Yhteishuoltajuus, mutta etä isä ei kanna vastuuta mistään. Voinko saada yksinhioltajuuden?
Eli on lapsen kanssa jokatoinen viikonloppu mutta ei suostu suunnittelemaan koululaisen loma ajan hoitoa kanssani. Sanoo että saa lomansa tietää vasta 2 viikkoa ennen mahdollisen loman alkua kuulemma..Tämä taas ei ole itselleni mahdollista koska minun on ajoissa hoidettava omat työkuvioni,lomatoiveeni tai varattava lapselle päivystykseen hoitoa. En voi siis yhtään luottaa hoitaako isä vai ei, sitten jää lapsikin ilman lomaa jne. Lisäksi toteaa vain että ongelma ei ole hänen. Varasin ajan lastenvalvojalle mutta jankuttaa yhä ettei pysty sopimaan mitään lomakäytäntöä. Miksi meillä sitten on yhteishuoltajuus? Voinko saada yksinhioltajuuden jos isä ei ole halukas järjestämään töitään niin että lomailu vuorollansa onnistuisi lapsen kanssa? Käytännössä ei halua hoitaa osuuttaan. Onko kokemusta? Meillä on myös paljon minun nimittelyä, halveksimista. Yleisesti minä hoidan kaiken. Harmillisesti en voi pakottaa toista vastuuden kantoon mutta mielestäni olisin silloin oikeutettu yksinhuoltajuuteen?
Yksinhuoltajuus ei ratkaise asiaa, koska se tarkoittaa vain lapsen viranomais- koulu- ja pankkiasioita, jotka saisit päättää itse. Tapaamisoikeuteen sillä ei ole mitään vaikutusta, eikä elatukseen. Mitä siis oikeasti haluat?