Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista et osaa mitä mummosi osaa tai osasi?

Vierailija
28.11.2016 |

Mä en osaa lypsää.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deep throat eli syväkurkkutekniikkaa en osaa. Mummoni syntyi 20 luvulla ja meni 1880 luvulla syntyneen vanhanpojan kanssa naimisiin.

Vierailija
42/45 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ommella ihania, laadukkaita, kauniita kesämekkoja. Tehdä puilla lämpiävällä liedellä maailman parasta ruokaa. Vuoroviljellä omiin tarpeisiin. Kasvattaa keskonen huopapesässä terveeksi lapseksi. Ja sokerina pohjalla: kengittää hevosen, mennä sillä metsätöihin ja hoitaa talouteen puutavaraa, manuaalisahalla ja kirveellä. Semmoinen oli mun teräsmummoni, hemmetin kaunis pikkuruinen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letittää pullaa, tehdä loistavan hyvää ruskeaa kastiketta, pitää asuntoa tahrattoman siistinä tekemättä juuri mitään, olla mukana sukulaisten touhuissa sekaantumatta mihinkään ja neuvoa ilman että neuvoo.

Ihanat tumput ja sukat, kauniit kirjoneuleet ja huovutukset.

Olisinpa osannut arvostaa hiljaista, herttaista mummiani enemmän. ❤

Vierailija
44/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villaa en saa lampaasta päällepuettavaksi vaatteeksi niin kuin mummoni. En osaa keritä enkä kehrätä villaa, mutta sukat kyllä osaan kutoa valmiista langasta, samoin kankaan. Kangaspuut saan kasatuksi ja niilläkin osaan kutoa.

Lehmän saan lypsetyksi niin käsin kuin koneella, ja maidosta saan voita (toisinaan tahtomatta) , juustoa ja viiliä, kun mummo opetti.

Hevosta en osaa valjastaa, mutta ei tainnut osata mummokaan. Se on siihen aikaan miesten työtä, ja sota-aikana poikasten.

Vierailija
45/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo oli taitava käsitöissä ja teki erityisesti kauniita virkkuutöitä. Itse en saa virkattua edes pölyrättiä. Mummo osasi tehdä myös maailman parasta lihakastiketta ja muitakin ruokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi