Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuoda esille kaikkialla, että on sinkku?

Vierailija
27.11.2016 |

Minkä ihmeen vuoksi aikuinen nainen tuo esille joka välissä, että on sinkku? "Mä oon tämmönen sinkkunainen", "tässä sinkkuna sitä ja tätä", "sinkku kun olen niin menen sinne ja tänne". Eihän kukaan selitä, että avoliitossa kun olen niin blaablaa tai naimissa olevana diipadaapa.

Onko tuossa nyt tarkoitus olla ns. tyrkyllä vai saada voivottelua osakseen? Kun asiassahan nyt ei ole mitään kummallista suuntaan tai toiseen, useimmat on olleet joskus sinkkuja ja jotkut on sitä vähän väliä. Mitä ihmeellistä siinä nyt on että se on koko ajan mainittava?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiiä.

Mutta kyllä ne parisuhteellisetkin osaa. Meidän Heikki sitä, meidän Heikki tätä. Me ollaan Heikin kanssa ajateltu... Minuus kadonnut Heikkiin.

Vierailija
2/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kyllä yhtään, mutta olen sinkku!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattu mies etsii seuraa sinkkunaisista.

Vierailija
4/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan selitä, että avoliitossa kun olen niin blaablaa tai naimissa olevana diipadaapa.

Ai ei vai?

"Käytiin eilen mun miehen kanssa romanttisella illallisella hihihihi, olipas ihanaa"

"Ei mun tarvitse vaihtaa renkaita, kun mun vaimo vaihtaa"

"Mun mies oli eilen imuroinu koko asunnon ja leiponut pullaa, voi miten ihanaa!".

Jatkuvasti parisuhteessa olevatkin korostaa sitä, että ovat parisuhteessa, ehkä se vain tulee luontevammin esiin, mutta ihan sama ilmiö. Eikä siinä mitään väärää ole.

Vierailija
5/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiiä.

Mutta kyllä ne parisuhteellisetkin osaa. Meidän Heikki sitä, meidän Heikki tätä. Me ollaan Heikin kanssa ajateltu... Minuus kadonnut Heikkiin.

Joo, kun kysyt mitä sulle kuuluu, niin alkaa pajatus "arska just vaihtoi autoa, arskalla alkoi loma, arska on rempannut mökkiä", niin mutta mitä sulle kuuluu "no lapset sitten meni leirille, et arvaa mitä nicojucca ja annicayessica sanoi, pirjopetterillä alkoi koulu". Jaa no SULLE ei sitten varmaan kuulu mitään että enpä kysy uudestaan.

Ja sitten ihmetellään, kun ketään ei kiinnosta mitä kuuluu......

Vierailija
6/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan selitä, että avoliitossa kun olen niin blaablaa tai naimissa olevana diipadaapa.

Ai ei vai?

"Käytiin eilen mun miehen kanssa romanttisella illallisella hihihihi, olipas ihanaa"

"Mun mies oli eilen imuroinu koko asunnon ja leiponut pullaa, voi miten ihanaa!".

Jatkuvasti parisuhteessa olevatkin korostaa sitä, että ovat parisuhteessa, ehkä se vain tulee luontevammin esiin, mutta ihan sama ilmiö. Eikä siinä mitään väärää ole.

Onhan  se nyt todella typerää, jos ei suurinpiirtein tervehtiä voi ilman että on toitotettava ainakin sivulauseessa ja aasinsilloin, että olen sinkku tai en ole. Kun se nyt ei ole mitenkään relevanttia. Kenelle esim. työkaverille tai harrastustuttavalle on mitään merkitystä sillä, onko laskutuksen mirkku tai jumpparyhmän lissu sinkku, naimisissa tai votevö?

Vierailija
7/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai?

Onhan  se nyt todella typerää, jos ei suurinpiirtein tervehtiä voi ilman että on toitotettava ainakin sivulauseessa ja aasinsilloin, että olen sinkku tai en ole. Kun se nyt ei ole mitenkään relevanttia. Kenelle esim. työkaverille tai harrastustuttavalle on mitään merkitystä sillä, onko laskutuksen mirkku tai jumpparyhmän lissu sinkku, naimisissa tai votevö?

Kelle työkaverille tai harrastustuttavalle on väliä sillä, että onko laskutuksen mirkku tai jumpparyhmän sirkulla mies tai lapsia tai koira tai kissa? Parempi olla vaan hiljaa, ku ei ketään toisten asiat kiinnosta kuitenkaan.

Vierailija
8/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:ta ärsyttää toisen sinkkuus?

Vierailija
9/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kertoo ihan  ongelmitta olevansa sinkkuja ja jotkut taas ottaa vaikka millaisen kaljasiepon kunhan nyt joku on aivan sama millainen, ettei vaan tarvitse olla sinkku. Kummalla se ongelma olikaan :D

Vierailija
10/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:ta ärsyttää toisen sinkkuus?

Ei ap:tä varmaan ärsytä toisen sinkkuus vaan asian jatkuva esiintuominen. Ymmärrätkö eron?

Ei minuakaan ärsytä vaikkapa se, että joku harrastaa hiihtoa, mutta se alkaa ärsyttää, jos hänen joka käänteessä on mainittava, että harrastaa hiihtoa.

Vierailija
11/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vaikeaa sanoa mitään yleispätevää, mutta kyllähän parisuhde tai sen puuttuminen (siis sinkkuna olo) raamittaa aika paljon ihmisen elämää. Mistäs sitten ihmisten itäisi puhua muusta kuin itsestään/omasta elämästään. Pitäisikö aina vaan puhua politiikasta ja säästä? Kaikki puheenaiheet voivat mennä yli, eli joku puhuu liikaa itsestään tai parisuhteestaan ja joku toinen puhuu liikaa urheilusta tai politiikasta. jne.

Eli sen toteaminen, että on sinkku kertoo vain kertojan elämästä jotain, äänenpaino ja asiayhteys pitäisi tietää, ennen kuin voi ymmärtää mitä. M30

Vierailija
12/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti vaikeaa sanoa mitään yleispätevää, mutta kyllähän parisuhde tai sen puuttuminen (siis sinkkuna olo) raamittaa aika paljon ihmisen elämää. Mistäs sitten ihmisten itäisi puhua muusta kuin itsestään/omasta elämästään. Pitäisikö aina vaan puhua politiikasta ja säästä? Kaikki puheenaiheet voivat mennä yli, eli joku puhuu liikaa itsestään tai parisuhteestaan ja joku toinen puhuu liikaa urheilusta tai politiikasta. jne.

Eli sen toteaminen, että on sinkku kertoo vain kertojan elämästä jotain, äänenpaino ja asiayhteys pitäisi tietää, ennen kuin voi ymmärtää mitä. M30

Aika tylsää on ns. keskustelu, jos se tarkoittaa sitä että jokainen puhuu itsestään ja omista asioistaan ja muut sitten kuuntelee teeskennellen kiinnostunutta ja seuraava taas vuorollaan samaa. Valtaosan asiat ja tekemiset on ihan tavallisia, samanlaisia kuin muillakin, joten kiinnostavuus on vähäistä.

Maailmassa tapahtuu todella paljon kiinnostavaa, josta kannattaa puhua mieluummin kuin siitä, mitä jonkun mies sanoi tai lapset teki tai onko sinkku vai eikö. Tietenkin jos mitään muuta ei tapahdu kuin miehen sanomiset ja lasten tekemiset, niin keskusteluun osallistuminen voi olla hankalaa, mutta siinä tapauksessa kannattaa alkaa laajentaa hieman kuvioitaan.

Vierailija
13/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltainen työpaikka = keskustelujen yleisin sana "minä" eri sijamuodoissaan ja keskustelujen aihe omat asiat. Kiinnostavaa? Not.

Vierailija
14/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai?

Kelle työkaverille tai harrastustuttavalle on väliä sillä, että onko laskutuksen mirkku tai jumpparyhmän sirkulla mies tai lapsia tai koira tai kissa? Parempi olla vaan hiljaa, ku ei ketään toisten asiat kiinnosta kuitenkaan.

Eiköhän se riitä kun kerran on maininnut asian, ei kai sitä jokaisella kahvitauolla tai jumppatunnilla tarvitse erikseen tuoda taas esille, että mies on tai ei ole? Tai mitä nyt sitten kenelläkin on tai ei ole. Ei kai se ainoa ihmistä määrittävä asia ole, onko hänellä nyt vaikka mies tai ei tai lapsia tai ei.

Vierailija
15/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kerron olevani sinkku, että mahdolliset poikaystäväehdokkaat kuuluisivat sen. Kolmikymppinen, "kiltin näköinen", farmariautoa ajava nainen oletetaan automaattisesti perheelliseksi. Se on myös viesti, että minulla olisi aikaa lähteä harrastuksiin ja illanviettoihin mukaan.

Vierailija
16/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kerron olevani sinkku, että mahdolliset poikaystäväehdokkaat kuuluisivat sen. Kolmikymppinen, "kiltin näköinen", farmariautoa ajava nainen oletetaan automaattisesti perheelliseksi. Se on myös viesti, että minulla olisi aikaa lähteä harrastuksiin ja illanviettoihin mukaan.

Jokainen ja kuka tahansa paikalla oleva mies on mahdollinen poikaystäväehdokas??????

Ja miten niin sinkkuus tarkoittaa, että on aikaa lähteä kaikkialle? Tarkoittaako sinkkuus sitä, että istutaan kotona ilman ystäviä, harrastuksia ja menoja, odottaen että sitten kun on mies niin sitten sitä ja tätä? Entä sitten kun on se mies, sittenkö kaikki pyörii sen ympärillä?

Sinkkuna ollessahan nimenomaan on vaikka mitä harrastusta, menoa ja kaverien kanssa olemista.

Vierailija
17/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai?

Jos ei mistään muusta osaa puhua kuin omista asioistaan ja minäminäminä siellä työpaikalla tai harrastusryhmässä niin parempi olla puhumatta mitään. Tai jos kokeilisi puhua vaikka harrastukseen liittyvistä asioista? Omat asiat ei erittäin suurella todennäköisyydellä kiinnosta muita läheskään niin paljon kuin itsestään puhujat luulee.

Vierailija
18/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tylsää on ns. keskustelu, jos se tarkoittaa sitä että jokainen puhuu itsestään ja omista asioistaan ja muut sitten kuuntelee teeskennellen kiinnostunutta ja seuraava taas vuorollaan samaa. Valtaosan asiat ja tekemiset on ihan tavallisia, samanlaisia kuin muillakin, joten kiinnostavuus on vähäistä.

Maailmassa tapahtuu todella paljon kiinnostavaa, josta kannattaa puhua mieluummin kuin siitä, mitä jonkun mies sanoi tai lapset teki tai onko sinkku vai eikö. Tietenkin jos mitään muuta ei tapahdu kuin miehen sanomiset ja lasten tekemiset, niin keskusteluun osallistuminen voi olla hankalaa, mutta siinä tapauksessa kannattaa alkaa laajentaa hieman kuvioitaan.

Tuommoisen kanssa se vasta ärsyttävä olisikin keskustella "ei minua kiinnosta se mistä sinä yrität puhua, MINÄ päätän mistä täällä saa puhua ja mitkä asiat ihmisiä saa kiinnostaa". 

Jos ei kiinnosta mikään muu kuin ajankohtaisuutiset, joista keskusteleminen voi olla hankalaa, niin siinä tapauksessa kannattaa alkaa laajentaa hieman kuvioitaan.

Vierailija
19/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi