Kuinka monta steriloitua ihmistä tunnet?
Olen miettinyt, että tuttavapiirissäni on monta toimenpiteessä ollutta, tunnen viisi. Onko tämä yleistä? Lisäksi tunnen useamman joka sitä suunnittelee vielä lisäksi. Ap
Kommentit (16)
Yhden=minut
En ole koskaan kuullut, että jollekin tuttavalleni olisi tehty sterilisaatio
Tiedän varmuudella yhden - oman äidin.
En tunne yhtään steriloitua,marinoitua tai paneroitua.
Miksi mä tiedän niitä näin monta? Onko se näin yleistä?
2 transsukupuolista ja 2 isää joilla lapsiluku on täysi.
Miksijotkut siihen päätyvät? Minkä ikäisenä se vielä kannattaa, tekeekö lääkärit kovin iäkkäälle? Ap
2, mies ja nainen. Olen kolmekymppinen ja he ovat itseäni vanhempia.
Ja vielä muistin yhden lisää, tosi moni tuttavani siis tehnyt. Ap
Tunnen kaksi miestä, molemmilla lapset tehty. Äidilleni on tehty kohdunpoisto n. 45-vuotiaana, ja nyt tuli mieleen, että myös naapurin rouvalle suunnilleen samassa iässä. Voi olla, että tunnen muitakin, mutta en vain ole tietoinen asiasta.
Mitenkähän mä tunnen näin monta? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinulla on asioistaan avoimesti kertovia ystäviä.
Meillä mies on steriloitu, mutta ei sitä varmaan edes tiedä muut kuin me. Ei tuollaista välttämättä tule kerrottua muille.
Vierailija kirjoitti:
Koska olet niin utelias muiden asioista.
Vierailija kirjoitti:
Miksijotkut siihen päätyvät?
Minä päädyin siksi, että tiesin etten halua lapsia, enkä halunnut kikkailla muitten ehkäisykonstejen kanssa kolmeakymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Miksijotkut siihen päätyvät? Minkä ikäisenä se vielä kannattaa, tekeekö lääkärit kovin iäkkäälle? Ap
No varmaan ihan vaan siksi, etteivät halua (enempää) lapsia. Ei tarvi huolehtia ehkäisystä. Minä olen 39 ja olen viime vuodet miettinyt ko toimenpidettä.
Tuttavapiirissä on 3, kaksi miestä ja 1 nainen. Itsekin harkitsen toimenpidettä.