koulusurmaajat syöneet masennuslääkkeitä.
Eli masennuslääkkeet ssri kuten escitalopram vaarallisia ja tuhoavat nuorten aivot. Miksi näitä syötetään
Kommentit (26)
Joulusurmaajat syöneet antibioottisikaa?
Niin? Se siis antaisi kuvan, että kyseessä on ollut vaikean masennuksen kourissa pyristelevistä ihmisistä. Sen olisi voinut päätellä maalaisjärjellä, että mielenterveys on horjunut, jos joku tappaa huvikseen ihmisiä. Eihän se masentuminen ole seurausta lääkkeistä vaan syy siihen, ettei henkilö ymmärrä oikeaa/väärää tai hyvää/pahaa, kuten ympäristö yleensä.
Koulusurmaajat ovat koe-eläimiä ja MK-Ultralla ohjelmoituja tappokoneita.
Ehkä ne masennuslääkkeet eivät saaneet aikaan sitä, että ryhdyttiin koulusurmiin. Ehkä joku taho koetti auttaa masentunutta, ja määräsi ne lääkkeet. Olisiko se kuitenkin loppupeleissä ollut se masennus ja siihen liittyvät mielenterveyden ongelmat, että näihin surmiin lähdetttiin? Aniharva Escitalopramin käyttäjä kuitenkin lähtee tuhoamaan ympäristöstään ihmisiä.
Voi olla niinkin, että he kuitenkin söivät masennuslääkkeitä oireisiin, jotka ovat tulleet ennen koulusurma-ajatuksia. Näissä tapauksissa saattaa olla lääkitys ollut väärä/liian vähäinen potilaan seuranta, jos ovat koulusurmaan päätyneet. Tuskin masennuslääkkeet niitä koulusurmia aiheuttivat. Sittenhän Suomessa on aika paljon koulusurmaajia.
Noiden lääkkeiden tuoteselostuksessakin lukee että lisäävät riskiä itsemurhaan ja aggressioon. Tämä myös omakohtaisesti koettu, järkyttävää tavaraa ovat eikä tarvitse olla kovin erikoisesti masentunut edes että nuo vaikutukset oikeasti tulevat päälle.
Sanotaanko näin että lääkkeet eivät ole syy, mutta ilman kyseisiä lääkityksiä olisi tuskin tapahtunut noin hulluja tekoja.
Söivätkö he myös paskaa ruskeassa talossa?
Mä ainakin voin paremmin ja itsetuhoiset ajatukset poistuneet. Kiitän lääketiedettä! Miksi te vastustatte, jotka ette ole ko.lääkkeitä tarvitsevia. Tuhoaa aivot, just joo. Eiköhän sunkin aivoissa tapahdu ihan normaalia vanhuuden degeneroitumista, vaikka vitamiinia söisit.
Niinkö? Jos nuo lääkkeet aiheuttaisivat koulusurmia niin täällähän olisi lähes puoli miljoonaa koulusurmaajaa.
Sitä vaan mietin että pakkoko kaikkien on popsia lääkkeitä? Jotenkin todella masentavaa että tässäkin maassa aivan älytön määrä ihmisiä napostelee erilaisia nappeja. Mitähän sellainen kemiallinen kuorma mahtanee tehdä ihmisen kropalle vuosien saatossa? On siinä maksa kovilla ainakin.
Minä olen opettaja, enkä ole vielä tuntenut tarvetta tappaa ketään, vaikka ko. lääkettä syönkin.
Sitä kovasti mietin, että tässäkin maassa syödään tosi paljon masennuslääkkeitä, mutta silti niin moni ihminen voi huonosti. Ei käy minun järkeen, jos kerran lääkkeiden pitäisi auttaa terapiankin avulla?
Itselläni on vaikea masennus/ahdistus, mutta lääkkeitä en syö, niistä on tullut tosi paljon huolestuttavia tietoja julki ja haluan ensin saada pääni sisällä olevia solmuja auki muilla keinoilla, esim juttelemalla.. ja ennen kun joku huutelee, en käytä päihteitä juuri ollenkaan itseni "lääkitsemisenä".
Ymmärrän toki, että joillekin masennuslääkkeet auttaa, mutta jotkut yrittävät jopa itsemurhaa -ilman- että edes suunnittelevat sitä. Yleensä lääkkeiden alussa saattaa tulla sen tunne, mutta minun mielestä se ei ole toimiva lääke jos ensimmäiset oireet ovat noinkin vakavia.. ja yllättävän monista olen kuullut noita oireita olevan :(
Minkähän takia heidät on aikanaan pitänyt systemaattisen tarkoitushakuisesti masentaa mm. koulukiusaamisella?
Eiköhän nuo ongelmat ole alkaneet jo kauan ennen masennuslääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen opettaja, enkä ole vielä tuntenut tarvetta tappaa ketään, vaikka ko. lääkettä syönkin.
Kyllä ihan noiden lääkkeiden tuoteselosteissa lukee, että erityisesti nuorilla ihmisillä nämä lääkkeet voivat aiheuttaa itsemurhataipumuksia. Tiedän tämän, koska itsekin olen syönyt yhtä tällaista lääkettä muutaman viikon ajan ahdistukseen tilanteessa, jossa minulla oli yhtä aikaa monta pahasti kuormittavaa tekijää.
Koulusurmaajien ongelmat eivät alkaneet näistä lääkkeistä, mutta on täysin selvää, että he eivät saaneet tarpeeksi apua ongelmiinsa ja että heidän vointiaan olisi pitänyt seurata tarkemmin lääkkeiden käytön aikana. Esim. Auvisen vanhemmathan ovat kertoneet, kuinka he yrittivät saada terapiaa rankasti koulukiusatulle pojalleen, mutta heille sanottiin, että näin lievästi ongelmaisen nuorenei ole mitään mahdollista päästä terapiaan.
Lääketeollisuus on valtava bisnes. Masennuslääkeresepti on helppo tapa. Luonnoton tapa, täälläkin on useita puolustavia viestejä, kun haetaan masennuslääkkeistä apua. Syökää toki, lääketeollisuus kiittää koekaniineja.