Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan konsolipelaajille, kommentteja Final Fantasy XV:stä

Vierailija
29.11.2016 |

Eli, tilasin (ja maksoin) pelin ennakkoon playstation storesta, ja sain alkaa pelaamaan heti aamulla (vuorotyö ja tänään vapaapäivä). Pelin parissa vierähti 5 tuntia, mukaan lukien tutorial.

Grafiikka on valokuvan tarkkaa, jopa hahmojen suut ovat realistiset (toisin kuten FFVII Advent Childrenissä). Itsellä käytössä ihan perus taulutv, jossa hd-grafiikat.

Pelaajalla on käytössä auto, Regalia, mutta voi vuokrata chocobon. Kävellenkin voi mennä, mutta siinä sitten kestää hetki, maailma on iso :D Autoa pitää tankata välillä ja siinä on autoradio, jossa on muiden FF-pelien musiikkia. Autoa voi ajaa itse, tai pistää yhden kumppaneista sitä ajamaan.

Hahmoilla on omat taitonsa. Noctis kalastaa, Ignis (ajaja) tekee ruokaa, kolmas on parantaja ja neljäs ottaa kuvia.

Taistelussa kumppaneita voi ohjata jonkin verran, lähinnä käskemään niitä toteuttamaan tietyn hyökkäyksen. Varsin hyödyllistä. EXPiä ei saa heti käyttöönsä vaan ensin sitä kerätään ja vasta levon aikana voi level nousta. Tosin, jos hahmolle käy huonosti, kaikki edellisen levon jälkeen saadut EXPit menetetään.

Pelissä on päätehtävä, ja lisäksi sivutehtäviä ja hirviöiden metsästystä. Osa vihollisista on esillä vain öisin. Kyllä, pelissä on vuorokauden vaihtelut, eli aamu, päivä, ilta ja yö.

Hirviöitä voi metsästää vaikka oma lvl olisi alempi, ainakin easy-vaikeustasolla. Itse pelaan sillä, koska haluan nauttia maisemista ja tarinasta myös. Tämän hetkinen lvl on 7, ja olen jo lvl 3 päihittänyt yksittäisiä lvl 12 vihollisia (Dualhorn). Nuo muuten havaitsevat pelaajan kaukaa. Lisäksi törmäsin aarteita etsiessä (kartalla näkyy aarteet) lvl 32 viholliseen (Bandersnatch), pääsin juuri ja juuri pakoon.

Kartta: sillä näkyy lepopaikat, parkkipaikat, telttapaikat, resurssit (mineraalit, ruokatavarat, magia) ja aarteet. Kartalla voi myös merkitä jonkun kohteen, niin mini-map ohjaa sinne.

Easyn lisäksi on vaikeustasona normal, ehkä pelin läpimentyä myös hard. Lisäksi on default, mutta ei tietoa onko se easy, normal vai jotain muuta. Kieliksi voi valita japanin tai englannin puhutuksi ja liuta muita teksityksiin, joskaan ei suomea.

Valikkoon pääsee myös kesken taistelun vaihtelemaan aseita tai taikoja. Taiat tehdään pulloilla, joita on alussa kaksi ja joihin kerätään elementtejä (tuli, jää, salama). Keräyspisteet on telttapaikkojen lähellä.

BTW, jos näkee vain yhden vihollisen niin sillä voi olla kaveri. Itse päädyin jokin aika sitten liian lähelle lvl 12 dualhornia, mutta sillä olikin kaveri, joka oli ollut kivenlohkareen takana piilossa. Se kaveri oli lvl 23 dualhorn... Molemmat kyllä meni nurin.

Ekojen tuntien perusteella hyvä peli ja suosittelen! :)

Onkos muilla peli jo hankittu vai mietinnässä ja oletteko jo ehtineet pelata? Mitä mieltä pelistä? Omaa kokemusta sarjasta on vain FFVII (+Crisis Core, jonka taistelusysteemi on muuten samantyyppinen, ei samanlainen), FFVIII ja FFXIII. Itse odottelen jo kovasti FFVII Remakea, mutta kyllähän tätä pelatessa tuo aika menee ;)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi