Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahattomasti lapsettomat, miten haluaisitte kuulla siskonne raskaudesta?

Vierailija
26.11.2016 |

Odotan ensimmäistä lastamme, nyt viikolla 9. Siskoni on käynyt miehensä kanssa jo lähes vuoden hedelmöityshoidoissa, minä puolestani tulin raskaaksi heti häiden jälkeen, kun jätin ehkäisyn pois (minkä sisko todennäköisesti tajuaa ja mikä ei varmaan tee tilannetta hänelle helpommaksi).

Miten haluaisitte kuulla raskaudesta? Kasvotusten vai viestillä/puhelimessa? Kukaan ulkopuolinen ei vielä tiedä asiasta, ei edes kukaan perheenjäsen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kyrpää tosi mieheltä joka kykenee siittämään minut toisin kuin sinun säälittävä tuhkamunasi

Vierailija
2/8 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tunnet siskosi paremmin kuin me. Onko hänen siis vaikea hyväksyä muiden raskauksia? Vai pystyykö hän ajattelemaan niin, että muiden raskaudet eivät ole häneltä pois? Kertoisin hänelle kuitenkin ensimmäisenä. Viestillä niin saa sulatella rauhassa.

Ps. Onnea raskaudesta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa minä soitin siskolleni ja kerroin puhelimessa.

Ajattelin että puhelun jälkeen saa rauhassa sulatella asiaa...

Vierailija
4/8 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollasi on tuhkamuna mies :D

Vierailija
5/8 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

suosittelisin kasvokkain ja niin, että hänen on mahdollista poistua tilanteesta. En osaa sanoa, millainen suhde teillä on, mutta jos olette läheisiä, on varmaankin hyvä jos olette kahdestaan tai vain sinä heidän kanssaan.

On molemmille teille tärkeää, että voitte käsitellä asiaa. Voit esimerkiksi sanoa, että tiedän että tämä asia on kipeä asia teille ja halusit siksi puhua tästä heidän kanssaan kasvotusten. Kerro, että toivot, että hän/he kertoisivat silloin kun eivät voi puhua asiasta tai tuntuu, etteivät voi jossakin tilanteessa nähdä. Voithan myös kysyä, miten he haluaisivat asiasta puhua vai haluavatko sillä hetkellä edes.

Olen sanonut ystävilleni esimerkiksi, että yritetään molemmat ymmärtää toisiamme (olen siis itse tahattomasti lapseton) ja annetaan molemmat toisillemme tilaa asioiden käsittelyyn.

Tiedän, että tilanne on hyvin vaikea ja osaltaan myös epäreilu sinulle kun joudut jännittämään asiaa, etkä pysty iloitsemaan asian suhteen. Uskon kuitenkin, että tilan antamisella ja herkkyydellä saat joku päivä vastakaikua ja sisaresi pitää sinua rakkaana ja tärkeänä kun olet osannut huomioida hänen tunteitaan. Pyri siis antamaan tilaa.

Oikein kovasti voimia tilanteeseen ja onnea teille raskaudesta.

Vierailija
6/8 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan ilkeitä kommentteja taas kerran.

Kärsimme pitkään lapsettomuudesta, joten kerron, miten minä olisin halunnut kuulla asiasta; tekstiviestillä. Tämä sen takia, että hoitojen ollessa päällä, joka niiden kaikista rakkaimpien raskausuutiset saivat aikaan itkukohtauksen. Kun olin saanut itkettyä, pystyin vasta NÄYTTÄMÄÄN iloni. Uutinenhan oli ollut iloinen alusta saakka, mutta en lapsettomuushoitojen aikana pystynyt reagoimaan niihin asianmukaisella tavalla. Tekstiviesti antaa tilaa sellaiselle reaktiolle, jota lapsettomuudesta kärsivä ei halua näyttää, ja antaa mahdollisuuden iloiseen onnitteluihin, kun on siihen valmis.

Onnea!

Vierailija
7/8 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalan ilkeitä kommentteja taas kerran.

Kärsimme pitkään lapsettomuudesta, joten kerron, miten minä olisin halunnut kuulla asiasta; tekstiviestillä. Tämä sen takia, että hoitojen ollessa päällä, joka niiden kaikista rakkaimpien raskausuutiset saivat aikaan itkukohtauksen. Kun olin saanut itkettyä, pystyin vasta NÄYTTÄMÄÄN iloni. Uutinenhan oli ollut iloinen alusta saakka, mutta en lapsettomuushoitojen aikana pystynyt reagoimaan niihin asianmukaisella tavalla. Tekstiviesti antaa tilaa sellaiselle reaktiolle, jota lapsettomuudesta kärsivä ei halua näyttää, ja antaa mahdollisuuden iloiseen onnitteluihin, kun on siihen valmis.

Onnea!

Vierailija
8/8 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä,

äsken kirjoitin anonyyminä tuosta kasvokkain puhumisesta.

Muut kommentoivat että soittaen, ehkä kanssa nyt itse ajateltuna suosittelisin sittenkin tätä. Ajatukseni oli vain ensin, että olette todella läheisiä siskosi kanssa, joten sen vuoksi laitoin että kasvokkain. Mutta jos koet teidät läheisiksi niin sitten kasvokkain ja kuten jo sanoin, niin että sisaresi voi poistua tilanteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi