Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikkaat laittavat lapsilisät joka kuukaisi säästöön jotka lapsi saa sitten 18v

Vierailija
27.11.2016 |

...kun taas köyhät käyttävät lapsilisän elämiseen joka kk. Rikkaille lapsilisä on vain boonusta, köyhille se on oikeasti tärkeä!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...kun taas köyhät käyttävät lapsilisän elämiseen joka kk. Rikkaille lapsilisä on vain boonusta, köyhille se on oikeasti tärkeä!

So?

Kenelle tässä oli jotain uutta?

Älä jaksa sitä iänikuista lapsilisät-pois-rikkailta-itkua

Vierailija
2/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai me ollaan rikkaita kun talouden nettotulot lapsilisä mukaanlukien 1800e ja silti saadaan lapsen lapsilisät talteen? Kiva tietää olevasnsa hyväosainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä "rikas" lähäri joka toimii juuri näin. Mies myös perusduunari. Lapsilisä menee rahastoon. Ja raha riittää silti vallan hyvin elämiseen pks-seudulla. Elämä on valintoja, me ei esim. tupakoida ja käydään ulkona juhlimassa harvoin.

Vierailija
4/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdollinen lapsivero olisi käytännössä roima veronkorotus hyvätuloisille ja se toimisi kannustusloukkuna. Huomioi kuitenkin se, että rikkaat ja keskituloiset maksavat veroja melkoisesti Suomelle. Poisluettuna tietysti verosuunnittelijat, joiden toiminnan rajoittamiseksi saisi kyllä tehdä jotain.

Vierailija
5/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä laittanu minun vanhemmat ainakaan, vaikka varakkaita olivat, taisivat niilläkin rahoilla ostaa kaikkea uutta koko ajan. Kun lähdin kotoa, sain käteen velkakirjan vanhemmilta ja maksusuunnitelman, niitä rahoja sitten piti sossusta kinuta, kun ei muuten ollut mistä maksaa takaisin.

Että ap voi heittää sen kateutensa romukoppaan, ei se raha aina onnea tuo niille rikkaiden lapsillekkaan.

Mieluummin olisin elänyt köyhässä perheessä joka olis tukenut henkisesti ja ollut kannustava ja hyväksyvä ilmapiiri, palvottu jotakin ihan muuta kuin tilipussia.

Vierailija
6/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat taitaa sijoittaa ne lapsilisät eikä vain laittaa tilille makaamaan ja menettämään arvoaan inflaation syödessä niitä.

Vierailija
7/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan, sijoittaa taisivat ne minunkin vanhempani, eivät tosin minun hyväkseni vaan itse rikastuivat lisää lapsilisillä.

Vierailija
8/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nettotulot on reilu 1600€/kk, ja säästän lapsilisät lapsilleni rahastoihin. En tupakoi, juo alkoholia, ajele taksilla tai ehosta itseäni muovisin jatkein. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Vierailija
9/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kouluttautuisin, jos minulla ja tulevilla lapsillani ei olisi mahdollisuutta parempaan elintasoon tulevaisuudessa? Miksi en jäisi vain kotiin makaamaan? Tiedoksi, että olen minäkin kaatunut aika hemskatin monta kertaa elämässä, isoissa asioissa. Silti en lakkaa pyrkimästä parempaa elintasoa kohti. Siis niin kauan kuin siitä on hyötyä.

Vierailija
10/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio näin tulee aikuisia rikkaitten lapsia etumatkaan muihin nähden. Tämä on törkeää ryöstöä perustarpeissa olevilta lapsilta!

Vierailija
11/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Tuttavani on itse sitä mieltä että tarvitsee lapsilisät lapsen kuluihin ja minä kuulemma en koska säästän ne. No tuttavillani on molemmilla uudehkot autot joita vaihdetaan parin vuoden välein, lisäksi heillä on ns. kesäauto, miehellä prätkä ja rouvalla skootteri. Ja huom. He käyttävät lapsilisästä joka pennin. Minulla ei ole tuota arsenaalia ha säästän lapsilisän.

Eli minäkö en tarvitse mutta nuo tarvitsevat. Haiskaa pahalle.

Vierailija
12/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi, itse tienaan alle keskituloisen, samoin mieheni.

Yhteiskunnan  tukia emme nauti.

Ja vuodesta toiseen vituttaa tää sama aihe.  NE rikkaat jotka maksavat veroa, maksavat niitä ihan reippaasti, jos heille tulee vajaan satkun verran per lapsi takaisin per kuukausi lapsilisää takaisin, niin mitä sitten? Ei se palkkarahakaan heille ilmaiseksi tule!

Ärsyttävää! Alan kans saatana kunnolla valittamaan, että tuntemani yhteiskunta pummiperhe saa IHAN kaiken ilmaiseksi nostamatta eväänsä, kun taas minä teen peräsuoli pitkänä töitä ja nettoan kuussa 1600e (mies saman verran) ja maksetaan ihan itse omat vuokrat ja muut menot. Saatana sentään. Arvaa perkele paljon maksaa pelkästään maksimi päivähoitomaksut ja seutuliput molemmille... niin... päästään aikalailla samoihin lukemiin, kuin perhe, jonka pummi vanhemmat eivät tee mitään.

Olis se mustakin kiva viettää perheen kanssa päivät pitkät, ja tehdä ties vaikka mitä, vittu kerrankin.

Vitun ruikun ruikun! JA ELÄMÄ ON!

Vierailija
13/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu isi käy alkossa ja tuhlaa lapsilisät viinoihin.

Vierailija
14/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio näin tulee aikuisia rikkaitten lapsia etumatkaan muihin nähden. Tämä on törkeää ryöstöä perustarpeissa olevilta lapsilta!

Lapsilisä kaikille = oikeudenmukaisuutta. Se että vain jotkut olisivat saamapuolella ei ole oikeudenmukaisuutta. Tässä on loppujen lopuksi lapsista kyse. Moni rikas on myös pihi ja saattaisi säästää jopa lapsen perustarpeista.

Vierailija
15/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat saavat tuplapalkkion tehdessään lapsia näin se kannustaa sitä porukkaa. Ilmankos jopa 9 lasta lestoilla.

Vierailija
16/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilä on petaamassa jumalan lapsille kunnon bonuksia. Menestysteologisesti laskettuna kannattaa pentutehdas perustaa sionin lipun alle.

Vierailija
17/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäiseksi, itse tienaan alle keskituloisen, samoin mieheni.

Yhteiskunnan  tukia emme nauti.

Ja vuodesta toiseen vituttaa tää sama aihe.  NE rikkaat jotka maksavat veroa, maksavat niitä ihan reippaasti, jos heille tulee vajaan satkun verran per lapsi takaisin per kuukausi lapsilisää takaisin, niin mitä sitten? Ei se palkkarahakaan heille ilmaiseksi tule!

Ärsyttävää! Alan kans saatana kunnolla valittamaan, että tuntemani yhteiskunta pummiperhe saa IHAN kaiken ilmaiseksi nostamatta eväänsä, kun taas minä teen peräsuoli pitkänä töitä ja nettoan kuussa 1600e (mies saman verran) ja maksetaan ihan itse omat vuokrat ja muut menot. Saatana sentään. Arvaa perkele paljon maksaa pelkästään maksimi päivähoitomaksut ja seutuliput molemmille... niin... päästään aikalailla samoihin lukemiin, kuin perhe, jonka pummi vanhemmat eivät tee mitään.

Olis se mustakin kiva viettää perheen kanssa päivät pitkät, ja tehdä ties vaikka mitä, vittu kerrankin.

Vitun ruikun ruikun! JA ELÄMÄ ON!

Ehdottomasti tähän.

Vierailija
18/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas vanhempi säästää lapselleen rahaa, niin ei tarvitse sitten itkeä mm. mistä saa rahat lukiokirjoihin yms..

Vierailija
19/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä on tuki jokaiselle lapsiperheelle. Se ei ole sosiaalituki köyhille. Joten on se ja sama mitä perhe niillä rahoilla tekee. Toistan, lapsilisä ei ole sosiaalituki. Eikä siitä sellaista tarvitse tehdä, sosiaalituet on erikseen. Kaikkien tukien ei tarvitse kohdistua köyhiin.

Vierailija
20/42 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä laittanu minun vanhemmat ainakaan, vaikka varakkaita olivat, taisivat niilläkin rahoilla ostaa kaikkea uutta koko ajan. Kun lähdin kotoa, sain käteen velkakirjan vanhemmilta ja maksusuunnitelman, niitä rahoja sitten piti sossusta kinuta, kun ei muuten ollut mistä maksaa takaisin.

Että ap voi heittää sen kateutensa romukoppaan, ei se raha aina onnea tuo niille rikkaiden lapsillekkaan.

Mieluummin olisin elänyt köyhässä perheessä joka olis tukenut henkisesti ja ollut kannustava ja hyväksyvä ilmapiiri, palvottu jotakin ihan muuta kuin tilipussia.

Minkä ihmeen takia sä maksoit vanhemmilles takas jotain olemattomia velkoja? Olisit jättänyt maksamatta, eihän ne niitä olis saaneet perintään.