seuraa minua.

Aargh. 

ap

Vierailija
6/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOO KIVA. Latasin sen kilpailukuvani ja välittömästi tuli ilmoitus, että 29 ihmistä seuraa minua.

Aargh. 

ap

No hyvä kumminkin, etteivät ne ole oikeita ihmisiä. Tai jos joku olisikin, niin se ei kuitenkaan ole kiinnostunut seuraamaan sinua, vaan koittaa houkutella sinua seuraamaan häntä.

Vierailija
7/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aargh. 

ap

Huikamalaa! :O Anteeks, mutta kuulostaa niin hassulta :D

Vierailija
8/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aargh. 

ap

Millainen kuva se oli? Seuraispa muakin noin moni! :D

Vierailija
9/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis koska latasin sen kilpailukuvan sillä kilpailuhashtagillä, niin varmaan sen takia tuli noi seuraajat.

Katsoin, että 14 noista on mun Facebook-kavereita noista seuraajista, joten koska Facebook ja Instagram on samaa firmaa, niin tuli varmaan joku yleisilmoitus niille. Siis että "käyttäjä Sejase on nykyään Instagramissa nimellä sejase, haluatko seurata.." tms.

Tasan kyllä käytän Instagramia vain kilpailuihin ja poistan ne kuvat, kun kilpailu on ohi. Tuli heti jotenkin paljas olo, kun ihmiset alkoivat seurata :D Facebookissa voi olla paljon enemmän yksityishenkilönä.

Kuvassa ei onneksi ole mitään tunnistetietoja asuinpaikastani tai mitään henkilökohtaista, ei näy itsestänikään mitään. Pitäisikö nimikin vaihtaa joksikin kryptiseksi, nyt se on ihan Etunimi.Sukunimi?

ap

Vierailija
10/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis koska latasin sen kilpailukuvan sillä kilpailuhashtagillä, niin varmaan sen takia tuli noi seuraajat.

Katsoin, että 14 noista on mun Facebook-kavereita noista seuraajista, joten koska Facebook ja Instagram on samaa firmaa, niin tuli varmaan joku yleisilmoitus niille. Siis että "käyttäjä Sejase on nykyään Instagramissa nimellä sejase, haluatko seurata.." tms.

Tasan kyllä käytän Instagramia vain kilpailuihin ja poistan ne kuvat, kun kilpailu on ohi. Tuli heti jotenkin paljas olo, kun ihmiset alkoivat seurata :D Facebookissa voi olla paljon enemmän yksityishenkilönä.

Kuvassa ei onneksi ole mitään tunnistetietoja asuinpaikastani tai mitään henkilökohtaista, ei näy itsestänikään mitään. Pitäisikö nimikin vaihtaa joksikin kryptiseksi, nyt se on ihan Etunimi.Sukunimi?

ap

Itse olen siellä nimimerkillä. Olen huomannut, että suomalaiset on tosi usein omalla nimellä, mutta ulkomaalaiset nimimerkillä.

Vierailija
11/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ilmeisesti kirjauduit samalla sähköpostiosoitteella kuin facebookiin ja siksi fb-kaverit saivat ilmoitukset tuosta että käytät myös instagramia.

Vierailija
12/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä, mikä siinä on kamalaa jos ihmiset seuraavat sinua ja näkevät kuvasi?

Se on aikalailla tuon Instagramin tarkoitus ja minun omasta mielestä yksityiset profiilit vain ovat pilanneet IG:n tarkoituksen.

Itse olen ollut Instagramissa vuodesta 2011 ja aina ollut julkinen profiili. Enpä lisäile sinne mitään kovin henkilökohtaisia kuvia, joiden näkyminen muille kuin lähimmäisilleni olisi jotenkin kauhistus. Kaikkein henkilökohtaisimmat kuvat jaan sitten Whatsappin tai Facebookin kautta räätälöidyin asetuksin - jos niitä nyt on edes mikään pakko sen suuremmalle joukolle levitellä.

(Enkä tällä nyt sano etteikö Instagramissa saisi yksityisiä profiileja olla ja henkilökohtaisia kuvia jaella, kerroin vain oman mielipiteeni.)

Vierailija
13/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä, mikä siinä on kamalaa jos ihmiset seuraavat sinua ja näkevät kuvasi?

Se on aikalailla tuon Instagramin tarkoitus ja minun omasta mielestä yksityiset profiilit vain ovat pilanneet IG:n tarkoituksen.

Itse olen ollut Instagramissa vuodesta 2011 ja aina ollut julkinen profiili. Enpä lisäile sinne mitään kovin henkilökohtaisia kuvia, joiden näkyminen muille kuin lähimmäisilleni olisi jotenkin kauhistus. Kaikkein henkilökohtaisimmat kuvat jaan sitten Whatsappin tai Facebookin kautta räätälöidyin asetuksin - jos niitä nyt on edes mikään pakko sen suuremmalle joukolle levitellä.

(Enkä tällä nyt sano etteikö Instagramissa saisi yksityisiä profiileja olla ja henkilökohtaisia kuvia jaella, kerroin vain oman mielipiteeni.)

Facebookissa voin jakaa tietoa, jota muutenkin jakaisin ystävilleni. Arkiasioita, vinkkejä ja mielipiteitä, uutisia (me muutamme, sain työpaikan..). Tällaisia asioita en missään nimessä haluaisi jakaa täysin tuntemattomille. Ties mitä stalkkaajia siellä on! Ei ole hirveän vaikeaa selvittää parin kuvan ja postauksen perusteella henkilön asuinpaikkaa, harrastuksia, keitä lähipiiriin kuuluu jne. 

Tuo nyt jakamani kuva ei kerro minusta yhtään mitään. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän