Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkeresepteistä tietävät!

Vierailija
30.11.2016 |

Reseptissäni on lääkettä jäljellä 70kpl, mutta pakkauskoot ovat 28kpl ja 98kpl. (Resepti siis alunperin kirjoitettu 6x28kpl.) Isommassa paketissa annoksen hinta on puolet pienempi kuin pienemmässä paketissa. Siksi otin ekalla kerralla isomman paketin.
Voinko saada ostettua vielä tuon isomman pakkauksen? Vai täytyykö minun uusia resepti tai maksa tuplahintaa?

Seuraavalla kerralla muistan kyllä pyytää lääkäriltä fiksumman/taloudellisemman reseptin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reseptissä on jäljellä 70 kpl, saat sillä sen 70 kpl, et yhtään enempää.

Vierailija
2/9 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusita resepti tuohon suurempaan pakkaukseen niin saat sen sitten. Soita terveyskeskukseen niin hoitavat reseptin kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut 100 kpl pakkauksen, vaikka reseptissä on ollut jäljellä 92 kpl, mutta en tiedä kuinka paljon apteekissa joustetaan. (Säännöllisesti käyttämääni lääkettä myydään 98 ja 100 kpl pakkauksissa, erotus tulee siitä.)

Vierailija
4/9 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sen 70 kpl eli 2x28 kpl korkeintaan. Pyydä lääkäriä määräämään järkevämpi määrä tabletteja ensi kerralla. 

Terv. farmaseutti

Vierailija
5/9 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut 100 kpl pakkauksen, vaikka reseptissä on ollut jäljellä 92 kpl, mutta en tiedä kuinka paljon apteekissa joustetaan. (Säännöllisesti käyttämääni lääkettä myydään 98 ja 100 kpl pakkauksissa, erotus tulee siitä.)

Ihan eri asia kuin AP:n keissi.

terv. farmaseutti

Vierailija
6/9 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 92 kpl ja 100 kpl on täysin eri asia kuin 70 kpl ja 98 kpl.

Vierailija
7/9 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptin uusimispyynnön voi tehdä Kanta palvelun kautta, ei maksa mitään. Ainakaan kunnan terveyskeskukseen osoitettuna. Vantaalla olen saanut uuden reseptin joka kerran seuraavana päivänä, yht 4 kertaa.

Vierailija
8/9 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Näin ajattelinkin, että saan vain sen 70kpl. Halusin vain varmistaa.

Lääkärit voisivat kyllä miettiä myös potilaan ja yhteiskunnan taloutta noita pakkauskokoja valitessaan. Ymmärrän toki uuden lääkkeen kokeiluun pienet pakkaukset, mutta vuosia syötyä lääkettä määrätään pikkupaketeissa. No, oli taas eri lääkäri. Nyt menee resursseja "turhaan" reseptin uusimiseen.

Ap

Vierailija
9/9 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asia kuin AP:n keissi.

terv. farmaseutti

Kyllä varmasti, mutta yllä joku väitti että apteekista ei saa yhtään tablettia enempää kuin reseptissä on jäljellä, ja minä tiedän omasta kokemuksestani että se väite ei pidä paikkaansa. Olen myös kerran saanut jotain voidetta huomattavasti isomman pakkauksen kuin reseptissä luki, koska apteekissa ei ollut muita pakkauskokoja saatavilla. Jos sinä olet oikeasti farmaseutti, niin olisithan voinut antaa ihan faktatietoa siitä miten nämä asiat apteekissa menevät. -3