Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi veronpalautukset voi joillain olla jopa tuhansia?

Vierailija
29.11.2016 |

Onko kovin tyypillistä, että veroprosentti on ihan hirveän korkea, tai että pitää palkatonta vapaata kauheat määrät vuodessa? Vai miten on mahdollista, että osa ihmisistä saa jopa tuhansien eurojen palautukset?
Kun olin vakityössä ja mulla oli vakitulot, sain yleensä palautusta jotain muutaman kympin vuodessa. Määräaikaisessa työssä ollessa tulee yleensä vähän enemmän, mutta ei koskaan mitään tuhansia.

Kerrotteko jättipalautusten saajat, miksi saatte niin isot palautukset? Pidättekö tahallaan isoa prosenttia, jotta saisitte ns. joulurahat? Omaa rahaahan se on, on vain valtiolla lainassa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon palkatonta vapaata + en jaksa säätää veroprosentin kanssa.

Vierailija
2/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu ei viitsinyt viedä töihin verokorttiaan ollenkaan koko vuonna, joten maksoi koko vuoden 60%:lla ennakonpidätyksiä. Tuli seuraavana vuonna kivat palautukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wahlroosilla oli pelkät palautuksen korot 12 000

Vierailija
4/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjillä voi ainakin olla vaikea arvioida tulojaan

Vierailija
5/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ennen viitsinyt aina viedä verokorttia eli 60% mennään. Silloin ei en kuluttanut eli oli sama se milloin se raha tuli.

Vierailija
6/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tahallaan hiukan isoa, koska en halua yllätyksiä (lisäveron muotoisia). Koskaan ei tiedä, parempi olla vara! Nimim. Vahingosta viisastuu.

Vierailija
7/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut säätää prosenttia pienemmäksi, kun sain muutenkin ihan tarpeeksi. No nyt tulee sitten vielä lisää

Vierailija
8/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjiähän noi yleensä on, kuten myös jättimätkyjen saajat, koska tulojen määrä vaihtelee paljon.

Tai keikkatyöläisiä. Myös esim. laulajathan saavat usein isoja mätkyjä/palautuksia, koska työmäärä vaihtelee.

Vierailija
9/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mä ihmettelisin jos vuodesta toiseen vakituisessa työsuhteessa oleva kuukausipalkkalainen saisi mätkyjä tai palautuksia muutamaa kymppiä enempää.

Vierailija
10/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko joku maksaa 60 % veroja, kun ei jaksa toimittaa verokorttia? Täytyy olla aika hyvät tulot, ettei v*tuta maksaa sitä 60% eikä ns. tunnu missään.

Huh, enpä oo itse noin rikas....

Yrittäjän ja keikkatyöläisen palkka-arvioiden hankaluudet ymmärrän, mutta en oikein sitä, miten rivityöntekijä voi arvioida tulonsa täysin päin prinkkalaa.

ap

Vierailija
11/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjillä voi ainakin olla vaikea arvioida tulojaan

Sama juttu pätkätyöläisillä.

Vierailija
12/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin, että joku voi saada noin paljon veronpalautusta samaan aikaan kun toiset saa vain kymppejä ja moni joutuu maksamaan lisäveroakin.

Kyllä noille joku katto pitäisi säätää.

350 euroa voisi olla sopiva yläraja, en itse ole koskaan sen enempää saanut.

Vierailija
13/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalousvähennys tehdään suoraan verosta ja se on maksimissaan 2.400e ja pariskunnasta sen saavat molemmat. Jos on jotain isompaa remonttia, eikä maksa palkkoja pimeänä kuten heidihautalat, niin tuo tulee helposti kasaan.

Vierailija
14/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkistä työmatkoista saan tonnin verran takaisin, toinen tonttu tulee vähennyksistä. Vakityö. Ei haittaa kun pärjään netollani muutenkin ihan hyvin.

Vierailija
15/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeestiko joku maksaa 60 % veroja, kun ei jaksa toimittaa verokorttia? Täytyy olla aika hyvät tulot, ettei v*tuta maksaa sitä 60% eikä ns. tunnu missään.

Jos normaali prossa olisi vaikkapa 55, niin eipä tuo siinä konkurssissa enää tunnu. :)

Faijani saa aina hulluja palautuksia, kun hänellä on paljon metsää ja joku museoviraston suojelema tila, johon kuluu rahaa, mutta toisaalta monen asian voi myös vähentää verotuksessa.

Vierailija
16/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratulojen verotus tehdään ansiotulosta ja palautukset saa vähennyksien laiton  jälkeen.

Vierailija
17/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan aina prosenttiykskiköllä veroprosenttia, sain vähän päälle tonnin nyt palautuksia.

Vierailija
18/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvuoteen ajoittunut iso kotitalousvähennys sekä yksi toinen vähennys tuotti pari tonnia.

Vierailija
19/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske vähennyksiä koskaan ennakkoon, niistä tulee aina muutama tonni.

Vierailija
20/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, enpä oo itse noin rikas....

Yrittäjän ja keikkatyöläisen palkka-arvioiden hankaluudet ymmärrän, mutta en oikein sitä, miten rivityöntekijä voi arvioida tulonsa täysin päin prinkkalaa.

ap

No esmes mulla tulee palautukset lähinnä sivutuloista, joista peritään aluksi n 60% ja tuo korjautuu sitten hieman alemmaksi lopullisessa verotuksessa. Kaikki kotitalousvähennykset vaikuttavat tuohon summaan ja niitäkin on etukäteen hankala arvioida mitä kaikkea remppaa/siivousta yms. palveluja nyt vuoden aikaan käyttää.  Kun tuota sivutulojen määrää ei koskaan voi oikein ennustaa ja kun on tavallaan "bonusta" maksan suosista hieman yläkanttiin ettei tule joulun alla kovia mätkyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme