Siis millä perusteella fb ehdottelee noita kavereita?
Onko ne oikeasti tyyppejä, jotka ovat stalkanneet mua?
Kommentit (10)
Jos sut on tägätty samaan paikkaan samaan aikaan niiden kans, niin FB ehdottaa. tai, jos tykkäät jostain päivityksestä/sivusta niin voi ehdottaa muitakin samasta tykänneitä.
Mulla ehdottaa niitä, joita olen itse stalkannut. Sekä kavereiden kavereita ja ihmisiä ryhmistä, joihin kuulun.
En ole itse aktiivinen. Kirjaudun n.kerran kuussa katsomaan onko mulle viestejä. Sähköpostiin tulee noita tunnetko sitä ja sitä -ehdotuksia.
Se ottaa tietoja myös instagramista, jos sinulla sitä on ja mahdollisesti myös puhelinnumeron avulla jos olet sen fb -tiliisi yhdistänyt.
Kuulun koira ryhmiin ja mulle Facebook ehdottaa kaveriksi henkilöitä jotka on kommentoinut jotain samaa koira ryhmän päivitystä. Joskus kavereiden kavereita tai jos seurataan samaa julkisuuden henkilöä..
En koskaan stalkkaa ketään niin ei tule tuttuja ehdotuksiin.
Välillä tulee vanhoja työnantajia vuosien takaa kaveriehdotuksiin :D se on aika outoa. Käyköhän hestalkkaamassa mitä minulle kuuluu. Profiilissani on kyllä piilotettu kaikki muu paitsi profiilikuvat ja kansikuva, niin ei saa paljon stalkattavaa hah ;)
Mulla on alkanut ihan viimeisen kuukauden sisään fb ehdottaa kaveriks vaikka ja ketä. Ihmisiä, joita en taatusti ole stalkannut ja heistäkään ei varmasti suurin osa mua. En vaan usko, että niin suuri määrä tuntemattomia olis yhtäkkiä päätynyt mun profiiliin, kun mitään yhteisiä kavereita, asuinpaikkoja, tykkäyksiä tms ei ole. Ennen fb ehdotti vaan kaverien kavereita ja niitä keiden sivua kävi katsomassa. Onko muilla tällästä? Millähän ihmeen perusteella noi tyypit valikoituu?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on alkanut ihan viimeisen kuukauden sisään fb ehdottaa kaveriks vaikka ja ketä. Ihmisiä, joita en taatusti ole stalkannut ja heistäkään ei varmasti suurin osa mua. En vaan usko, että niin suuri määrä tuntemattomia olis yhtäkkiä päätynyt mun profiiliin, kun mitään yhteisiä kavereita, asuinpaikkoja, tykkäyksiä tms ei ole. Ennen fb ehdotti vaan kaverien kavereita ja niitä keiden sivua kävi katsomassa. Onko muilla tällästä? Millähän ihmeen perusteella noi tyypit valikoituu?
Edit: Lisään vielä, että en kuulu mihinkään ryhmiin, tykkään vain harvoin joistain julkisista päivityksistä tms (nekin aina jotain kansainvälisiä ja silti kaikki kaveriehdotukset on suomalaisia henkilöitä), joten todennäköisyys eksyä mua stalkkailemaan on aika pieni ellei kyseessä oo joku tuttu kuka tietoisesti haluaa etsiä just mun fb:n käsiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edit: Lisään vielä, että en kuulu mihinkään ryhmiin, tykkään vain harvoin joistain julkisista päivityksistä tms (nekin aina jotain kansainvälisiä ja silti kaikki kaveriehdotukset on suomalaisia henkilöitä), joten todennäköisyys eksyä mua stalkkailemaan on aika pieni ellei kyseessä oo joku tuttu kuka tietoisesti haluaa etsiä just mun fb:n käsiinsä.
Joo, mulla just sama tilanne. -Ap
Oon huomannut, että jos Etelä-Suomesta lähden pohjoiseen, niin alkaa niitä pohjoisen kavereita tai niiden kavereita näkyä. Voisko siis liittyä myös sijaintiin. Sitten jos käyn kattomassa jonkun ihmisen profiilia, ni sen kavereita alkaa ilmestyä kaveriehdotuksiin.
Voi ne olla sen tyypin kavereita jota itse oot stalkannu.