Poliittisesti jakaantuneet pariskunnat. Vaikuttaako poliittinen näkemys paljon?
Miten poliittiset erimielisydet näkyvät parisuhteessa ja miten erimielisyydet vaikuttavat suhteen muodostamiseen? Puhutteko politiikasta yleensäkin ja sattuuko riitoja joskus?
Kommentit (8)
HEL-NYC kirjoitti:
Tämä kiinnostaisi minuakin. En tunne yhtään (poliittisesti valveutunutta) pariskuntaa, joka olisi voimakkaasti eri kannoilla. Itse en voisi seurustella poliittisesti eri suuntaan polarisoituneen miehen kanssa, ja tuntuu omituiselta, että joillain voisi arvot niin voimakkaasti olla erisuuntaisia.
Jep. Itsekin mielenkiinto heräsi tässä Yhdysvaltain presidenttivaalien jälkeen kun Jenkit ovat hyvin jakaantuneita ja miljoonia pariskuntia ovat sellaisessa tilanteessa. Olisi kivaa tietää, voiko sellainen suhde toimia, jossa esimerkiksi perussuomalainen mies seurustelee vasemmistoliittoa kannattavan naisen kanssa?
AP
Bump. Kiinnostaisi todella paljon tietää.
No aiempi mies oli poliittisesti melko eri linjoilla kuin mä. Enkä voi väittää, etteikö se olisi vaikuttanut siihen että mies on ex. Se ei mua haittaa, jos toinen ei ole kiinnostunut eikä seuraa politiikkaa, vaikka itse sitä aktiivisesti seuraankin. Sen sijaan oli suoraan sanottuna ärsyttävää kun toisen poliittinen tietämys oli tasan nolla, mutta silti piti olla muka pätevänä toitottamassa puhtaaseen mutuun perustuvia näkemyksiään.
En kyllä voisi kuvitella seurustelevani aivan vastakkaista mielipidettä edustavan ihmisen kanssa. Isoimmat poliittiset näkemykset kuitenkin kertoo toisen suhtautumisesta koko elämään ja ihmiskuntaan, ja jos ne eivät kohtaa niin en tiedä mistä niitä yhteisiä asioita löytyisi sitä paikkaamaan.
Onhan noita poliitikkopariskuntia kilpailevista puolueista. Politiikka on vain oman edun ajamista, joten siinä ei ole mitään ongelmaa - sulassa sovussa elelevät.
Et kai usko tätä politiikkahuijausta? Että kyse on mukamas yhteiskunnan ja hyvän tulevaisuuden rakentamisesta, arvojen edistämisestä sun muusta.
Minä olen natsi ja mieheni on kommunisti. Tämä aiheuttaa välillä skismaa. Mies käyttää minun tienaamani rahat, ja olen välillä harkinnut mieheni kaasuttamista tai ainakin lääketieteellisten kokeiden tekemistä hänellä. Hän yrittää nimitellä minua toveriksi, ja minä vastaan heilaamalla oikein antaumuksella.
Tämä kiinnostaisi minuakin. En tunne yhtään (poliittisesti valveutunutta) pariskuntaa, joka olisi voimakkaasti eri kannoilla. Itse en voisi seurustella poliittisesti eri suuntaan polarisoituneen miehen kanssa, ja tuntuu omituiselta, että joillain voisi arvot niin voimakkaasti olla erisuuntaisia.