Veronpalautukset huomenna
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonni tulee, kun tarkoituksella pidin veroprosentin korkealla. Veronpalautukset on ilmaista rahaa, joten sen voi surutta tuhlata jouluun. Säästöihin ja rahastoihin en joulun takia koske.
Jos sulla muutenkin on rahastosäästöjä, niin eikö olisi ollut fiksumpaa pitää veroprosentti normaalilla tasolla ja pistää ne rahat sinne rahastoihin kuukausittain.
Ja tuo ilmaista rahaa kuullostaa hieman hölmöltä, oletan että olet työssä käyvä ihminen, joten kyllä sä töitä olet niiden rahojen eteen tehnyt.
No, tämä ei välttämättä ole fiksuin tapa, mutta minulle sopivin. Johonkin ne rahat olisi menneet ja sitten tuskailisin, että jouluun menee rahaa, kun palkasta ei kaikkeen riitä. Jälkiveroista en tykkää, se on vain lasku toisten joukossa.
Kohtahan tämäkin ilo loppuu, kun tulee se ajantasainen verotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisen tietokoneen ostit?
Lenovo IdeaPad Y700 gigantista oli 1100€, maksoin 800€, todella hyvä tarjous! Oli 200 kpl myynnissä, aamulla 8.30 kun kävin katsomassa, ei ollut enää jäljellä. Osti heti kun tuli myyntiin perjantaina kello 00.02, sitten mein nukkumaan :D
Lenoon noin paljon rahaa. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskuihin ja elämiseen. T. työtön jolle ei makseta tukia.
Ihan on oma häpeäsi sitten.
Mikään häpeä se ei ole, ettei tukia ota.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenovo IdeaPad Y700 gigantista oli 1100€, maksoin 800€, todella hyvä tarjous! Oli 200 kpl myynnissä, aamulla 8.30 kun kävin katsomassa, ei ollut enää jäljellä. Osti heti kun tuli myyntiin perjantaina kello 00.02, sitten mein nukkumaan :D
En tiedä kuinka paljon tiedät tietokoneista ja niiden ominaisuuksista, mutta jos yhtään katsot teknisiä tietoja ja vertailet tietokoneiden ominaisuuksia niin ehkä ymmärrät. Minusta tämä on todella hyvä tarjous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonni tulee, kun tarkoituksella pidin veroprosentin korkealla. Veronpalautukset on ilmaista rahaa, joten sen voi surutta tuhlata jouluun. Säästöihin ja rahastoihin en joulun takia koske.
En kyllä ymmärrä tätä logiikkaa. Lainaat valtiolle rahaa onnettomalla korolla. No, mutta kukin tekee rahoillaa mitä lystää.
Mielummin minäkin lainaan valtiolle kuin elän vuoden velaksi.
Palautuksia tulee 830e, säästöön ja elämiseen menee.
Jos sinä sijoittaisit tuon rahan heti, niin saisit sille paremman koron.
Saan muistaakseni reilu 500 € (vähänkö harmittaa, jos muistan väärin eikä tulekaan mitään...).
Ajattelin laittaa ensin säästöön 200 €, jotta saan tietyn tasasumman säästöjä kokoon.
Sitten haluaisin käydä jossain toisessa kaupungissa seikkailemassa, ehkä Kuopiossa Matkuksessa, kun en ole päässyt kyseissä kaupungissa käymään kuin kerran vain siinä torin lähettyvillä. Joudun varmaan menemään hotelliin, kun ei muuten ehdi siellä mitään tehdä. Tai sitten menen vähän lyhyemmälle ja tylsemmälle reissulle johonkin toiseen lähempänä olevaan kaupunkiin, kun hirvittää tuo hotellista maksaminen...
Jotain vähän erikoisempaa haluan kuitenkin ehdottomasti tehdä, kun nyt siihen olisi tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka paljon tiedät tietokoneista ja niiden ominaisuuksista, mutta jos yhtään katsot teknisiä tietoja ja vertailet tietokoneiden ominaisuuksia niin ehkä ymmärrät. Minusta tämä on todella hyvä tarjous.
Vaikka ominaisuudet olisi mitkä, niin eikö ole turha maksaa enemmästä kuin mitä itse tarvitsee? Jos minä käyttäisin yli tonnin tietokoneeseen, sillä pitäisi olla jo yliluonnollisia ominaisuuksia.
T. peruskäyttäjä (eri)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä tätä logiikkaa. Lainaat valtiolle rahaa onnettomalla korolla. No, mutta kukin tekee rahoillaa mitä lystää.
Tonni on kuitenkin niin pieni raha, että ei sen koroilla pääse rikastumaan laittoi ne mihin tahansa. Rahastot ei viime vuonna tuottaneet paljoakaan, säästötililläkin korko taitaa olla 0,6 %. Valtio maksaa kuitenkin korkoa.
Suurin syy on psykologinen. Tuota rahaa ei ole tarvinnut aktiivisesti säästää, joten sen tuhlaaminen ei tunnu missään.
Melko erikoinen tapa ajatella. Sinä olet itse ne rahat tienannut ja ansainnut, mutta olet lainannut niitä verokarhulle.
Säästöön nyt, autoon on tiedossa keväällä n. 1000 euron edestä osien vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Saan muistaakseni reilu 500 € (vähänkö harmittaa, jos muistan väärin eikä tulekaan mitään...).
Ajattelin laittaa ensin säästöön 200 €, jotta saan tietyn tasasumman säästöjä kokoon.
Sitten haluaisin käydä jossain toisessa kaupungissa seikkailemassa, ehkä Kuopiossa Matkuksessa, kun en ole päässyt kyseissä kaupungissa käymään kuin kerran vain siinä torin lähettyvillä. Joudun varmaan menemään hotelliin, kun ei muuten ehdi siellä mitään tehdä. Tai sitten menen vähän lyhyemmälle ja tylsemmälle reissulle johonkin toiseen lähempänä olevaan kaupunkiin, kun hirvittää tuo hotellista maksaminen...
Jotain vähän erikoisempaa haluan kuitenkin ehdottomasti tehdä, kun nyt siihen olisi tilaisuus.
Öö, jotain erikoisempaa haluat tehdä ja päädyit sitten Kuopioon 😂
184e tulee, niillä voi ostella lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm...vinkkejä mihin ne 16€ sijoittaisi?
Eläinsuojeluun lahjoitus
Kisu ry:een, MAU:)
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen tonni on yksi kärpäsenpaska mun tililläni, tuskin edes huomaisin jos niitä ei tulisi ollenkaan.
Menepä Jare leikkimään räppääjää, tarvitset vähän vielä harjoitusta.
Tonni tulee, on kyllä mahtava summa opiskelijalle. Todellakin tuntuu! 500€ säästötilille, neljäsosa joululahjoihin ja loppu sitten normaaliin elämiseen ja talvikenkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se minulle erikoisempaa, kun asun tylsässä pikkukaupungissa ja olen pienituloinen. Eksoottisin paikka jossa olen käynyt, on Tallinna tai Tukholma, mutta en nyt ajatellut kuitenkaan ihan niin isosti tällä kertaa villiintyä. Tai, ehkä...
40e tulee ja menee ruokakauppaan. No, ei ehkä kaikki.
Viimeksi käynyt ruokakaupassa 3 viikkoa sitten.
Opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se minulle erikoisempaa, kun asun tylsässä pikkukaupungissa ja olen pienituloinen. Eksoottisin paikka jossa olen käynyt, on Tallinna tai Tukholma, mutta en nyt ajatellut kuitenkaan ihan niin isosti tällä kertaa villiintyä. Tai, ehkä...
Sori mut tää Kuopio on vaan mulle niin arkipäivää et toi sana erikoisempaa kuulosti niin hassulta tässä yhteydessä
Hieman yli 1000 euroa tulee palautuksia, ne laitan kokonaisuudessaan ASP-tilille. Ensi vuoden aikana tavoitteena ostaa oma asunto.
Reilu 600€ ,puolet menee yhteen reissuun keväällä ja puolet varmaan joululahjoihin ja elämiseen.
Ihan on oma häpeäsi sitten.