Tänne omiin kokemuksiin perustuvia havaintoja eri maalaisista ihmisistä!
Kommentit (16)
Pohjalaiset heiluvat puukon kanssa
Varsinais-suomalaisilla on ovela huumorintaju
Suomalaiset miettii paljon sitä, mitä muut heistä ajattelevat. Jos Suomi huomataan maailmalla, se on suuri ilo ja puheenaihe. Jos joku suomalainen taas menee maailmalle edustamaan, niin toisten suomalaisten mielestä hän menee nolaamaan Suomen.
Poikkeuksena jääkiekkoilijat ja formulakuskit ym. urheilijat. He eivät koskaan nolaa Suomea.
Venäläiset: käyttävät kamalasti hajuvettä (naiset), erittäin ylpeitä juuristaan - siksi eivät ehkä opi esim. suomen kieltä kovinkaan hyvin
Japanilaiset: Vaikuttavat tosi rauhallisilta ja seesteisiltä, mutta kun tutustuu, he saattavat olla hyvinkin ns. "erikoisia tyyppejä". Heidän todellinen persoonallisuutensa ei useinkaan näy ulospäin kovin hyvin.
Me karjalaiset olemme kokemusteni mukaan älykkäitä, mukavia ja vaatimattomia.
Dothrakit ovat voimakkaita ja hyviä ratsastajia.
englantilaiset: punainen iho, eivät opi mitään kieltä, ystävällisiä, ovat tottuneet vesisateeseen ja uppopaistettuun ruokaan
saksalaiset: syövät rasvasesti ja ovat vanhoillisia, puhuvat erittäin paljon rahasta ja hinnoista
virolaiset: ovat rahan perään (etenkin naiset), naiset ovat myös laitetumman näköisiä kuin suomalaiset sisaret, virolaiset miehet taas huijareita tai juoppoja
mustat miehet: komeita, mutta pettävät herkästi, diilaavat huumeita
aasialaiset: sopeutuvat hyvin, hymyilevät, eivät hae sossusta mitään, ovat ahkeria
ranskalaiset: eivät halua oppia englantia, tummatukkaisia, sirokasvoisia ja sirovartaloisia, temperamenttisia, puhuvat paljon rahasta ja hinnoista
hollantilaiset: suvaitsevaisia, pitkiä, vaaleita, syövät paljon juustoja
venäläiset: mukavia, mutta ovat vihastuessaan vittumaisia, ovat ylpeitä kulttuuristaan, eivätkä ole koskaan sortaneet omasta mielestään mitään kansaa koskaan
jenkit: lihavia, ei tiedä kuin oman kulttuurin, näennäisesti ystävällisiä, avuliaita
Saksalaiset ovat ylpeitä. Pitävät omaa maatansa ja sen tapoja parhaina ja se näkyy ylimielisyytenä ja töykeytenä.
Venäläiset: ylimielisen oloisia ja pitävät itseään muita parempina. Tämän olen huomannut ollessani töissä oppilaitoksessa jossa on maahanmuuttajalinjoja. Muunmaalaiset ovat heitä alempiarvoisia (siis heidän omasta mielestään)
Irakin kurdit (ne kaksi joita tuolla oli opiskelemassa): tulisieluisia, mutta huumorintajuisia ja nauravaisia kavereita. Kunnioittivat minua, heitä vanhempaa naisihmistä, todella paljon. Olin "opettajaäiti".
Somalit: ystävällisiä, hieman sisäänpäin kääntyviä ja omissa porukoissaan viihtyviä. Mutta hyväkäytöksisiä ja jos jotain olivat vailla, lähettivät muutaman hengen komitean selvittämään asiaa. Asiaa ei koskaan esitetty suoraan, vaan suomalaisesta rasittavaltakin tuntuvien kohteliaisuuksien ja kiertelyjen kautta.
Afgaanit: no ne joita tunnen, heissä on sekä rasittavia k*sipäitä että aivan ihania ihmisiä. Uskon, että näin on kaikkien kansalaisuuksien kohdalla, mutta nyt kysyttiin omia kokemuksia. Ahkeria opiskelijoita kuitenkin.
Ghanalaiset: toinen ihme hiippari ja pyöriikin nykyään suomalaisen wt-naisen kanssa ja niillä taitaa olla jo 5 lasta. Sossun asiakkaita. Toinen, minun lempilapseni koskaan ikinä mitä olen ollut ulkomaalaisten kanssa töissä, hurmaava, fiksu nuori mies, oppi suomen kielen hetkessä, kouluttautui hoitoalalle ja on nykyään töissä vanhainkodissa ja mummot rakastaa sitä.
Virolaiset: naiset joia tunnen, on nättejä ja ulkonäöstään huolehtivia. Miehistä tunnen yhden opettajan, oli kyllä melko kummallinen tyyppi, laiska kuin mikä ja lorvaili sen ajan mitä oli sijaisena.
Britti: very pleasant young man, polite, quite cute in his own british way (red hair and jug ears).
Kongo: erittäin vakaasti kristittyjä ja se näkyy ja kuuluu heidän elämässäään -erittäin hyvällä ja positiivisella tavalla.
USA: no valitettavasti just sellaisia mitä ennakkoluuloja minulla ja monella muulla on. Jenkkihymy, teennäisyys, tyhjänpäiväinen small talk (paljon puhetta ei mitään asiaa). Kaksinaismoralismia.
Israelin juutalainen: Pyhä. Harras. Parrakas, sydämellinen, hengellinen, seesteinen.
Tiesin ulkonäöltä kerran maalaisia, jotka olivat veljekset. Vanhoja poikia, hirttivät itsensä molemmat.