Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen joulu teillä muilla viimeisillään raskaana olevilla

Vierailija
27.11.2016 |

Minulla LA 27.12. ja suoraan sanoen vähän jännittää. Jos vauva tulee etuajassa, niin sitten meillä menee varmaan joulu osastolla vastasyntyneen kanssa.

Toisaalta olen niin jouluihminen, etten haluaisi skipata joulua jos vauva onkin myöhässä. :D Mitäs te muut teette jouluna? Minnekään ei tietenkään matkusteta, mutta tuleeko teille vieraita, laitatteko koristeita ja hyvää ruokaa? Harmittaa kun joulukalat jää välistä, aina olleet kohokohta jouluruualla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Että pakko saada lapselle listeria?

Vierailija
2/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin joulukalat jää välistä? Saahan sitä syödä kypsennettyä lohta, sillejä, graavattua lohtakin, kun sen tekee itse lohesta, joka on pakastettu ennen valmistamista 24 h. Eikä savustettu kalakaan kiellettyä ole, jos sen tekee itse.

Ja tietty joulu tehdään "valmiiksi", eihän se pelkästään sitä raskaana olevaa varten ole. Vieraat jätetään kutsumatta, elleivät ole niin tuttuja, että a) voidaan perua viime tingassa tai b) selviävät itsekseen joulunvietosta meilläkin ja siinä tapauksessa hoitavat myös vanhemmat lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Että pakko saada lapselle listeria?

Luetun ymmärtäminen kadoksissa?

Vierailija
4/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyy yleensä kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, eli enpä ap sinuna pahemmin jotain joulua miettisi.

Keskity nyt siihen lapseen äläkä mieti jouluviinoja ja listeriakaloja.

Vierailija
5/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen uuvatti siellä taas pyöräyttelee vauvoja. Miksi raskaanaoleminen estää joulun laittamisen ja kokkaamisen? Tai sukuloinnin?

Vierailija
6/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen syntyy yleensä kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, eli enpä ap sinuna pahemmin jotain joulua miettisi.

Keskity nyt siihen lapseen äläkä mieti jouluviinoja ja listeriakaloja.

Sittenhän parhaassa tapauksessa on edessä ensimmäinen joulu lapsen kanssa. Ja voi jo syödä niitä listeriakalojakin... 

Vierailija
7/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin joulukalat jää välistä? Saahan sitä syödä kypsennettyä lohta, sillejä, graavattua lohtakin, kun sen tekee itse lohesta, joka on pakastettu ennen valmistamista 24 h. Eikä savustettu kalakaan kiellettyä ole, jos sen tekee itse.

Ja tietty joulu tehdään "valmiiksi", eihän se pelkästään sitä raskaana olevaa varten ole. Vieraat jätetään kutsumatta, elleivät ole niin tuttuja, että a) voidaan perua viime tingassa tai b) selviävät itsekseen joulunvietosta meilläkin ja siinä tapauksessa hoitavat myös vanhemmat lapset.

Tokso ei kestä pakastamista, listeria kestää.

Ymmärrän hyvin ettei ap halua syödä esim graavilohta, mätiä tai silliä. Itsellään en syönyt raskausaikana vaikka nuo kaikki kuuluu meidän joulupöytään

Vierailija
8/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen uuvatti siellä taas pyöräyttelee vauvoja. Miksi raskaanaoleminen estää joulun laittamisen ja kokkaamisen? Tai sukuloinnin?

Ehkä ei raskaana oleminen, vaan lasketun ajan läheisyys? Pieni epävarmuus, että missä ja kuinka isolla perheellä (kaksi vai kolme) joulu vietetään? Että kuinka paljon kannattaa suunnitella ja valmistella etukäteen...

Vierailija
9/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä muiden raskauksista mutta itse ainakin olen ollut väsynyt ja hemmetin kipeä ihan loppuraskaudesta. Ei tehnyt mieli muuta kuin maata sängyssä tai sohvalla. Siskoni taasen oli sellainen energiapakkaus että ihan kateeksi kävi. 

-ei ap-

Vierailija
10/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas inhottavia vastauksia kivaan aloitukseen. Mikä saatana teitä vaivaa?

Vierailija
11/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari joulua sitten viimeisilläni.

En suoraan sanoen tehnyt mitään kummempaa sinä jouluna... liikkuminen sattui... vauvan pää hakkasi häoyluuhun, joten liikkuminen oli täyttä tuskaa..  Mies vielä lähti sukulaisiin juuri ennen joulua pariksi päiväksi, ja palasi jouluaatto iltana. ( Ja ihan minun omasta ehdotuksestani, koska hän kaipasi suvun joulupöytää, eikä minua kiinnostanut istua satoja kilometrejä autossa) No, se joulu meni... seuraava joulu vietettiin thaimaan lämmössä, joten edelleen ei tarvinnut mitään joulun eteen tehdä... viime joulu oli jo että tein jouluruoat, mutta kuusta ei ollut... arvatenkin... pieni lapsi ja joulukuusi..  EEEIII!!

Tänä jouluna täyskattaus.. ja riskillä se joulukuusi, vaikka jo etukäteen tiedän... HITON HUONO IDEA!!!

TSEMPPIÄ!!! ja jos jouluaatto menee sairaalassa, niin aina voitte siirtää jouluaattoa toiselle päivälle ;)

Vierailija
12/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei muuta kuin sitten vietät joulun sairaalassa, jos niikseen on. Sellaisen sanonnan olen kuullut, että sairaala- ja/tai inttijoulu pitäisi jokaisen kokea. Intissä nyt ei ole kuin enää päivystäjät..et varmaan ole ainoa joulunviettäjä sairaalan osastoilla, eikä siihen kuole (heh, ainakin apu on lähellä). Pojan kaveri on syntynyt 25.12. aamulla, eli on todellinen joulunlapsi, äiti pinnisteli kotona, kun miehensä oli joulupukkina aattona, ja sitten suoraan synnärille..

Vierailija
13/13 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä voi hyvin olla, että vauva on syntynyt jo reippaasti ennen joulua ja olettekin jouluna kotona ehkä pariviikkoisen kanssa. Jos kaikki menee hyvin niin eihän siellä sairaalassa käydä kuin 2-3 vrk olemassa :) Tai sitten vauva voi syntyä vasta ensi vuoden puolella! Jännä asetelma kyllä. Itse sain lapsen kolme vuotta sitten tänä päivänä, laskettu aika oli joulukuun alussa mutta päädyttiin käynnistämään monesta syystä aikaisemmin. Itse valmistauduin jouluun laittamalla kaiken valmiiksi (valot, koristeet ym) jo hyvissä ajoin marraskuun puolella. Ajattelin että vauvan kanssa voi olla liian kiireistä sitten (tosin ei sitten ollut, en ollut tajunnutkaan miten paljon vastasyntyneet nukkuvat). Periaatteessahan itsellänikin olisi voinut raskaus venyä lähelle joulua ja vähän itsekin mietin, joutuuko joulun viettää sairaalassa.

Mutta suosittelen valmistautumaan jouluun ihan normaalisti ja kannattaa tehdä jouluruokia pakastimeen valmiiksi! Jos satutkin olemaan joulun sairaalassa niin silti voi kotiin tullessa olla ihan kiva syödä oikeaa jouluruokaa :) Vastasyntyneen kanssa taas on helppoa jos on jotain ruokia jo valmiiksi laitettuna niin ei tarvitse niitä miettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi