Sanokaa yksikin hyvä syy mihin teini tarvitsee 800e iphonea?
Kysymys otsikossa.
Kommentit (58)
En tiä. Mun tekniikan alaa opiskelevat pojat, toisella on 200 euron puhelin ja toinen aikoo hankkia sellaisen, joka maksaa myös tuon pari sataa, entisen mentyä rikki. Kuulemma kalliimmissa ei ole mitään sellaista ominaisuutta, mitä tarvitsisivat sen enempää kuin noissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä olekaan kyse tarpeesta vaan halusta.
Varsinkin kun kaikilla muillakin on.
Teinille itselleen ainoa syy on statussymboli, tietysti. Muistele omaa nuoruuttasi ja sitä, kuinka hienolta ja tärkeältä tuntui että saat näyttää jotakin uutta ja trendikästä kavereille. Itselläni on ollut yksi iphone ja se oli kuin olisi heittänyt rahaa roskiin. Iphonea ei ole ensinnäkään suunniteltu kestämään pakkasta ja talvea. Näyttö hidastuu ja akku hyytyy salamannopeudella pakkaskelillä. Kamerakaan ei ole mitenkään merkittävästi parempi kuin muilla merkeillä. Itse suosittelisin Honor -puhelinta, siinä on hinta-laatusuhde kohdillaan.
Ei mihinkään. Mutta jos vanhemmillakin on iphonet, niin samanmerkkinen puhelin on kätevä kun voi jakaa esim. musiikkitilaukset kaikille ja samoin imessaget ym. toimivat. Mutta niinhän se on kaikilla merkeillä.
Mun tyttö haluaa aina iPhonen, vaikka hänellä ei ollenkaan ole tapana haluta asioita vaan siksi kun muillakin on. Tykkää kuulemma käyttöjärjestelmästä ja puhelimen ulkonäöstä, mutta minusta ne ei ole kyllä ihan tuon hinnan arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Teinille itselleen ainoa syy on statussymboli, tietysti. Muistele omaa nuoruuttasi ja sitä, kuinka hienolta ja tärkeältä tuntui että saat näyttää jotakin uutta ja trendikästä kavereille. Itselläni on ollut yksi iphone ja se oli kuin olisi heittänyt rahaa roskiin. Iphonea ei ole ensinnäkään suunniteltu kestämään pakkasta ja talvea. Näyttö hidastuu ja akku hyytyy salamannopeudella pakkaskelillä. Kamerakaan ei ole mitenkään merkittävästi parempi kuin muilla merkeillä. Itse suosittelisin Honor -puhelinta, siinä on hinta-laatusuhde kohdillaan.
Ja lisätäkseni vielä: ei iphone siis sysipaska ole, mutta jos nimenomaan hinta-laatusuhteesta puhutaan, niin puolittamalla hinnan saat vähintään ihan yhtä hyvillä ominaisuuksilla varustetun puhelimen.
Jos käsilaukku maksaa pari tonnia, niin ei kai kännykkä voi olla alle 800. Mitään muuta arvokastahan ei noilla teineillä ole. Vaatteet hm:stä ja meikit tokmannilta.
Samasta syystä kuin tarvitsee sen jopon ja kånkenin. Joku tuossa jo mainitsikin sosiaalisen hierarkian. Minä kutsuisin sitä myös laumasieluisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä olekaan kyse tarpeesta vaan halusta.
Varsinkin kun kaikilla muillakin on.
Tuo ei oikeasti ole pätevä perustelu yhtään mihinkään asiaan.
Että voi ostaa 2000 euron applewatchin. Sitä kun ei voi käyttää muiden puhelimien kanssa.
Itselläni on kirpparilta ostettu kympin maksanut Nokia 2610 ja siinä dna:n pre-paid liittymä.
Ihan hyvin riittää minun soittoihini ainakin viikoksi kerrallaan.
Onhan ne hyviä puhelimia, mutta niin on osa puolet halvemmistakin. Ei niitä siis tarvi kukaan. Moni silti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttö haluaa aina iPhonen, vaikka hänellä ei ollenkaan ole tapana haluta asioita vaan siksi kun muillakin on. Tykkää kuulemma käyttöjärjestelmästä ja puhelimen ulkonäöstä, mutta minusta ne ei ole kyllä ihan tuon hinnan arvoisia.
Yksi syy itsellä oli vaihtaa puhelin iPhoneen siinä ei ole rihkamaohjelmia juuri mitään muissa on androidin ja kännyn valmistaja roskaa runsaasti joita ei edes saa poistettua, päivtyksiä satelee lähes joka päivä noihin roskaohjelmiin joka alkaa oikeasti vituttaa.
Ostakoot sitten, kun tienaa oman elantonsa. Sitä ennen saa luvan tyytyä halvempiin vaihtoehtoihin.
Vierailija kirjoitti:
No, tottakai tykkää "käyttöjärjestelmästä" (tarkoittaa varmaan käyttöliittymää) ja ulkonäöstä. Tietää, että ei kannata sanoa, että kaikilla muillakin tai sillä-ja-sillä tubettajalla on...
Juurikin tänään käytiin keskustelu, tytön iPhone 4S:n hajottua. Melkoinen shokki oli, kun sanoin, että minun mielestäni ei vain voi laittaa yli 250 euroa kännykkään. "Mieti nyt miltä tuntuisi, jos 450 euron, tai pahempaa kalliimpi, kännykkä olisi rikki." "..no, kaikki kännykät hajoavat joskus..." "Niin, ja juuri siksi niistä ei kannata maksaa liikaa" "...Meillä on nyt vain eri käsitys tästä asiasta..."
Kukaan ei tarvitse 800 euron puhelinta.