Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon etsijät, miten te jaksatte

Vierailija
29.11.2016 |

Olen ihan puhki. Ei löydy mieleistä. Kaikissa on jotain vikaa. Pitäisi saada vähän isompi vuokra-asunto vielä noin vuodeksi, sitten on aika muuttaa kokonaan. Tietty kun tämä liian pieni on hyväkuntoinen ja rauhallinen, se nostaa kriteerejä. Jos ei ole muuta vikaa ollut, sitten on puuttunut autopaikka, mikä mulla on välttämätön. Omaakin on kyllä samalla etsitty, mutta sitä oikeaa ei ole tullut vastaan ja sen suhteen ollaan vielä nirsompia. Olemme päättäneet, että emme enää lähde remontoimaan tapetteja ja maaleja kummempaa mihinkään, kiintiö on siinä hommassa täysi.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakkaan. Tulen ihan kiukkuiseksi kun alan selaamaan noita ilmoituksia. 

Etsitään hieman halvempaa vuokra-asuntoa kuin nykyinen. Kaikki on todella kalliita tai sitten niin karseita tai hirveällä alueella ettei voi ajatellakkaan (ja siltikään niissä ei kyllä hinta kohtaa laatua). 

Kaupungin vuokra-asuntoihin meillä ei ilmeisesti ole asiaa, ei olla tarpeeksi huono-osaisia. 

Vierailija
2/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en löytänyt asuntoa, asunto löysi minut kun laitoin ilmoituksen Oikotielle. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en jaksa asunnonkatsojia. Sossu maksaa kaiken eli jos ei asumistuki riitä asumiseen, saa loput tukena, ja silti vaaditaan sauna, lasitettu parveke, kaksioon neliöitä yli 55 ja vuokraa alle 500 e/kk. Sijainti tietty keskusta ja ikkunat talvella etelään, kesällä länteen. Bussipysäkin tulee olla ihan vieressä, mutta kadulta ei saa kuulua meteliä. Autopaikka ehdoton vaatimus, vaikka ei ole varaa maksaa auton kuluja. Ja lisäksi halutaan pitää lemmikkejä, possu ja kissa ainakin. Ne eivät riko paikkoja eivätkä haise, joten kun vuokrasuhde päättyy ja seinät on metri korkeudelle paskassa ja raavittuja, niin vika ei ole eläimissä vaan nipossa vuokranantajassa.

Vierailija
4/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en jaksa asunnonkatsojia. Sossu maksaa kaiken eli jos ei asumistuki riitä asumiseen, saa loput tukena, ja silti vaaditaan sauna, lasitettu parveke, kaksioon neliöitä yli 55 ja vuokraa alle 500 e/kk. Sijainti tietty keskusta ja ikkunat talvella etelään, kesällä länteen. Bussipysäkin tulee olla ihan vieressä, mutta kadulta ei saa kuulua meteliä. Autopaikka ehdoton vaatimus, vaikka ei ole varaa maksaa auton kuluja. Ja lisäksi halutaan pitää lemmikkejä, possu ja kissa ainakin. Ne eivät riko paikkoja eivätkä haise, joten kun vuokrasuhde päättyy ja seinät on metri korkeudelle paskassa ja raavittuja, niin vika ei ole eläimissä vaan nipossa vuokranantajassa.

No mulla on ollut jo kaksi, että vuokranantaja on ollut pettynyt, kun olen sanonut ei. Mutkun ne eivät ole sopineet tarpeisiini. Toisesta puuttui autopaikka, toisessa muita juttuja. Terkuin toistaiseksi voimassa olevassa työssä käyvä lemmikitön tupakoimaton autoileva, aina kaikki laskunsa ajoissa maksava ap. 

Vierailija
5/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sulla on oma kämppä, parempihan se on pistää sossun maksettavaksi kuin olla tyhjän panttina. TUlonsiirtona ikäänkuin siirtyy sulle vuokranantaja. Toki joudut veroa maksamaan vuokratulosta, mutta edelleen halvempi kuin tyhjän panttina.

Tosin pidä se vuokravakuus, sossupummeista kun ei tiedä mihin kuntoon asunnon jättävät.

Vierailija
6/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja unohdin mainita, erityisesti sinulle kolmonen, että tänään hylkäsin yhden, koska siellä "tuntui koira". Sain allergisia oireita jo 10 minuutin visiitistä tyhjässä asunnossa. 

Vierailija
7/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä, missä tässä kaupungissa on Sossu. Kelan tiedän, kun se on lähellä työpaikkaani. En ole sisäpuolella koskaan käynyt. Ap. 

Vierailija
8/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ostat asunnon niin ei sitten eläkkeellä mene kaikki rahat vuokraan ????????+

Vierailija
9/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä jatkaa. Tiedän, että kolmen kuukauden vuokravakuuksia halutaan juuri siksi, että halutaan karsia "epäkelpo aines" pois. Valitettavasti vain minäkään en halua säästöjäni käyttä vuokravakuuksiin. Tonni on maksimi, minkä suostun maksamaan ja mieluiten vuokravakuustilille. Vuokranantajan tilille en maksa kuukauden vuokraa enempää. Luottamuspula toimii myös toiseen suuntaan. 

Vierailija
10/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ostat asunnon niin ei sitten eläkkeellä mene kaikki rahat vuokraan ????????+

Ei ole aikomus tässä kaupungissa asua eläkeikäisenä. Eikä välttämättä koko työikääkään. On jo puolet yhdestä asunnosta ja kolmasosa toisesta, molemmat velattomia, mutta ne ovat satojen kilometrien päässä. Toinen on vakituinen asuntoni ja toisen omistan yhdessä sisaruksieni kanssa, lapsuudenkotini, joka on nyt "vuokralla" yhdellä meistä. Vuokra lainausmerkeissä, sillä vuokra on se, että hoitaa talon kustannukset. 

Vierailija
11/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos sulla on oma kämppä, parempihan se on pistää sossun maksettavaksi kuin olla tyhjän panttina. TUlonsiirtona ikäänkuin siirtyy sulle vuokranantaja. Toki joudut veroa maksamaan vuokratulosta, mutta edelleen halvempi kuin tyhjän panttina.

Tosin pidä se vuokravakuus, sossupummeista kun ei tiedä mihin kuntoon asunnon jättävät.

Ei kannata. Sossun vakuus kattaa pääsääntöisesti vain maksamattoman vuokran, ei esim. rikottuja kodinkoneita ja hajotettuja ovia. Harva kaupunki suostuu enää vastaamaan niistä, joten tulottomalta ja jo ulosotosssa olevalta pitäisi käydä oikeuden kautta vaatimassa korvauksia. Kiitos ei, halvempaa pitää asuntoa tyhjillään kuin ottaa asukas, joka ei osaa asua.

Vierailija
12/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä te sossun tähän vedätte? Mulla ei ole mitään tekemistä sossun kanssa. Ap. 

Vierailija
13/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä olla ostamatta omaa asuntoa, jos lainaa saa...

Vierailija
14/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä jatkaa. Tiedän, että kolmen kuukauden vuokravakuuksia halutaan juuri siksi, että halutaan karsia "epäkelpo aines" pois. Valitettavasti vain minäkään en halua säästöjäni käyttä vuokravakuuksiin. Tonni on maksimi, minkä suostun maksamaan ja mieluiten vuokravakuustilille. Vuokranantajan tilille en maksa kuukauden vuokraa enempää. Luottamuspula toimii myös toiseen suuntaan. 

Jaaha, asenneongelmahan se sieltä paljastuikin... No älä ihmettele sitten. 3 kk on aika kova, mutta 1000 € ei ole edes 2 kk:n vuokra... No muutapa sitten vaikka SATO:lle, vuokravakuus on pieni, mutta makselet sitten 30 % markkinahintaa suurempaa vuokraa.

Vierailija
15/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä, missä tässä kaupungissa on Sossu. Kelan tiedän, kun se on lähellä työpaikkaani. En ole sisäpuolella koskaan käynyt. Ap. 

Eli toisin sanoen ap hoitaa sossu- ja kela-asiansa netissä.

Vierailija
16/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, asenneongelmahan se sieltä paljastuikin... No älä ihmettele sitten. 3 kk on aika kova, mutta 1000 € ei ole edes 2 kk:n vuokra... No muutapa sitten vaikka SATO:lle, vuokravakuus on pieni, mutta makselet sitten 30 % markkinahintaa suurempaa vuokraa.

Ei tartte. Nää kaksi edellistä olisivat ihan tyytyneet yhden kuukauden vakuuteen, mitkä mulle eivät kelvanneet. Myös nykyisestä olen maksanut kuukauden vuokran vakuutena ja tämäkin on yksityishenkilön asunto. En hae asuntoa Helsingistä. Tuollaisen satoa vastaavan firman asuntoa kävin katsomassa tänään. Ei ollut hirveän vanha talo, mutta asunto oli saatu jo kamalaan kuntoon. Ei kiitos. ap

Vierailija
17/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä olla ostamatta omaa asuntoa, jos lainaa saa...

Tilanteet vaihtelee. Mun tilanteessa ei juuri nyt kannata ostaa. Ymmärtäisit, jos selittäisin tarkemmin, mutta sitten tunnistetaan. Mutta sanon sen verran, että työtilanne on nyt tilapäinen vaikka onkin toistaiseksi voimassa oleva. Ap. 

Vierailija
18/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin viestien perusteella ongelma on ap:n vaatimuksissa. Pitäisi vissiin olla täysin uusi, autopaikallinen keskustakolmio alle viidellä sadalla, eikä mielellään takuuvuokraa saisi pyytää. Ja tämän hän haluaa n. vuodeksi, koska tätä n. vuottahan ei voi nykyisessä asua.

Vierailija
19/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan etsitty sopivaa omistusasuntoa nyt puolisentoista vuotta. Esikoinen syntyy ihan tuota pikaa, ja edelleen asutaan tässä vuokrakaksiossa kun sopivaa asuntoa ei vaan löydy. Vanha kämppä saatiin siis myytyä nopeammin kuin kuviteltiinkaan.

Myönnän joo, että olen nirso. En vaan suostu maksamaan järkyttäviä summia kompromissikämpästä. 

Turhauttaa maksaa vuokraa ihan turhaan, kun samalla rahalla saisi lyhennettyä lainaa. 

Vierailija
20/42 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään katsellut asuntoja, mutta siedettävällä hinnalla ei ole tuntunut löytyvän luukkua siedettävästä paikasta. Sitten yhtäkkiä ihastuinkin yhden asunnon pohjaan ikihyviksi ja monella muullakin tapaa se tuntui passelilta. Vaikka ainahan se asunto on kompromissi silloin, kun budjetti on rajallinen. Sain miehenkin innostumaan ex tempore lähtemään näytölle, kun yleensä helposti jumitetaan kotona. Sitä seuraavana perjantaina esittelin sitä asuntoa tytölle ja kun tytöltä tuli hyväksyntä, niin kaupat tehtiin.

Se oli aika hämmentävää, kun ei meillä edes ollut mitään asunnonostosuunnitelmia. Sit kahden viikon päästä tuosta ex tempore -näytöstä oli kaupat tehty ja tytölle hankittu ensimmäinen oma koti, jonne pääsee muuttamaan lakkiaisten jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän