Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En selviä työajan pidennyksestä!

Vierailija
26.11.2016 |

Olen terveydenhuoltoalalla päivätöissä, työaikamuotona yleistyöaika. Ensi vuonna työaikaan tulee 6 min/pv lisää.
Työaika on tuolloin 38 h 45 min. Lisäksi työajan puitteissa on palkaton ruokatauko 30 min. Näin ollen työssäoloajaksi tulee 41 h 15 min eli 8h 15 min / pv. Työmatkoihin menee 30 min/suunta. Käytännössä tarkoittaa, että lähden kotoa 7.15, töissä 7.45-16 ja kotona 16.30. Aikataulujen sumpliminen on jo nyt ollut haastavaa, tuo "puuttuva" 30 min on antanut armoa sen verran, että olen esim lasten arviointikeskusteluihin "hukatun" tunnin pystynyt korvaamaan tekemällä kahtena perjantaina puolituntia lisää eli lähdin 15.30 sijaan 16.00. Työajan pidennyksen jälkeen tuota pelivaraa ei enää ole. Työt ovat sellaisia, että esim kotona en töitä voi tehdä. Periaatteessa voisin tehdä töitä 17 asti, mutta sitten olisin kotoa pois 7.15-17.30. Lapset ovat eka- ja tokaluokkalaisia ja tuntuu, että he jo nyt ovat liikaa ilman äitiä. Toista aikuista ei perheessämme ole.

Onko muilla samanlaisia ongelmia? Miten te erityisesti julkisella puolella virka-aikaan työskentelevät hanskaatte aikataulut, miten korvaatte lasten neuvola-, hammaslääkäri- ym käynnit?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola- ym. käynnit sijoitan aina samalle päivälle, omat ja lasten ja pidän lomapäivän.

Eikö teillä ole aamu- ja iltapäivähoitoa kunnassa?

Palkkaa joku opiskelija esim. iltapäiväksi klo 14-18, hän voisi valmistella illallisen samalla ja saat kotitalousvähennyksen.

Vierailija
2/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnassa on iltapäiväkerho. Lapset ovat siellä 16 asti. Näillä palkoilla ei kauheasti ole varaa palkkailla opiskelijaa, vaikka kotitalousvähennyksen saisikin. Maksan jo nyt ip-kerhosta.

Ihan mahdoton sovittaa kaikki käynnit samalle päivälle. Tälle syksylle osunut mm arviointikeskustelut, 2 hammaslääkärikäyntiä/lapsi, lapsen näön tarkastus. Olen jo hassanut kolme lomapäivää näiden asioiden hoitamiseen. Ei olisi yhtään varaa käyttää lomapäiviä, kun lasten loma-ajoilla puskee taas hoito-ongelmat vastaan.  Julkisen puolen aikoja ei pysty mitenkään varailemaan samalle päivälle :(

Eikä muita paini samojen ongelmien kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan nyt laskenut ihan oikein tuon työaikasi? Työaika lisääntyy siis 30 min viikossa, ei päivässä. 6 minuuttia päivässä ei voi aiheuttaa tuollaista kriisiä.

Vierailija
4/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Vierailija
5/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. Ja voit toki tehdä osa-aikaista ihan jos tahdot jos 30 min per viikko kaataa kaiken. Ja ne lapset pärjää kyllä, ne voi tulla vaikka sua vastaan työmatkan varrelle jos se on niin tärkeää että äiti on kyljessä. Isoja lapsia sulla on

Vierailija
6/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tuo omalla ajalla pidettävä ruokataukokin siis nyt uutena asiana? Pelkkä kuuden minuutin päivittäinen pidennys ei voi tuollaista ongelmaa kyllä aiheuttaa. 

Mutta sitten sellainen asia että kyllä ne julkisen puolen palvelut on ihan mahdollista sopia samalle päivälle hei, meillä on esim aina kaikkien kolmen hammaslääkärit peräkkäin eli selviämme yhdellä reissulla. Samoin vanhempainvartit oon saanu sovittua niin että kävin samalla reissulla kummankin opettajan luona. Ei se auta muu kuin avata suu ja kertoa aikaa varatessa että täytyy järjestellä näin. 

Vierailija
7/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ongelmasi ei ole pidennetty työaika vaan ennestään liian pitkä työmatka ja huono organisointikyky. 

Vierailija
8/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, elämänhallintaa tarvitaan kyllä. Saatko sovittua että joskus meet kuuteen aamulla? Minä teen niin joskus niin on ihana työrauha ja saan tuntipankiin pari tuntia.

Vierailija
9/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enne läksin 5 minuutia etuajassa töistä, tulevaisuudessa lintsaan 11 minuuttia...

Vierailija
10/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähet vaan rennosti etuajassa vittuun työpaikaltasi ja haistatat vitut sipilän homolle

Vierailija
11/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähet vaan rennosti etuajassa vittuun työpaikaltasi ja haistatat vitut sipilän homolle

Entäs, jos AP onkin hetero?

Vierailija
12/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä julkisia palveluita, tulee halvemmaksi käyttää yksityisiä illalla ( esim lasten hammaslääkärit, lastenlääkärit tekee muut seurannat eli ei käydä neuvoloissa) kun ottaa lomaa töistä, ja pystyy valitsemaan juuri ne sopivat ajat kun itse haluaa. 

Koulun keskustelut on pakko hoitaa, tosin ehdotin opettajalle että digiloikan aikana voitaisiin tehdä ne skype neuvotteluna, ja käyttäisin 30 min ruokataukoni siihen 20 min vuosittaiseen keskusteluun. Ei käynyt :D 

Kesällä on palkattu hoitajia, kaikki rahat siihen menee mutta ei tätä onneksi monta vuotta kestä. 

Vierailija
13/13 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on AP samaa ongelmaa. Olen töissä poliklinikalla. Työaikapankkia ei ole. Itse teen töitä klo 8.00-16.15. Pe olen lopettanut 15.45, mutta helmikuussa sitten myös perjantai on 16.15 asti. Työn luonteesta johtuen töitä ei voi paikata kuin aikavälillä 7.30-16.30. Päiväkoti aukeaa klo 7.00 ja ehdin töihin just ja just 7.45. Just lokakuussa hoidin pakollisia menoja ja miinuksia jäi 2,5 tuntia. Olipahan melkoinen sumpliminen saada tunnit täyteen, kun tasaus on tehtävä saman kolmen viikon listan aikana. Pidentämällä perjantait sain osan ajasta täytettyä. Mutta jatkossa se ei sitten enää mahdollista.