Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kirjaa olet lukenut tänä vuonna?

Vierailija
28.11.2016 |

Tarkoitan vapaa-ajalla luettuna ja vähintään +350-sivuista. Entä onko määrä sinulle tavanomainen?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap pahoittelee, aloituksesta puuttuu sana noin sivumäärän edestä. 300-sivuisetkin käy hyvin.

Kiinnostaa vain, kuinka paljon ihmiset vielä lukevat kirjoja vapaa-ajallaan huvikseen. En halunnut mukaan sekoittamaan ohuita runokirjoja yms. vaan vähintään 'tavallisen' paksuisia kirjoja.

Olisiko romaani parempi määritelmä? Tuollainen tiettyihin sivumääriin jumittuminen on niin kapeakatseista.

Tosiaan, olisi pitänyt rajata tarkemmin, vaikka 10-1517-sivuiset. Hitto, nyt väitöskirja kyllä kusahti.

Vierailija
42/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään koskaan. Silti olen palstan älykkäin ja fiksuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä tekisi mieli sanoa, että ei se määrä vaan laatu.

Tässä varmaan tarkastellaan lukemisia viihdekäyttöön. Normaalipaksuisia romaaneja eikä mitään mielensäpahoittajia.

"Mitään mielensäpahoittajia"... Tohtisiko kysyä, mitä tämä tarkoittaa?

Tarkoittaa vissiin ohuita Tuomas Kyrön Mielensäpahoittaja-kirjoja, ite kyllä tykkään.

Tiedän toki Mielensäpahoittajan. Lähinnä tuota sävyä ihmettelin, aivan kuin Mielensäpahoittaja-kirjat eivät olisi kirjallisuutta. Vai tulkitsinko väärin?

Palstan oma mielensäpahoittaja

Vierailija
44/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksut romanit varastaa vaan aikaa elämästä. Yliarvostettuja.

Vierailija
45/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm jotain 30-40 välimaastossa. Sivumäärää en kirjoista katso, kaikki lukemani kirjat on tulleet aikuisten osastolta kirjastosta

Vierailija
46/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, jotain kirjaa/kirjoja, joka päivä, mutta määrää en ole laskenut, enkä aijokaan.

Mistä syystä niin monet teistä memoroivat lukemanne kirjat? 

Vierailija
47/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälle toista sataa. Mukana niin romaaneja kuin opiskelu- ja harrastuskirjallisuutta. Lisäksi meille tulee yli 20 eri lehteä joita luetaan. Ollaan molemmat miehen kanssa aikamoisia lukutoukkia. Minulla painottuu (kotimaiseen)kaunokirjallisuuteen, mies enemmän tietokirjatyppiä. Nimimerkillä kirja päivässä, kaksi parhaassa.

Vierailija
48/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tämän vuoden hoitovapaalla, joten olen lukenut vielä tavanomaistakin enemmän. Sanoisinko että pitkälti toistasataa kirjaa tänä vuonna. Ensi vuonna mennessäni takaisin töihin en enää ehdi lukemaan kaikkea haluamaani, ainakaan siinä tahdissa kuin haluaisin.

Kuinka paljon aikaa käytät lukemiseen? Itse olen lukenut tänä vuonna noin 60 tavallisen kokoista romaania ja luen päivittäin 2-5h.

En osaa yhtään sanoa, mutta päivittäin luen! Kun lapsi piirtää, leikkii itsekseen tai nukkuu päiväunia. On rauhallinen ja itsekseen viihtyvä lapsi niin olen "vapaa lukemaan" kyllä pitkiäkin aikoja kerrallaan. Ja luen yleisesti ottaen helppolukuista ja -tajuista tekstiä, en mitän Dostojevskia tai Tolstoita.

Vierailija
49/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kuule yhtäkään n.vuoteen, kun menin laittamaan ihastukseni valokuvan kirjanmerkiksi ja jään aina tuijottamaan sitä. Ja ei, en vaihda kirjanmerkkiä.

Vierailija
50/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä tekisi mieli sanoa, että ei se määrä vaan laatu.

Tässä varmaan tarkastellaan lukemisia viihdekäyttöön. Normaalipaksuisia romaaneja eikä mitään mielensäpahoittajia.

"Mitään mielensäpahoittajia"... Tohtisiko kysyä, mitä tämä tarkoittaa?

Tarkoittaa vissiin ohuita Tuomas Kyrön Mielensäpahoittaja-kirjoja, ite kyllä tykkään.

Tiedän toki Mielensäpahoittajan. Lähinnä tuota sävyä ihmettelin, aivan kuin Mielensäpahoittaja-kirjat eivät olisi kirjallisuutta. Vai tulkitsinko väärin?

Palstan oma mielensäpahoittaja <3

Kiitos <3 Mielestäni Mielensäpahoittajan puheissa on paljonkin järkeä.

Vierailija
51/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen, jotain kirjaa/kirjoja, joka päivä, mutta määrää en ole laskenut, enkä aijokaan.

On kiva selailla listaa, että mitä esimerkiksi vuosi sitten on lukenut. Tai tarkistaa, koska viimeksi on lukenut jonkun vanhan suosikin. Ja pikkutarkkana luonteena satun nauttimaan kirjanpidosta.

Vierailija
52/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kolme kirjaa kokonaan, mutta useampia kirjoja vähän. Yksikään ei tosin ole tainut olla yli 350 sivuinen. 

Vierailija
53/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme, wuhuu!

Lukeminen on tuntunut todella työläältä, joten se on vain jäänyt. Selvisi tosin hiljattain että näössä on vikaa, joten ei mikään ihme sinänsä. Eiköhän tilanne tästä korjaannu, kun saan kakkulat parin päivän päästä :)

Vierailija
54/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en, ymmärrä, miksi näin, kirjoitan enkä, tarkkaan, memoroi montako teosta, olen lukenut, tänä vuonna mutta estimoisin, että enemmän kuin kaksikymmentä(20) ja, vähemmän kuin sata(100).

Vierailija
55/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kiva selailla listaa, että mitä esimerkiksi vuosi sitten on lukenut. Tai tarkistaa, koska viimeksi on lukenut jonkun vanhan suosikin. Ja pikkutarkkana luonteena satun nauttimaan kirjanpidosta.

Ok, ymmärrän. 

Vierailija
56/57 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 kirjaa, joiden kaikkien olettaisin täyttävän aloittajan "vain oikeaa kirjallisuutta"-määritelmän. Tai sitten ei. Lasketaanko Potterit jos Mielensäpahoittajia ei? Aloittajan mielestä varmaan The Picture of Dorian Gray ei ole kirja? Oscar Wilde pyörii haudassaan havaitessaan kirjoittaneensa vain 177 sivua, ei kai häntä voi edes kirjailijaksi kutsua.

--

Itse merkkaan lukemani kirjat Goodreadsiin, siksi on tiedossa tarkka määrä. Tykkään etsiä sieltä mielenkiintoisia kirjoja ja muutenkin katsella lukemieni kirjojen herättämiä mielipiteitä. Ihana sivusto <3

Vierailija
57/57 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän lukupäiväkirjaa, koska koen saavani niin enemmän irti lukemisesta. Väsyin siis siihen, että musta tuntui, että luetut kirjat sujahtaa ohi ja sulautuu yhdeksi harmaaksi, tasapaksuksi massaksi. Kirjaam ylös mitä olen lukenut ja milloin ja lisäksi muutamasta lauseesta useaan sivuun ajatuksiani kirjasta. Kirjottaessa tulee mietittyä tarkemmin, mitä tuli luettua ja palattua ajatuksen arvoisiin juttuihin. Välillä ajatuksia jäsennellessä aukeaa myös joku uusi huomio. Nautin myös siitä, että vuosienkin jälkeen omien muistiinpanojen avulla voi palata kirjan maailmaan ja sen herättämiin fiiliksiin. Ihan niinkun muunalaisistakin päiväkirjoista, lukupäiväkirjasta näkee myös muutokset omassa persoonassaan ja ajattelussaan aika hyvin.

33