Mitä asioita mielestäsi pitäisi tehdä ennen kuin on 30v?
Ei nyt sitten mitään jeesustelua siitä, että jokaisen ihmisen elämä on erilainen ja 30v on vielä nuori jne.
Vaan ihan vain sillein leikkimielisesti ja puolitosissaan: mitä itse ajattelet, että kannattaisi / pitäisi tehdä ennen kuin on 30v? :) Tai mitä itse olisit halunnut saavuttaa ennen tuota ikää, ja miksi niin ei ehkä tapahtunutkaan? Kerro sukupuolesi myös!
Pohtii täällä muutamaa vuotta vaille kolmekymppinen, jolla aikuistuminen ihan kesken :D
Kommentit (33)
Matkustaa ympäri maailmaa, hypätä laskuvarjohyppy, sukeltaa, kiipeillä, löytää sisäinen rauha, olla kiihkeä yhden yön suhde, syödä jotain mikä ajatuksena ällöttää, rikkoa omia rajojaan, tutustua etilaisiin ihmisiin ja kulttuureihin, harrastaa seksiä erikoisessa paikassa, nukkua ulkona tähtitaivaan alla, rakastua, asua kaverin kanssa, asua kumppanin kanssa, omistaa lemmikki, nauraa niin että pissaa housuun, juoda kesäpäivänä viiniä puistossa, käydä treffeillä, keksiä oma unelma-ammatti ja tavoitella sitä, ajaa yli viikko ympäriinsä ja nukkua autossa, käydä festivaaleilla, juopotella ainakin pari päivää putkeen, kokeilla uusia harrastuksia, leikkauttaa räväkkä hiustyyli, pukeutua niin että sille voi myöhemmin nauraa, olla suhteesaa pahaan poikaan, oppia tuntemaan itsensä ja tietämään mitä elämältä haluaa. Tulis varmasti enemmänkin mieleen...
No joku ammatti/koulutus pitäisi olla, tai jotain, jolla elättää ainakin itsensä. N51
Matkustaa yksin! Varallisuudesta riippuen toki, mutta jos pienikin mahdollisuus niin myös asua ulkomailla yksin!
Vaikea keksiä mitään mihin ikäraja olisi juuri tuo 30-v. Jatka vaan vanhaan malliin.
Ottaa kaikki ilo irti ulkonäöstä, esim. kokeilla kaikkia hulluja teinimäisiä eri tyylejä, jotka aikuisella naisella näyttävät kauhealta, nuoremmalla hyvällä tuurilla hienolta. Samoin kaikki ilo irti terveestä kropasta.
Ei sillä että 30v mikään vanha akka olisi, mutta kuitenkin aikuisikä eikä sitä voi ennakkoon välttämättä tietää, miten nopeasti geenit ja nuoruuden hullut elämäntavat alkavat omaan fysiikkaan vaikuttaa.
Elää nuoruus ohi rauhassa. Eli olla teini vielä kun on mahdollista, tietenkin jonkintasoisen järjen ja lain puitteissa.
No seksielämä olis varmaan hyvä aloittaa ennen kuin on kolmekymppinen.
Pitäisi myös olla jonkinlainen ymmärrys siitä miten raha-asiat hoidetaan. Ja pitäis tienata tai olla ainakin jossain vaiheessa jo tienannut ihan itse töillään oman elatuksensa. Jos ei tätä ole kolmekymppiseksi mennessä oppinut niin tuskin enää oppiikaan.
Muuten ajattelen että ehtiihän sitä kaikenlaista tehdä sitten vielä kolmenkympin jälkeenkin.
Kolmekymppisellä pitäisi olla jo jonkinlainen käsitys siitä mitä elämältä haluaa. Toki elämme nykyään todella muuttuvassa maailmassa ja esimerkiksi nelikymppinenkin voi hyvin esim. vaihtaa uraa. Sitku elmän aika on ohi. Jos haluat lapsia niin älä enää jossittele ja lykkää asiaa tai ainakaan tuhlaa aikaa mieheen/naiseen, joka ei lapsia halua (tai haluaa sitten joskus ehkä mutta ei nyt ainakaan vielä aaaiikoihin).
Virnistää peilikuvalle ja kinata siitä että onko kahvi vai tee parempaa. Iloita siitä kun kassalla myyjä kysyy henkkareita ja hämmsätyä siitä kun huomaat jonkun kutsuvan sinua sedäksi tai tädiksi.
Vierailija kirjoitti:
Matkustaa ympäri maailmaa, hypätä laskuvarjohyppy, sukeltaa, kiipeillä, löytää sisäinen rauha, olla kiihkeä yhden yön suhde, syödä jotain mikä ajatuksena ällöttää, rikkoa omia rajojaan, tutustua etilaisiin ihmisiin ja kulttuureihin, harrastaa seksiä erikoisessa paikassa, nukkua ulkona tähtitaivaan alla, rakastua, asua kaverin kanssa, asua kumppanin kanssa, omistaa lemmikki, nauraa niin että pissaa housuun, juoda kesäpäivänä viiniä puistossa, käydä treffeillä, keksiä oma unelma-ammatti ja tavoitella sitä, ajaa yli viikko ympäriinsä ja nukkua autossa, käydä festivaaleilla, juopotella ainakin pari päivää putkeen, kokeilla uusia harrastuksia, leikkauttaa räväkkä hiustyyli, pukeutua niin että sille voi myöhemmin nauraa, olla suhteesaa pahaan poikaan, oppia tuntemaan itsensä ja tietämään mitä elämältä haluaa. Tulis varmasti enemmänkin mieleen...
Voinko mä ottaa nää mun "ennen kuin täytän 60 vee" tavoitteiksi?
Matkustella, elää villiä nuoruutta, opiskella, elää huoletonta elämää.
Kokeilla erilaisia asioita, etsiä oman elämänsä arvoja.
Panna mahdollisimman monen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin vihaan just tällasia kliseitä. Pärjään näillä näkymin koko elämäni vallan hyvin ilman laskuvarjohyppyä ja räväccää tuccaa.
Joku näkemys siitä, kuinka elättää itsensä.
Hengittää, käydä vessassa, nukkua, syödä ja juoda. Muuten ei pysy hengissä. Kaikki muu onkin sitten ihan itse valittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Hengittää, käydä vessassa, nukkua, syödä ja juoda. Muuten ei pysy hengissä. Kaikki muu onkin sitten ihan itse valittavissa.
Vittu miten kuivakka tyyppi olet
Se että osaat huolehtia itsestäsi. Ei niin kuten Martina Aitolehti .. Maksattaa laskut uv kautta ja äiti kuittaa isommat velat..??!!!
Ymmärrät oikean ja väärän. Elät asiallisesti ja kohtelet muita tasa-arvoisesti!
Työ, mikä elättää. Vaikkakin nyt on aika kovat ajat monella..mutta se että menet elämässä eteen päin ja saavutat niitä tavotteita että et mene sieltä missä aita on matalin..
Lapset, jos niitä aikoo tehdä. Koski siis itseäni. Tosin myöhästyin muutamalla kuukaudella.
Opetella syömään ite ja wc:n käyttö. Etenkään tuota jälkimmäistä eivät kylläkään monet yli 50-vuotiaatkaan osaa, kun esim. yleisiä wc-tiloja katsoo.