Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minulle ei suoda onnea?

Vierailija
28.11.2016 |

En ymmärrä miksi elämässäni tapahtuu niin paljon pahaa. Olen menettänyt äsken useamman hyvin läheisen ihmisen syövälle, nuoria ihmisiä joiden en odottanut kuolevan äkillisesti, ja suru on kova, viimeisistä hautajaisista on nyt kaksi kuukautta aikaa. Pitkiksi toivomani parisuhteet päättyy, koska miehistä paljastuu parin vuoden yhdessäolon jälkeen sellaista alkoholismia tai niin pahaa valehtelua, jota en voi hyväksyä vaan minun on pakko lopettaa suhde. Miehiä, jotka olivat ensimmäiset pari vuotta kunnollisia ja kilttejä. Enkö osaa lukea ihmisestä hänen todellista luonnetta ajoissa? Miten osaisin aavistaa että joku mies tulee pettämään minua vuoden päästä? En kyttää menemisiä enkä nalkuta ja huolehdin ulkonäöstäni eli en koe että syy olisi minussa, muuten kuin että kai valitsen väärin. Olen menettänyt rakastamani työpaikan juuri yt-neuvotteluissa, rahat on tiukalla ja pelkään että on pakko myydä tämä kiva koti ja hankkia halvempi asunto. Mietin paljon miksi minulle ei suoda onnea. En tarkoita sitä uskonnollisesti, en ole uskovainen, vaan siten että miksi sattuma kohtelee näin. Vai onko kaikki sattumaa? Olen ainoa lapsi ja molemmat vanhempani ovat menehtyneet jo useita vuosia sitten. Eli perheen tukea minulla ei ole, ja tuntuu että ystävät alkavat karttaa kun eivät osaa suhtautua menetyksiin, vaikka en niistä juuri edes puhu, ymmärrän tosin kyllä että kuolemaan on vaikea suhtautua. Mutta tuntuu epäreilulta että asiat menee näin :( . Mietin osaisiko kukaan täällä ajatella tästä mitään viisasta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää on joskus ja aika usein hyvin vaikeaa ymmärtää. Elämä on ehkä siksi, että jotain voisi yrittää ymmärtää enemmän.

Vierailija
2/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi hyvä aika tutustua itseensä. Tee asioita mistä pidät. "Kirkasta arvosi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onneton sillä elät jonkin annetun käsityksesi mukaan mutta kuitenkin olet terve, itsestäkin osaat huolehtia, sinulla on ollut töitä, olet pystynyt hankkimaan asunnonkin. Sinulla on hirveästi asioita joita moni todella kadehtisi juuri nyt.

Ne huonot asiatkin sanot olevan sinun ulkopuolella. Sinullahan on itseasiassa kaikki siinä kun vaan älyät nyt äkkiä vaihtaa asennettasi ja katsella valoisimmat puolet ensin ja siitä tulee kiitollisuusja ilo elämääsi.

Vierailija
4/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ikinä löydä onnea kun ajattelet vain mitä sinulta puuttuu,olisit kiitollinen mitä sinulla on!moni ihminen olisi paljon onnellisempi kuin näkisi sen hyvän määrän mitä elämässä on eikä murehtisi sitä mitä ei ole,tälläinen ajattelutapa tekee sinut vain onnettomaksi ja surulliseksi

Vierailija
5/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onneton sillä elät jonkin annetun käsityksesi mukaan mutta kuitenkin olet terve, itsestäkin osaat huolehtia, sinulla on ollut töitä, olet pystynyt hankkimaan asunnonkin. Sinulla on hirveästi asioita joita moni todella kadehtisi juuri nyt.

Ne huonot asiatkin sanot olevan sinun ulkopuolella. Sinullahan on itseasiassa kaikki siinä kun vaan älyät nyt äkkiä vaihtaa asennettasi ja katsella valoisimmat puolet ensin ja siitä tulee kiitollisuusja ilo elämääsi.

Tiedän että moni kadehtisi sitä että minulla on kuitenkin ollut työpaikka ja että minulla on omistusasunto (jonka voin vaihtaa pienenpään ja halvempaan). Mutta kun minulle nuo asiat ei tarkoita onnea. Onni tuli ja tulisi rakkaista ihmisistä, joita koko ajan menetän. Vaihtaisin koska tahansa omistusasunnon niihin pariin läheiseen, jotka juuri kuolivat syöpään. Tai siihen että olisi perhettä. Ap.

Vierailija
6/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi, mutta muista, että on sinusta itsestäsi kiinni annatko tuon kaiken kurjan lyödä sinut lopullisesti maahan vai nousetko sieltä entistä vahvempana ylös. Tsemppiä, you go girl!

Vierailija
7/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että moni kadehtisi sitä että minulla on kuitenkin ollut työpaikka ja että minulla on omistusasunto (jonka voin vaihtaa pienenpään ja halvempaan). Mutta kun minulle nuo asiat ei tarkoita onnea. Onni tuli ja tulisi rakkaista ihmisistä, joita koko ajan menetän. Vaihtaisin koska tahansa omistusasunnon niihin pariin läheiseen, jotka juuri kuolivat syöpään. Tai siihen että olisi perhettä. Ap.

En usko sinua nyt oikein koska kuitenkin tuhlasit koko muun elämäsi saadaksesi asunnon ja töitä ja nyt väittät ettei ne olisi olleet onnesi tavoittelun kohteina . Onni ei ole sellaista edes Trumpille että " ei menettöisi koko ajan rakkaita ihmisiä" ( eronnut jatkuvasti) ,vaan olette Trumpin kanssa samoilla linjoilla että se Onni on muka koko ajan muualla.

Onni on tässä ja nyt asenne. Minulla on kaikki kun on tämä elämä, tämmöisenään , mitä ikinä se sitten onkin.

Oivalla tämä pian :)!

Vierailija
8/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko sinua nyt oikein koska kuitenkin tuhlasit koko muun elämäsi saadaksesi asunnon ja töitä ja nyt väittät ettei ne olisi olleet onnesi tavoittelun kohteina . Onni ei ole sellaista edes Trumpille että " ei menettöisi koko ajan rakkaita ihmisiä" ( eronnut jatkuvasti) ,vaan olette Trumpin kanssa samoilla linjoilla että se Onni on muka koko ajan muualla.

Onni on tässä ja nyt asenne. Minulla on kaikki kun on tämä elämä, tämmöisenään , mitä ikinä se sitten onkin.

Oivalla tämä pian :)!

Olen siitä samaa mieltä kanssasi, että onni on asenne. Mutta siitä en ole samaa mieltä että olisin tuhlannut koko muun elämäni saadakseni työn ja asunnon. Kävin lukion, valmistuin maisteriksi ja sain työpaikan ja uuden työpaikan, palkkaa maksetaan alallani sen verran että rahaa kertyi asunnon ostamiseen. Ei nuo olleet mitään haaveita minulle eikä onnen tavoittelua vaan ne vaan tapahtui, mielestäni ne on normaalia tavanomaisen suomalaisen elämää jotka tulee "siinä sivussa". Ap.

Vierailija
9/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen haluaa aina sitä mitä ei saa.

Se ruoho on aina vihreämpää aidan takana niille, jotka eivät ymmärrä haluta sitä, mitä ovat jo saaneet.

Ap:n elämä kuulostaa ihan vain elämältä. Samaa sontaa sitä muidenkin niskaan satelee, eri muodoissa vain, ja silti joku kykenee olemaan onnellinen, joku toinen ei.

Vierailija
10/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kirkkaamman kruunun saat.

Vierailija
11/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minkä ikäinen olet ja mistäpäin? Haluaisitko kohtalotoverin, jonka kanssa jakaa näitä asioita. Itse olen ihan samanlaisessa tilanteessa ja 48-vuotias nainen Treelta. Laitatko meiliosoitteen, niin kirjoitan sulle, jos haluat. Itselläni ei anonyymiä ja nyt pitää lähteä töihin. Tuntuu vaan itekin nyt siltä, että olisi kiva että olisi joku jolle jutella ja voitaisiin tukea toisiamme? <3

Vastaan illalla, jos luot vaikka jonkun anonyymin osoitteen, jos ei ole. Ymmärrän sua niin hyvin ja säkin varmaan ymmärtäisit mua.

Vierailija
12/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei ole mitään onnellisuustakuuta. Shit happens.

Vierailija
13/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vaan ihan " perustarpeinen" terve , maisteri, oma asunto alla eli ihan perusvaativa ja silleen.

Kuulehan ei tämä elämä ole valintamyymälä jossa osoitat sormella mitä sulle onneen sopii vaan se on pikemminkin arpanumero

minne synnyt

millä geeneillä synnyt

Jo noin alkuun. Eli voisit olla autiomaahan syntynyt somalilapsi jolla olisi elinpäiviä n 3 tai sitten valkoinen maisteri hyvinvointi- Suomesta ... tyyliin.

Mieti sitten mitä oli onni sinun elämässäsi vai ajoitko itse ONNESI ohitse ajattelemattomuuttasi?

Tämän takia "epäonni " kohtaa Suomeamme kun ihmiset eivät tajua sitä onnen määrää joka meitä on täällä kohdannut.

Vierailija
14/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää miten epäempaattisia ja kolkkoja vastauksia ap on saanut. Hän on juuri menettänyt pari läheistään kuolemalle ja ilmaisesti parisuhde päättynyt johonkin miehen ikävään tekoon. Ja te käskette häntä muuttamaan asennettaan ei-surulliseksi koska ei sentään syntynyt somaliaan ja omistaa asunnon.

Vierailija
15/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on syntymistä ja kuolemista. Iloa ja surua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi