That's it, tuolla koiralla on tasan kuulausi aikaa oppia sisäsiistiksi
En enää jaksa siivota hervottoman ison 8 kk rakin kusia joka nurkasta.
Oppi sisäsiistiksi nelikuisena, oli sitä viikon, sitten alkoi taas kusemaan ympäriinsä.
Päivällä kusee tunnin välein jos ollaan kotona, jos on yö tai on yksin, pidättää 8 tuntia.
Ruikkii jos komennan rakkia jostakin. Eilen pissi makkariin 8 kertaa tunnin aikana, kun en päästänyt sitä sänkyyn ja kielsin repimästä mattoa. Katsoo silmiin ja kyykkää kuselle.
Olen alkanut kieltämään sisälle kuseskelusta, ei auta. Tunnin välein pissalle juoksuttaminen ei auta, koska ei kuse sisälle koska olisi hätä.
Tyttökoira kyseessä, eli ongelmaa ei voi ratkaista edes kastraatiolla.
Koira ei myöskään anna minun nukkua jos mieskin ei ole nukkumassa.
Ollaan vissiin sitten paskoja ihmisiä, kun kaikilta tutuilta kuulee että heillä on koirat oppineet sisäsiisteiksi viikossa.
Kommentit (28)
Vaikuttaa että koira liikaa sisällä ja liian vähän aktiviteettia eli liikuntaa reilusti ja mukavaa yhteiseloa ulkona väsyttää koiran.
Onko koira otettu hetken ilosta...
Turhan paljon surkeita koiran kohtaloita
Koiran omistajasta eli sinusta se on kiinni oppiiko vai ei sisäsiistiksi. Taitosi ja hermosi eivät näköjään kestä kouluttaa koiraa, anna koira suosiolla muualle. Jos vielä haluat yrittää, vie ensin koira eläinlääkäriin tarkistukseen onko kaikki kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Meidän pikkukoiralla kans rakko pettää heti jos se ahdistuu tai käy ylikierroksilla. Aluksi myös ihan komentamisesta, nykyään enää vain harvoin, kun on jotain erikoista sählinkiä ympärillä. Aluksi siis lakkasimme torumasta ja kulmasta stressiä koiralle. Ei se ihan helppoa ollut, kun itse kiemurteli stressipäissään niiden lätäköiden keskellä, mutta auttoi.
Yllättävää apua oli myös siitä että vettä on tarjolla koko ajan ja paljon. Jossain vaiheessa mies siirsi joumakupin keittiöön minne koirat eivät pääse, ajatteli että jos pieni koira oppisi meidän vanhemman koiran tavan tuoda vain ruokailujen ja lenkiltätulojen jälkeen. No sillä tavallahan meni aina koko kulho kerralla varastoon. Myös liian pieni juomakuppi oli usein huomaamatta tyhjentynyt, jolloin vettä piti varastoida "kun sitä sai". Iso vadillinen vettä jatkuvasti saatavilla poisti veden ahmimisen.
Siis mitä?!? "Yllättävää apua?" Voi luoja! Koiralla pitää olla vettä koko ajan saatavilla. Piste! Itsekin juot vettä vain ruoan ja lenkin jälkeen? Ohhoh!
Ap:n kielenkäyttö minusta jo kertoo, että koirasta ei ole tullut se rakas perheenjäsen, joka sen kuuluisi olla.
Kuten niin moni yllä on jo sanonut, koira ei osaa kostaa eikä olla ilkeä. Tuo pissaaminen komentamisen jälkeen kertoo paljon tavasta komentaa koiraa.
Ps. Mun koira on 15v. Mä en ole koskaan sanonut sitä rakiksi. En, vaikka meilläkin on pissattu sisälle, tyhjennetty roskis tms pientä. Mielestäni "rakki" on ihan hirveä sana!
Omat kokemukseni poikakoirista ovat ainoastaan myönteisiä, eli ovat aina oppineet sisäsiistiksi kuukaudessa-parissa. Ehkä tyttökoirasi on jälkeenjäänyt?
Kuulausi aikaa siis oppia. Ymmärtääkö koirasi ajankäsitettä?
Se on jokin erityiskoira ja sillä on erityislahjakkuus tässä kuseksimisasiassa.
Koira parempaan perheeseen vaan! Äläkä ap ota uutta.
Ja siis
Koira pissaa väärään paikkaa -> torut sitä -> koira ahdistuu, tulee stressiä joka kiihdyttää aineenvaihduntaa ja koira saattaa juoda "ylimääräistä" koska se on hyvin tuttu toiminto ja voi laskea stressiä -> pissattaa entistä enemmän
Aikamoinen oravanpyörä vai mitä?
Koira osaa olla nätisti yksin? Iloitse siitä, se ei tosiaankaan ole automaatio. Ja siitä päättelin, ettei pahemmin yksinoloa stressaa, kun ei kerran pissojakaan löydy, eli varmaankin vain lepäilee ja on rauhallisesti yksin.
Edelleen se kouluttaja täälä hei