Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako opiskella terveydenhoitajaksi?

Vierailija
28.11.2016 |

Minkälaista itse työ on? Rehellisesti?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palkka vähän päälle 2500e/kk ja tässä siis ei mitään lisiä mukana. Pk seudulla on terkkareiden palkat 2500e+ päivätyössä nykyään. Olen tehnyt myös töitä sairaanhoitajana vuorotyössä, siten tienasin 3000e ylikin kuussa, mutta ehdottomasti enemmän viihdyn terveydenhoitajan hommissa. Tykkään paljon työstäni, tosin myös röntgenpuoli kiinnostaisi mutta katsoo nyt viitsiikö sitä vielä koulun penkille...

Terveydenhoitaja on tosi itsenäistä hommaa, paljon täytyy tehdä itse päätöksiä. Ja koulutus tosiaan antaa myös sen sairaanhoitajan pätevyyden. Työttömäksi tällä koulutuksella ei ainakaan jää. :)

Vierailija
22/30 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavaa hommaa varmaan. Voit työskennellä esim lastentenneuvolassa, työterveyshuollossa, kouluterveydenhuollossa, terveyskeskuksessa, yksityisellä lääkäriasemalla.. Myös sh voi tehdä töitä kotisairaanhoidossa, terveyskeskuksessa, poliklinikalla tai yksityisellä lääkäriasemalla. Sh:n töitä on todellakin muitakin kun ne ikuiset työt vuodeosastoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki 3 ystävääni saivat heti valmistuttuaan vakipaikan terveydenhoitajana. Tekivät myös kesälomilla jo sijaisuuksia. Ilmeisesti koulussa jo luodaan lämpimät suhteet tuleviin työnantajiin ;D tämä siis pk seudulla. Itse opiskelen muuta alaa.

Vierailija
24/30 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh voi tehdä myös siistiä päivätyötä. Sairaanhoitajia on kaikkialla, työmahdollisuuksia on valtavasti. Ei tosiaan ole mikään huono tutkinto, mahtavaa että tulee terkkaritutkinnon kanssa samassa!

Vierailija
25/30 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman käsitykseni mukaan sairaanhoitajilla on aika hyvät palkat. 3,5 vuoden koulutus ja palkkaa saa päivätyössä 2400-2500e/kk ja vuorotyössä taas 500e enemmän, siis 3000e/kk ja enemmänkin. Toki heillä on vastuullinen työ ja hyvä että palkkakin on noussut.

Kätilöt on mielestäni alipalkattuja, 4,5 vuoden koulutus (!!!!!!) ja eikös palkka ole sama kuin sairaanhoitajalla?

Ensihoitajat taitavat olla aika hyvin palkattuja, näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
26/30 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla sais nostaa parilla sadalla palkkoja, siis päivätyössä semmonen 2800e/kk olis ihan hyvä. Vuorotyö on super rankkaa siinä nyt pitääkin olla kunnon liksa.

Palkkaa voidaan ottaa pois arvon kansanedustajilta ja siirtää hoitajille.

Vierailija
27/30 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei varmaan nykyään edes työllisty terveydenhoitajaksi, vaan tekevät sairaanhoitajan töitä (vanhusten hoitokodeissa).

Mitä ne vanhainkodit kitisevät hoitajapulasta, kun av:n mukaan siellä työskentelevät sairaanhoitajat, terkkarit, lähärit ja sosionomitkin kun mitään muuta työtä ei löydy 😉

Vierailija
28/30 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus oli ainakin melkosta päiväkotimeininkiä Metropoliassa. Kaikki tuli oikeastaan opittua käytännön palkattomilla harjoittelujaksoilla eri terveysalan kentillä.

Kouluun oli helppo päästä, jos oli yhtään ollut hereillä esim. lukion bilsantunneilla ja osas toimia normaalin ihmisen tavoin ryhmähaastattelussa.

Vierailija
29/30 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pk-seudulla terkkari työllistyy hyvin, ja ihan oman alan hommiin.

T: 2015 valmistunut terkka

Vierailija
30/30 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus oli ainakin melkosta päiväkotimeininkiä Metropoliassa. Kaikki tuli oikeastaan opittua käytännön palkattomilla harjoittelujaksoilla eri terveysalan kentillä.

Kouluun oli helppo päästä, jos oli yhtään ollut hereillä esim. lukion bilsantunneilla ja osas toimia normaalin ihmisen tavoin ryhmähaastattelussa.

Olen luullut, että Metropoliaan on vaikea päästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi