Kenelle tässä tilanteessa kuuluu koiran kakan kerääminen pussiin? Näkemyuksiä perusteluineen...
Käyn aamulenkillä yhteisesti sovittuna koirien omistajan kanssa usein. Koiria on kaksi ja omistaja laittaa minulle remmin käteen, joten ulkoilutan toista koiraa. En itse pyydä enkä vaadi saada tätä koiraa kontolleni. Ihan mielelläni kuitenkin talutan, se ei ole ongelma.
Koira tietysti kakkaa ja tullut epäselvyyttä siitä kuka korjaa kakat pois. Olen sitä mieltä, ettei ole tehtäväni. Olenko väärässä?
´
Tuli nimittäin pientä säätöä (suukopua) tämän asian suhteen tänään.
Kommentit (34)
Koiran omistaja kerään paskat veke tai menee jatkossa ykain lenkille
Koiran omistajan tehtävä, tietysti.
Mä en ainakaan kehtaisi laittaa kaveria keräämään oman koirani kakkoja... Ei ole sun homma, vaan koiran omistajan. Tietty voihan sen taluttajan olla luontevaa ne kerätä, jos hihna on kourassa ja siinä kiinni kakkapussi, ja omistajalla on käsissä toinen koira ja mahdollisesti täysi kakkapussi. Mutta silti, omistajan homma se lopulta on.
Ihanaa miten erikoisista asioista voidaan riidellä. Toivottavasti ette kumminkaan heittele toisianne kakkapusseilla.
Omistaja kerää ellei toinen vartavasten tarjoudu keräämään.
Tää on ilmiselvä provo tai sitten suomalaiset ovat aivan kusipäisiä tyyppejä.
No ei tulisi mieleenkään pyytää mukana olevaa kaveria korjaamaan minun koirani paskoja. Törkeetä. Seuraavalla kerralla et tartuu hihnaan.
Jos kaveri käy yksin lenkittämässä koiraani, niin toivon että hän silloin siivoaa jätökset.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Seuraavan kerran kun vien naapurin koiran lenkiltä kotiinsa, niin kerron naapurille paskakasan tarkan sijainnin, niin osaa käydä keräämässä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Seuraavan kerran kun vien naapurin koiran lenkiltä kotiinsa, niin kerron naapurille paskakasan tarkan sijainnin, niin osaa käydä keräämässä pois.
Tai jos annat vain sinnepäinvinkkejä, niin kaveri saa samalla kivan aartenetsimisleikin!
Omistajan tehtävä, koska 1) hän on mukana lenkillä ja 2) et ole palkattu koiran lenkittäjä.
"Omistaja laittaa remmin käteesi" - voi luoja sentään, ihan väkisinkö laittaa?! Aika tossukka olet, jos et saa sanottua, että et halua taluttaa koiraa. Omistaja nimittäin varmaankin ajattelee, että taluttaja kerää. Jos et halua kerätä niin sanot ettet myöskään taluta. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ilmiselvä provo tai sitten suomalaiset ovat aivan kusipäisiä tyyppejä.
Niin...? Kumpi on kusipäinen vai molemmat?
Totta kai voisin kerätä, ei tuo nyt niin suuri homma ole. Kyse kuitenkin periaatteesta. Autan jo mielestäni ihan tarpeeksi taluttamalla villiä koiraa.
ap
Onko se omistaja mukana lenkillä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin siis yhdessä porukassa.
Totta kai kerään, jos hoidan toisen koiraa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Noinko? Että kun joku nuori käy sovitusti ulkoiluttamassa koiraa niin omistajan pitäisi kiertää sama rinksa ja käydä noukkimassa kakat pois? Eiköhän se ole kuitenkin sen ulkoiluttajan tehtävä siivota ulosteet samantien pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tilanne ollut se, että tuo kysyjä olisi yksin lenkittänyt koiria, vaan mukana oli myös koirien omistaja, joka "lainasi" toista koiraansa kysyjälle talutettavaksi.
Jotenkin tuntuisi siltä, ettei omistajan ollessa mukana pelkän lenkkikaverin tarvitse alkaa toisen omistamien koirien paskoja keräilemään vain siitä syystä että on lähtenyt lenkille samaan aikaan ja seuraksi ja jopa suostunut ystävällisesti toisen koiran taluttajaksikin.
Minulla on kaksi koiraa, mutta jos ulkoilutan niitä jonkun toisen henkilön kanssa niin talutan kyllä itse aina molempia ja tietenkin kerään jätöksetkin. Joten on vähän vaikea samaistua tähän tilanteeseen koiranomistajan näkökulmasta. Tärkeintähän on, että ne paskat tulee kerättyä pois eikä jokin kahden ämmän valtataistelu. Omasta mielestäni kerääminen on pääsääntöisesti omistajan vastuulla, mutta ap:n tilanteessa en kyllä myöskään kehtaisi jättää niitä paskoja sinne kadulle. Mutta toisaalta minä kerään joskus muidenkin kuin omien koirieni kakkoja, koska ne kadulle jätetyt kasat ärsyttävät ja haluan pitää tämän seudun siistinä, joten ajattelen asiaa ehkä enemmän yleisen hyödyn näkökulmasta kuin omien oikeuksien ja vastuiden näkökulmasta.
Parasta kun kieltäydyt taluttamasta koiraa. Silloin kakankeräysvastuu on ainakin selvä. Ihmettelen miksi sitä edes nytkään talutat, jos et erityisesti halua?
Vierailija kirjoitti:
Onko se omistaja mukana lenkillä vai ei?
On, on...
Antaa toisen koiran remmin käteen, vaikka tälliaisesta ole edes sovittu. Mutta se on ihan ok.
Tuli nyt vain tilanne, että oletti minun korjaavan kakat pois ja sanoin, että hänen tehtävänsä.
Taluttaja kerää.