Kämmenet, sormet, jalkapohjat ja varpaat kutisevat ja niissä on pieniä vaaleita rakkuloita
Mitä tämä on? Kutina on melko voimakasta. Joku rokko vai mikä?
Kommentit (38)
"Aikuisilla rakkulat voivat olla kovasti kutisevia. Varsinkin taudin alkuvaiheessa enterorokon erottaminen vesirokosta voi joskus olla hankalaa. Paranemisvaiheessa iho voi hilseillä."
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
No mene yksityiselle lääkärille jos olet noin kauhuissasi. Älä mene päivystykseen koska vaivasi ei ole vakava!
Onko ne nesterakkuloita? Pompholyx? Mulla on taipumusta ekseemaan ja välillä mun käsiin tulee kutisevia läpinäkyviä vesirakkuloita (tosi pieniä) jotka kutisee ihan älyttömästi. Ja sitten ne häviää jossain vaiheessa (koska vaivaan ei ole varsinaisesti mitään parannuskeinoa).
Ihokeliakia.Oletko syönyt gluteeniviljoja?
Onko enterorokkoa ehdotettu? Jos ei, sanon enterorokko: enterorokko.
Tai parvorokko. Itsellä lääkärit eivät tunnistaneet, kysyin tutulta lääkäriltä ja kummasti tauti selvisi. Arvauskeskuksessa eivät myöntäneet edes kun oireet olivat täysin selkeät. Minulla kuume ei alkanut heti vaan vasta joidenkin päivien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne nesterakkuloita? Pompholyx? Mulla on taipumusta ekseemaan ja välillä mun käsiin tulee kutisevia läpinäkyviä vesirakkuloita (tosi pieniä) jotka kutisee ihan älyttömästi. Ja sitten ne häviää jossain vaiheessa (koska vaivaan ei ole varsinaisesti mitään parannuskeinoa).
Mullakin tuli näitä jossain välissä pariin sormeen, mutta ei ne kyllä ala niin, että olis yhtäkkiä jalkapohjat, varpaat, sormet ja kämmenet täynnä, ainakin mulla alko yhdestä näpystä, seuraavalla kerralla tuli kaksi jne. Sitten siirty toisen käden sormeen, taas tuli vain yksi näppy aluksi jne.
Onko ap nyt tullut tästä kovasti viisaammaksi, vai joko meni lääkäriin? :D Keskustelupalstalta saa vastaukeksi koko lääkärikirjan.
Sanottiinko tätä vielä?: Ihosyöpä!
Ei noilla oireilla pääse lääkäriin, yritetty on. Älkää vitsailko ihmisen terveydellä.
minullakin sama ongelma. sain lääkäriltä jotain rasvaa jota käytin ja rakkulat katosivat. nyt taas rakkulat palasivat
Tällä hetkellä nuo pompholyx-rakkulat kuulostaa eniten täsmäävältä. Mulla on myös tällö hetkellä huuliherpes päällä, voiko liittyä jotenkin siihen?
Ap
Rupesin myös miettimään, voiko olla stressistä johtuvaa? Tai muuten psykosomaattista. Huomaan kutinan häviävän, jos keskityn muuhun. Sitten, kun alan taas ajatella sitä, se alkaa uudestaan. Myös ne rakkulat tuntuvat häviävän tosi nopeasti.
Ap
Ai enterorokko ei muka kutise? Just....