Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuluneen vuoden aikana olen meinannut jäädä kolme kertaa suojatiellä auton alle, mites teillä?

Vierailija
28.11.2016 |

Kaksi kertaa autoilija on saanut pysähtymään auton viime tipassa, joista toisella kerralla joutui myöskin tekemään väistöliikkeen. Kolmannella kerralla pelastuin ihan vain pitkällä loikalla (tässä tapauksessa auton vauhti oli onneksi todella hidas, mutta kuski katseli muualle)

Näin meillä Savossa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Astun suojatielle sen kummemmin odottelematta ja jokainen auto on pysähtynyt tai hiljentänyt. Myös autolla ajaessani annan poikkeuksetta tietä kaikille, jotka ovat suojatielle tulossa. En vaan aina ymmärrä, mikseivät he astu sinne suojatielle, vaan tuijottavat tähtiin tai viittilöivät minua ajamaan. En aja vaan odotan.

Vierailija
2/5 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä sitten osaa itse kattoa autoja? Vai tuliko ne autot päin punaisia? Aikamoista hölmöilyä vedota väistämisvelvollisuuteen ja kävellä kerta toisensa jälkeen henkensä uhallakin suojatielle koska siihen on oikeus.

Saat myös juosta päin seinää jos tahdot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa alkuvuonna, myös mm. viimeisillään raskaana. Muutettiin pois Kotkansaarelta (ja koko Kotkasta) niin ei ole sen jälkeen tapahtunut enää kertaakaan. Naapurikunnassa autossa hiljentävät heti kun näkevät että jalankulkija lähestyy suojatietä niin ehtii hyvin. Kotkassa autoilijat eivät nostaneet edes jalkaa kaasulta lähestyessään suojatietä kun siinä meni jalankulkija.

Vierailija
4/5 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan koska en pomppaa tielle jos autoja menee vaan suosiolla odotan vaikka minulla olisikin oikeus kävellä ennen auton menoa. Henki on vähän kalliimpi meikäläiselle.

Vierailija
5/5 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole meinannut, mutta asunkin Virossa. Alkuun oli opettelemista autolla ajaessa,että autot todellakin pysähtyy suojatien eteen jos näyttää siltä että jalankulkija olisi tulossa suojatielle.

Samat säännöt kuin Suomessa mutta toimivat silti.

Suomessa risteykset ja tiet on yhtä seebraraitaa, mutta silti ei tahdo päästä yli. Virossa suojateitä ei ole niin paljon mutta suojateitä kunnioitetaan. Sakko on jokaiselle sama, ei riipu tuloista. Ajokielto ja kortin uudestaan suorittaminen vie hyvätuloiselta kuitenkin saman ajan kuin köyhemmältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä