Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teidän on kuljettava autolla töihin, miten voitte elää ilman luottokorttia?

Vierailija
26.11.2016 |

Miten tankkaat, jos kuun lopussa ei olekaan rahaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tankkaan kerran kk tankin täyteen ja se riittää hyvin työmatkoihin, salille ja kauppaan kunnes taas palkka tulee. Ja en koskaan saa käytettyä edes koko palkkaa kuulaudessa että kyllä hätävaraa aina löytyy :) ja käteen jää alle 2000€/kk.

Paljon sun työmatka oikein on :O

En ole tuo, jolta kysyt, mutta minulla on sama juttu. Työmatka on 10 km, ja julkinen liikenne ei tarjoa suoraa yhteyttä + on kätevää, kun voi paluumatkalla töistä ostaa samalla ruuat perheelle (julkisilla kulkiessa hankala raahata montaa kassillista ruokaa).

Toisin sanoen työmatkoja kertyy päivässä 20 km. viikossa 100 km ja kuussa nelisen sataa km = 4x8l = 32 litraa. Autossani on 50 litran tankki. 

Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa? Että ihan pitää suu auki ihmetellä?

Ettekö aja milloinkaan muulloin?

Vierailija
22/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tankkaan kerran kk tankin täyteen ja se riittää hyvin työmatkoihin, salille ja kauppaan kunnes taas palkka tulee. Ja en koskaan saa käytettyä edes koko palkkaa kuulaudessa että kyllä hätävaraa aina löytyy :) ja käteen jää alle 2000€/kk.

En ole tuo, jolta kysyt, mutta minulla on sama juttu. Työmatka on 10 km, ja julkinen liikenne ei tarjoa suoraa yhteyttä + on kätevää, kun voi paluumatkalla töistä ostaa samalla ruuat perheelle (julkisilla kulkiessa hankala raahata montaa kassillista ruokaa).

Toisin sanoen työmatkoja kertyy päivässä 20 km. viikossa 100 km ja kuussa nelisen sataa km = 4x8l = 32 litraa. Autossani on 50 litran tankki. 

Ei tarvi ajella muualle kun töihin. Mihin pitäisi ajaa? Keskustaan pääsee kävellen ja ystäviä tapaaman kun ei kauppakasseja tarvitse kantaa ;) itse hommasin auton vain tuömatkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme luottokorttia, mutta käytän niitä harkiten, muuten maksan debitillä tai käteisellä.

Käytän luottoa vain matkustaessa ulkomailla, verkosta ostaessa (vain yhtä niistä) ja niissä tapauksissa kun pitää maksaa ennakkomaksu jostain ostamastani tavarasta. Toisin sanoen, minimoin riskejä luottokortin avulla, varsinainen luotto-ominaisuus (lyhytaikainen laina) on minulle sivuseikka. Palkastani kertyy joka kuukausi tilille kasvava summa vaikka en pihistele rahan kanssa ja laitan useamman satasen per kuukausi vielä sijoituksiin.

Aina ei tietysti tilanne ollut niin hyvä ja vakaa vaan -90 luvun laman aikaan jouduin elämään hyvin tiukan budjetin kanssa, jotta rahat riittivät. Olennaista on laskea mihin rahat menevät ja tehdä välttäättömät muutokset ts. karsia menoja sen verran, että rahat riittävät eikä päädy elämään velaksi. Se ei ole pitkän päälle kestävä tapa elää ja johtaa ongelmiin rahan kanssa.

Vierailija
24/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan paljon ja tankkaan usein, aina tankin täyteen. Luottokortti löytyy mutta en ole sitä koskaan käyttänyt tankkaamiseen. Jos tarve olisi, säästäisin jossain muussa, en koskaan autossa ja sen kuluissa.

Vierailija
25/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin vähän muuten. Mökkiä ei ole, kaverit asuvat lähellä, lapset teineinä kulkevat julkisilla harrastuksiinsa. Kerran puolessa vuodessa käydään isovanhemmilla, ja siihen menee kyllä tankillinen, koska asuvat kaukana. Mutta ei muuten.

Vierailija
26/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi ajella muualle kun töihin. Mihin pitäisi ajaa? Keskustaan pääsee kävellen ja ystäviä tapaaman kun ei kauppakasseja tarvitse kantaa ;) itse hommasin auton vain tuömatkoihin.

Niin sulta ei nyt kyllä kysytty, vaan multa. Opetteletkos laittamaan "ohis" merkinnän, jos vastaat toiselle esitettyyn kysymykseen, kiitos.

Vierailija
27/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kyllä elää yli varojensa jos tulot ei riitä juokseviin menoihin ilman luottokorttia. Ja hyvä olis olla hiukan puskuria yllättäviin menoihinkin.

Vierailija
28/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes ostanut autoa velaksi.Viides auto alla.

Vierailija
29/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän jo kuun alussa rahaa sivuun bensoja varten. Lisäksi meillä on säästöjä sen verran että niillä ajelis monta kuukautta. 

Vierailija
30/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rahaa on

Vierailija
31/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmisillä on taito laskea paljonko rahaa siihen polttoaineeseen menee jos ajaa sen 21-22 kertaa eestaas.  Se polttoaineeseen menevä raha laitetaan sivuun eikä sitä käytetä muuhun.Jos rahat loppuu kesken kuun on vikaa taloudenhallinnassa ja paljon.

Vierailija
32/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Tililläni on aina rahaa ainakin tonni tai pari, kyllä se riittää auton tankkaamiseen ja muutamaan muuhunkin juttuun. En ole ikinä ostanut luotolla bensaa. :)

Mulla menee aina koko tili kuukaudessa.

ap

Kannattaisko vähän seurata mihin se raha kuluu ja miettiä kulutustottumuksia uusiksi?

Vierailija
33/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkaan tilipäivänä ja tankillinen riittää koko kuukaudeksi.

Vierailija
34/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkaus nyt on pienin murhe. Diisselillä mennään ja kuukaudeksi riittää 50-60 €. Pitkiä "huviajeluita" vältän. Huollot, renkaat, korjaukset ym on hankalampi juttu, jos ei ole saanut säästettyä.

Vierailija
35/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla luottokortti, itse asiassa 3 kpl. En kyllä tarvitse niitä auton tankkaukseen. Siitä töissä käymisestä maksetaan palkkaa ja sitä.on aina tilillä myös kun lopussa.

Vierailija
36/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on sen verran rahaa ettei luotolla tarvitse elää.

Aina on sen verran luottoa korteilla (50 000) että ei tarvitse käteisellä pellleillä. Käytän ainoastaan luottokorttia, maksuaikakorttina käyttäessä ei mene edes korkoja niin kyllä minulle ilmainen raha kelpaa. Maksan aina palkkapäivänä kortit nollille, ja loput rahat sijoituksiin. Korteilla sitten taas eletään kuukausi

Vierailija
37/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla luottokortti, itse asiassa 3 kpl. En kyllä tarvitse niitä auton tankkaukseen. Siitä töissä käymisestä maksetaan palkkaa ja sitä.on aina tilillä myös kun lopussa.

Ja tankkaan 50 litraa dieseliä kerran viikossa keskimäärin.

Vierailija
38/38 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on duunin luottokortti matkakuluihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi