Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen huoneen siivoamisesta

Vierailija
27.11.2016 |

5v tytöllä omana huoneena suikale olohuoneesta. Tyttö on tosi huono siivoamaan, ja oon yrittäny kaikkeni että se saisi pidettyä huoneensa siistinä. Olen antanut viikkorahaa jolla ostaa karkkipäivän karkit (rahaa ei tullut jollei ole siivottu perjantaihin mennessä), olen yrittänyt olla mukana siivouksessa ja kannustaa.

Noin kuukausi sitten en jaksanut enää sitä huutoa ja tappelua mikä tuli joka ikinen päivä siitä siivoamisesta, ja annoin vaan olla. Sanoin tytölle että ihan sama, tee mitä teet tai älä tee. No, nyt siellä onkin noin puolen metrin kerros tavaraa lattilla ja sama pöydällä. Viimeksi huone on ollut siistinä lokakuun lopussa, jolloin oli tytön synttärit, yhdessä siivottiin. Nyt ne kaikki uudet hienot synttärilahjalelut on ties missä, eikä edes leiki niillä kun ei ole nähnytkään niitä aikoihin..

Auttakaa joku, mitä mun kannattaisi tehdä? Kohta tulee joulu ja sitä tavaraa tulee lisää ihan hirveesti, ahdistaa. Tekis mieli vaan pakata kaikki tavarat muovikasseihin ja viedä kellariin.

Onko joku kenellä samanlaisia lapsia? Miten saa sen huoneen pidettynä siistinä? Mitä ootte tehnyt? Ollaan yhdessä katottu vanhoja leluja pois, mutta kaikki haluaa säästää..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän romua, sen sotkuisempaa. Ei lapsi saa niitä sotkuja kuriin.

Vierailija
2/9 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just tämä! Kun mitään ei sais heittää pois. Ollaan yritetty niitä kattoa mutta ei. En mä voi toisen tavaroita alkaa ominpäin heittämään pois..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla muksuilla omat huoneet ja toinen heistä on hemmetin laiska siivoamaan sitä. Minun puolestani toki voisi elää sotkussa mutta siellä pitää välillä imuroida ja mopata lattiat myös. Olen tehnyt niin, ettäjos tiettyyn päivään mennessä huonetta ei ole siivottu, kerään kaikki levällään olevat lelut jätesäkkiin ja vien kellariin. Takaisin saa sitten joskus. 

Kylläalkoi siivoushaluja tulla yllättävän nopeasti kun juuri ne lempparilelut päätyivät kellariin. On tuo poika edelleen laiska siivoamaan mutta nyt riittää muistutus siitä, että lelut lähtevät jos homma ei ala luistaa.

Vierailija
4/9 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on molemmilla muksuilla omat huoneet ja toinen heistä on hemmetin laiska siivoamaan sitä. Minun puolestani toki voisi elää sotkussa mutta siellä pitää välillä imuroida ja mopata lattiat myös. Olen tehnyt niin, ettäjos tiettyyn päivään mennessä huonetta ei ole siivottu, kerään kaikki levällään olevat lelut jätesäkkiin ja vien kellariin. Takaisin saa sitten joskus. 

Kylläalkoi siivoushaluja tulla yllättävän nopeasti kun juuri ne lempparilelut päätyivät kellariin. On tuo poika edelleen laiska siivoamaan mutta nyt riittää muistutus siitä, että lelut lähtevät jos homma ei ala luistaa.

Jus se että pitäis päästä imuroimaan.. Meillä kaksi kissaa ja koira, joten sitä karvaa ja pölyä on varmaan kilo kaupalla tuolla kopissa.. :/ En vaan jaksais taas alkaa kellari-uhkailua, siitä tulee kamalaa tappelua.. Mut eikai se muu auta.

Oon myös sitä miettinyt, että jos kaikki kotityöt tehdään uhkailemalla, niin miten se vaikuttaa lapsen siisteyteen aikuisena?

Vierailija
5/9 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis edes se huone

Vierailija
6/9 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin mäkin teen. Annan päivämäärän, että siihen mennessä siivottava tai kaikki mikä on lattialla tulkitaan meneväksi varastoon. Ekaluokkalainen ei aluksi uskonut ja hämmästys oli suuri, kun koulusta tullessa olikin lattia tyhjä ja lempilelut ja puolet vaatteista varastossa. Nykyään riittää kun sanoo, että vien ne varastoon jos ei ala huone siistiytyä. Isosiskonsa on ihan eri maata, ei siedä sotkua. Tyyppi on 9 ja jos huomaa pöydällä jotain sotkua vaikka vauvan ruokailun jäljiltä jota en oo ehtinyt vielä siivota ottaa itse luudun ja siivoaa ja motkottaa mulle jos mulla on joku neule pöydällä eikä neulekorissa. Käy myös suihkussa omasta halusta joka päivä.

Vierailija
7/9 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna makuuhuoneesi tytölle. Sänkysi varmaan mahtuu olohuoneen kaistaleeseen. Hommaa tytölle kunnon säilytyshuonekalut.

Vierailija
8/9 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just tämä! Kun mitään ei sais heittää pois. Ollaan yritetty niitä kattoa mutta ei. En mä voi toisen tavaroita alkaa ominpäin heittämään pois..

ap

No sit sä annat sotkun olla, ei noin pienellä ole vielä silmää siivota, kun se on aikuisellekin mahdottomuus. Ainoa keino vois olla. että viette osan tavaroista varastoon ja sit vaihdatte niitä sieltä, jos jotain jää kaipaamaan.

Vierailija
9/9 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna makuuhuoneesi tytölle. Sänkysi varmaan mahtuu olohuoneen kaistaleeseen. Hommaa tytölle kunnon säilytyshuonekalut.

Sitten olis kokonainen huone täynnä roinaa? Meillä siis tytön kanssa yhteinen makuuhuone, siinä olohuoneen kaistaleessa kirjoituspöytä ja lelut. Jollei pysty noin pientä tilaa pitämään siistinä, niin miten pystyisi kokonaisen huoneen?

Lelulaatikoita on ja pienempiä laatikoita tilpehööreille. Kaikille oma paikkansa mutta ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi