Kaveri otti itseensä, kun kerroin parinvalintakriteereistäni!
Kaverin jäätyä myös sinkuksi hiljattain juttelimme siinä hänelle Tinderiä lataillessa millä kriteereillä liketämme miehiä siellä.
Itse sanoin, että minulle ulkonäkö on toissijainen juttu ja katson enemmän esittelytekstiä ja koulutus/työpaikkaa. Kaveri otti sitten herneen nenäänsä, kun kerroin suosivani korkeakoulutettuja. Hän on itse käynyt vain amiksen ja luulee, että pidän amiksia jotenkin huonompina ihmisinä... Eikä asia todellakaan ole niin, olen vain huomannut, että paremmin synkkaa koulutettujen ihmisten kanssa ja insinööri olen siis itsekin.
Nyt saan sitten kuulla kuittailua kaverilta koko ajan tuosta. Kai kriteerini on minun ihan oma asiani! En minäkään sanonut mielipidettäni siitä, että kaveri ruksaa väärän nimiset henkilöt esim. Veikko, Jorma, Yrjö jne.
Monta kertaa olen sanonut, etten pidä amiksia mitenkään huonompina ihmisinä, mutta ei mene kaaliin.
Kommentit (12)
Olen itse saanut pari kaveria suivaantumaan siitä, kun olen sanonut laittavani kaikille ei-originaalieurooppalaisen kuuloisille/näköisille jannuille kylmästi ruksia.
Älä välitä, pikkumainen tyyppi jos tuosta närkästyy. Itselleni koulutusta tärkeämpi seikka on ulkonäkö MUTTA osaan silti lähes sadan prosentin tarkkuudella määrittää milloin ruudussa näkyy ammattikoulun käynyt ja milloin yliopistossa opiskellut.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutettu insinööri. :-D
Ikävä kertoa nämä järkyttävät uutiset, mutta insinööri on ammattiKORKEAKOULUtutkinto. Mitä sieltä pitäisi tulla, jos ei korkeakoulutettuja ihmisiä?
Niinhän se on että korkeakoulu ei takaa sosiaalista älykkyyttä. Olen itse korkeakoulutettu ja puolisonikin on, ja voisin kai sanoa sen olleen jollain tasolla kriteerinäkin.
Kuitenkin, en ymmärrä miksi amis-kaverille täytyy sanoa, että ei haluaisi kumppaniksi amista. Miksi sanoa ystävälle jotain, joka mahdollisesti pahoittaa hänen mielen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutettu insinööri. :-D
Ikävä kertoa nämä järkyttävät uutiset, mutta insinööri on ammattiKORKEAKOULUtutkinto. Mitä sieltä pitäisi tulla, jos ei korkeakoulutettuja ihmisiä?
Sieltä tulee AMMATTIkorkeakoulutettuja ihmisiä.
No en nyt tiedä miksi tuosta kukaan loukkaantuisi?
Itsekin suosin korkeastikoulutettuja. Matala koulutus tai "duunariammatti" voi olla itselle turn off. Ei se tarkoita ettenkö tulisi mainiosti toimeen kenen tahansa kanssa koulutuksesta riippumatta.
Parisuhdetta ajatellen vain kriteeristö on eri.
Jos ei ystäväsi sitä tajua, niin ei voi mitään.
Minä en kysele koulutuksia ja työpaikkoja kun tutustun ihmiseen.
Jostain syystä olen kiinnostunut ihan siitä persoonasta. Mistä lie johtuu.
Jos hän on kusipää joka aina yrittää iskeä toisten poikaystävät ( vaikka nämä eivät olisi hänen tyyppiään), niin siinä on oma lehmä ojassa.
Itsekin toivon lähinnä älykästä, en välttämättä korkeakoulutettua kumppania. Minua kiinnostaa ajatella asioita teoreettisesti, olen ollut sellainen lapsesta asti, ja pidän teoreettisista keskusteluista. Mutta ei kaikki korkeakoulutetutkaan sellaisiin pysty, mutta uskon että mahdollisuudet ovat suuremmat sellaisen kumppanin löytymiseen kun tapailee korkeastikoulutettuja. Ja onhan se ihan fakta että mitä enemmän ihminen opiskelee ja prosessoi tietoa, se kasvattaa ja muuttaa ihmistä ainakin niin, että keskustelut monista eri aiheista on mahdollisia. Turhaan ystävä suuttui, ihmiset ovat erilaisia ja haluavat eri asioita, lisäksi ei kaikki ihmiset sovi toisilleen. Se on hyvä alku kun on yhteisiä mielenkiinnonkohteita.
Onhan se selvä, että "kouluja käyneet" voivat löytää helpommin yhteisiä tekijöitä tms. Eihän toi nyt paha juttu ollut mutta toisaalta, en välttämättä kuitenkaan kertoisi kaverille, joka on itse amis niin suosivani korkeakoulutettuja. Oma tuttavani kertoi treffailevansa vain akateemisia miehiä, mikä oli sinänsä hassua, koska hän oli itse käynyt AMK:n. Ymmärtäisin kyllä tonkin siinä mielessä, että jos itseä kiinnostaa vaikkapa kulttuuri, yhteiskunnalliset ilmiöt, kirjallisuus ym. niin ehkä se puoliso voi löytyä helpommin akateemisista ihmisistä kuin niistä automekaanikoista. Tosin tämäkin on rankkaa yleistystä. Mutta oma tuttavani ei kuitenkaan ollut itse mistään tällaisista kiinnostunut hänelle se kumppanin akateemisuus itsessään oli vain jotenkin todella tärkeää.
No kyllähän arvostat korkeakoulutettuja enemmän tuon lausuntosi mukaan. Ei sulla kauheasti ainakaan sosiaalista pelisilmää ole, jos sanot tuolla tavoin amiskaverillesi. Miksi turhaan sitä hänelle mainostaa?
Osaisiko joku neuvoa miten korjaisin tilanteen? En todellakaan tarkoittanut loukata häntä ja ärsyttää jatkuva piikittely aiheesta.
Ap