Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venlafaxin kokemuksia, auttaako ahdistukseen?

Vierailija
30.11.2016 |

Edellinen lääke ei auta enää yhtään ja nyt lääkäri määräsi Venlafaxinia. Onko kellään auttanut kamalaan ahdistuneisuuteen? Mitä sivuoireita tuli, meneekö ne ohi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa

Vierailija
2/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi. Aluksi tuli pahoinvointia ja "aivosähköiskuja", minkä takia lääkkeen aloitus ´kannattaa ehkä ajoittaa lomaviikolle tmv, ettei ainakaan auton ratissa tarvitse säihkähtää tai kokouksesta lähteä juoksemaan oksentamaan.

Mutta nuo menivät ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt viikon annoksella 75mg ja jo nyt huomaan että en ole niin itkuherkkä. Tosin on väsyttänyt aikalailla. Netissä on paljon puolesta ja vastaan tätä lääkettä kommentoitu. Kokeilemallahan se selviää. Itselle ei vielä ole mitään pahempia sivuoireita tullut verrattuna toiseen lääkkeeseen mitä en sietänyt ollenkaan. Huomenna nousee annos 150mg ja toivon että tää väsymys pikkuhiljaa väistyis. Tsemppiä!

Vierailija
4/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä huomannu mitään vaikutusta.

Järkyttäviä "sähköiskuja " oli pitkän aikaa lopettamisen jälkeen.

Vierailija
5/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sivuoireita, itkuisuus ja masennus vähenivät. Syön edelleen!

Vierailija
6/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aloitetaan tolla 35mg. Kuinkahan nopeesti alkaa auttamaan?

Tällä hetkellä henkinen tila niin huono ettei huonommaks voi mennä varmaan.

Vierailija
7/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

panikkihäiriöön kyllä auttoi. Ahdistukseen... en oikein tiä...

Vierailija
8/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi auttaa tai olla auttamatta, vähän yksilöllistä ja riippuu mistä ahdistus johtuu. Ite söin sitä masennusoireisiin, oli ihan jees, maksimiannoksella teki tunnelaman. Se oli ihan karmee tunne kun ei tuntenu mitään...

Vierailija
9/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi! Aloitin suoraan 75 mg:lla ja mulla lääkkeen positiiviset vaikutukset alkoi jo viikossa, tämä on yksilöllistä. Ahdistuneisuus ja jatkuvat huoliajatukset väistyivät, tuli energiaa tehdä asioita. Nykyään on pirteämpi olo kuin ennen, mutta ei tällä annoksella liian. 

Ekat pari yötä ei nukuttanut juuri yhtään, ja ihan alkuun tuli omituinen euforia-nousu, joka sitten tasoittui tämmöiseksi normaaliksi "hyväksi oloksi" - tosin itken välillä liikuttavissa tilanteissa tai tunnen ärtymystäkin silloin kun se on aiheellista, eli ei tasoita onneksi kaikkia oloja liikaa itselläni. 

Pupillit on isommat kuin yleensä. Pääkipuja ei tullut aloittaessakaan, vatsa oli ekat päivät sekaisin mutta lääkkeen ottaminen ruoan kanssa auttaa siihen.

Vierailija
10/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ilmeisesti yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, SSRI lääke menettänyt kokonaan tehonsa:(

Mutta miten nopeasti lääke auttaa?

Vierailija
11/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo lääke ei sopinut ollenkaan. Sekosin, sivuoireena tuli itsetuhoisuus. Yritin tappaa itteni joka välissä ja keho on nyt sen näköinen.

Vierailija
12/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On auttanut ahdistukseen 75mg annoksella, olen kuin eri ihminen nykyään! Paljon rohkeampi ja sosiaaliset tilanteet ei ahdista enää.

Alussa sivuoireet olivat järkyttävät: itsetuhoisuutta, unettomuutta, pahoinvointia, refluksia, ruokahaluttomuutta. Nykyään enää lihasnykäyksiä ja pupillit isot.

Vierailija
13/16 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On auttanut ahdistukseen 75mg annoksella, olen kuin eri ihminen nykyään! Paljon rohkeampi ja sosiaaliset tilanteet ei ahdista enää.

Alussa sivuoireet olivat järkyttävät: itsetuhoisuutta, unettomuutta, pahoinvointia, refluksia, ruokahaluttomuutta. Nykyään enää lihasnykäyksiä ja pupillit isot.

Lisään vielä että minulla lääke aloitettiin vaikeaan masennukseen, mutta auttoikin sitten ahdistukseen jota ei ollut tarkoitus lääkitä :D

Vierailija
14/16 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut pahoja oireita

Vierailija
15/16 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aloitettiin elokuun 2023 alussa. 35 mg sitten 75 ja lopulta 150 mg/pv. Ensin piti lopettaa Seronil, joka menetti tehonsa. Venla on vienyt suurimman osan fyysisistä oireista ja myös henkisistä. En hikoile niin herkästi, jännitys hartioissa on helpottanut, maha ei enää oireile ja huoliajatukset ovat vähentyneet ja niihin on helpompi ottaa etäisyyttä (eivät ns. pääse ihon alle). Unet ovat parantuneet ja muutenkin koen olevani rennompi ja iloisempi. Tosin kesällä osallistuin HUS:n ilmaiseen ahdistuneisuushäiriön nettiterapiaan (lähetteen saa lääkäriltä) ja se on myös auttanut monella tapaa. Lisäksi olen tehnyt säännöllisesti mindfulnessharjoituksia, jotka tuntuvat rauhoittavan pääliikennettä. Ja lopetin tupakoinnin.

Joskus saatan öisin hikoilla, muuta sivuvaikutusta tai haittaa en ole huomannut.

Kannattaa kokeilla, jos tuntuu että nykyisessä elämäntilanteessa on raskasta olla.

Vierailija
16/16 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se auttoi, aikansa, kuten muutkin ssri lääkkeet. Aloittaessa ei tullut erityisiä sivuireita, mutta lopetettaessa tuli lähes 2kk ajan silloin tällöin "sähköiskuja". Suosittelen ajoittamaan lopetuksen kesälomaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän