Kenelle tässä tilanteessa kuuluu koiran kakan kerääminen pussiin? Näkemyuksiä perusteluineen...
Käyn aamulenkillä yhteisesti sovittuna koirien omistajan kanssa usein. Koiria on kaksi ja omistaja laittaa minulle remmin käteen, joten ulkoilutan toista koiraa. En itse pyydä enkä vaadi saada tätä koiraa kontolleni. Ihan mielelläni kuitenkin talutan, se ei ole ongelma.
Koira tietysti kakkaa ja tullut epäselvyyttä siitä kuka korjaa kakat pois. Olen sitä mieltä, ettei ole tehtäväni. Olenko väärässä?
´
Tuli nimittäin pientä säätöä (suukopua) tämän asian suhteen tänään.
Kommentit (34)
Jos omistaja on mukana ja kuljette yhdessä, niin mielestäni hän voisi kerätä jätökset.
No mikäli valta ja vastuu koirasta siirtyy sillä tavalla sulle, että otat ojennetun hihnan käteesi, niin siinä tapauksessa otat hihnan käteen tarjottaessa ja riittävän tiukan otteen siitä hihnasta, ettei omistaja saa sitä otettua pois ja kerrot, että seuraavaksi suuntaat koiran kanssa paikalliselle eläinlääkäriasemalle piikille, sillä koet, ettei sinusta ole koiran lenkittäjäksi, eikä sen jätösten siivoajaksi, vaan paras ratkaisu viedä koira lopetettavaksi turhaan kärsimästä.
Toisaalta tietysti voit yrittää tarjota sitä jollekin sopivalle vastaantulevalle halukkaalle ja perustelet pitovaikeuksilla pois luovuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran omistajan tehtävä, tietysti.
Noinko? Että kun joku nuori käy sovitusti ulkoiluttamassa koiraa niin omistajan pitäisi kiertää sama rinksa ja käydä noukkimassa kakat pois? Eiköhän se ole kuitenkin sen ulkoiluttajan tehtävä siivota ulosteet samantien pois.
Vatipäät. Käsiteltävässä tapauksessa koiran omistaja on mukana lenkillä. Vähän sama kuin että pyytäisi kaveria ajamaan autoaan ja sitten vaatisi että kaveri tankkaa auton kustannuksellaan koska on kuskina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se omistaja mukana lenkillä vai ei?
On, on...
Antaa toisen koiran remmin käteen, vaikka tälliaisesta ole edes sovittu. Mutta se on ihan ok.
Tuli nyt vain tilanne, että oletti minun korjaavan kakat pois ja sanoin, että hänen tehtävänsä.
No kumpi keräsi? Tuliko isokin riita? Ettei vain olisi ollut läppä? Aika uskomatonta että joku keräyttää koiransa paskat mukana olevalla kaverilla.
Ensi kerralla kun koira alkaa hakeen kakkapaikka niin lyöt hihnan omistajalle kouraan.
Kyllä minä katsoisin, että minä kerään sen koiran jätökset, jota talutan. Jos en halua kerätä, en myöskään lenkitä sitä koiraa. Eri asia sitten, jos naapuri erikseen multa pyytäisi lenkitysapua ja haluaisi kuitenkin edes ne kakat kerätä itse kiitoksena avustani. Mutta jos ihan oman mieltymykseni takia kävisin koiraa taluttamassa, keräisin kakatkin.
Toi kaksnelosen vertaus on mielestäni tosi osuva tähän
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko lukea ihan ap:n ensimmäinen viesti, ei tarttis kysellä tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä lottoot, jos on koiran omistajan kanssa lenkillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran omistajan tehtävä, tietysti.
Noinko? Että kun joku nuori käy sovitusti ulkoiluttamassa koiraa niin omistajan pitäisi kiertää sama rinksa ja käydä noukkimassa kakat pois? Eiköhän se ole kuitenkin sen ulkoiluttajan tehtävä siivota ulosteet samantien pois.
Huomaatko olevasi täys idiootti? Et pelkästään lukutaidoton.
Mä en kyllä voi edes kuvitella, että olettaisin jonkun ystäväni tai naapurini, jonka kanssa olen lähtenyt lenkille, alkavan kerätä koirieni kasoja! Onpa ystävälläsi erikoinen ajatusmaailma!
Mutta itse oisin varmaan sanonut samassa tilanteessa, että taluta sitten itse molemmat koirasi, tossa kakannoukkimisessa kun menee se mun raja.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko sinä lueka vai et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko sinä lueka vai et?
Ja koska minä en osaa kirjoittaa, niin tässä korjaus: lueka = lukea.
No et helvetti ota sitä remmiä käteesi! Sillä on ongelma ratkaistu! Miksi tätä pitää tulla kyselemään nettipalstalta?