Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäistä Joulupukkiin oikeasti uskovaa voi pitää jo idioottina?

Vierailija
25.11.2016 |

Missä menee raja? Onko vielä normaalia että 9-vuotias uskoo Joulupukkiin ihan tosissaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tähän vastauksen. AP

Vierailija
2/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti miettii tuollaista.

Mitä tarkoitat normaalilla, tavallista... hyväksyttävää... jotakin muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia että aikuinen ihminen uskoo Jumalaan?

Satuhahmoja molemmat.

Vierailija
4/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo joulupukkiin uskovat kouluikäiset on vähän ikätovereitaan lapsellisempia eivätkä kauheasti esim. havannoi ympäristöään, lue lehtiä tms. Onhan noita joulupukki tarjolla -ilmoituksia lehdissä, ilmoitustauluilla jne., Nokkelampi lapsi hoksaa kyllä jutun juuren ilman että varta vasten kerrotaan.

Vierailija
5/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis siskoni 9-vuotias poika uskoo selkeästi Joulupukkiin. Hänelle pitää lässyttää pukista kuin pienelle lapselle ja sanoa kaikkea paskaa, ettei tämä huippusalaisen turvaluokituksen vaativa salaisuus vain paljastuisi. Syytän tästä tosin enemmän siskoani.

Vierailija
6/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista voidaan pitää idioottina joka miettii jotakin tällaista. Miksi se koetaan niin isoksi asiaksi että uskoo joulupukkiin? Uskoo ihmiset paljon älyttömämpiinkin asioihin.

Vierailija
7/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis siskoni 9-vuotias poika uskoo selkeästi Joulupukkiin. Hänelle pitää lässyttää pukista kuin pienelle lapselle ja sanoa kaikkea paskaa, ettei tämä huippusalaisen turvaluokituksen vaativa salaisuus vain paljastuisi. Syytän tästä tosin enemmän siskoani.

Niin mitä sitten....

Vierailija
8/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nuo joulupukkiin uskovat kouluikäiset on vähän ikätovereitaan lapsellisempia eivätkä kauheasti esim. havannoi ympäristöään, lue lehtiä tms. Onhan noita joulupukki tarjolla -ilmoituksia lehdissä, ilmoitustauluilla jne., Nokkelampi lapsi hoksaa kyllä jutun juuren ilman että varta vasten kerrotaan.

Aika moni lapsi haluaa uskoa siihen satuun, vaikka järki sanoo etei juttu ole totta. 

Meillä ainakin meni joku aika siinä, että tavallaan tajusivat, että ei ne lahjat miltään joulupukilta tule, mutta silti elättelivät toivoa, että jos kuitenkin on jotain tonttuja ja se joulupukki.

En muista milloin se loppui, lapset ovat jo teinejä. Silti joululahjojen tuleminen yllätyksenä on heille tärkeää.

Vierailija
9/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tehdään karhunpalvelus jos ei viimeistään 8-9-vuotiaalle kerrota totuutta. Tuossa voi jo joutua pilkankohteeksi luokkakavereiden keskuudessa jos on se viho viimeinen joulupukkitarinaan uskova kun muut ovat tienneet jo jostain eskari-ikäisestä asti mistä on kyse.

Vierailija
10/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tähän vastauksen. AP

Rumaa ja loukkaavaa nimitystä ainakin käytät lapsesta, joka mahdollisesti uskoo joulupukkiin.

Jospa onkin niin ovela, että uskottelee muille uskovansa ja muut ovatkin "idiootteja".

Vierailija
11/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä pahaa siinä on, jos 9 vuotias on lapsellinen? Voi elämäkevät tätä kylmää maailmaa, kun lapsellisuus on joku tosi nolo asia.

Itse olen aikuinen, 30 vee ja voin sanoa suoraan että olen lapsellinen (enkä niin että minulla olisi lapsia) ja ylpeä siitä! Paljon hauskempaa elämä kun uskaltaa käyttää mielikuvitustaan ja tehdä asioita, joita ei yleensä aikuiset ihmiset muka saisi tehdä.

Jos on huolissaan 9 vuotiaan lapsellisuudesta, niin on kyllä jotain vikaa päässään sillä huolissaan olevalla itsellään.

Vierailija
12/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joillekin vanhemmille kätevä kiristyskeino, josta ei haluta luopua. Jos et tottele niin tontut kertovat joulupukille...

Vierailija
13/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tehdään karhunpalvelus jos ei viimeistään 8-9-vuotiaalle kerrota totuutta. Tuossa voi jo joutua pilkankohteeksi luokkakavereiden keskuudessa jos on se viho viimeinen joulupukkitarinaan uskova kun muut ovat tienneet jo jostain eskari-ikäisestä asti mistä on kyse.

Tätä itsekin mietin. Mutta AV:llä kun ollaan välillä niin tekopyhiä, että harvoin saa tällaisiin kysymyksiin rehellisiä vastauksia. Ettei johdu siitä, että heidän omat 11-vuotiaansa uskovat vielä Joulupukkiin..?

Vierailija
14/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä pahaa siinä on, jos 9 vuotias on lapsellinen? Voi elämäkevät tätä kylmää maailmaa, kun lapsellisuus on joku tosi nolo asia.

Itse olen aikuinen, 30 vee ja voin sanoa suoraan että olen lapsellinen (enkä niin että minulla olisi lapsia) ja ylpeä siitä! Paljon hauskempaa elämä kun uskaltaa käyttää mielikuvitustaan ja tehdä asioita, joita ei yleensä aikuiset ihmiset muka saisi tehdä.

Jos on huolissaan 9 vuotiaan lapsellisuudesta, niin on kyllä jotain vikaa päässään sillä huolissaan olevalla itsellään.

Ei lapsellisuudessa ole mitään pahaa mutta vanhemmat eivät ehkä toimi fiksusti jos vielä kolmosluokkalaisellekin uskottelevat  tuollaista palturia, siis että varta vasten yhä syötetään sitä juttua totena vaikka lapsi jo itsekin epäilisi. Lapset usein vilpittömästi uskovat että vanhemmat ovat rehellisiä heille. Voi tuntua aika loukkaukseltakin jos huomaa tulleensa vedätetyksi vielä noin vanahana.

Vierailija
15/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no meidän lapset uskoivat ihan täpöllä pukkiin tuonne 10-vuotiaaksi. Olivat kyllä muutenkin lapsellisia; leikkivät legoilla, autoilla, nukeilla yms. aika pitkään, pojat 13-vuotiaaksi, tyttö 12-vuotiaaksi. Pojilla oli eka tyttöystävä 18-vuotiaana, tytöllä ei vielä poikaystävää ole näkynyt, on nyt 15-v. Eivät myöskään osaa muitakaan aikuismaisia tapoja, kuten tupakoida ja juoda viinaa, pojatkin absolutisteja. Ja ihan omasta tahdostaan, me vanhemmat otetaan mielellään joskus lasi viiniä ruuan kanssa.

Kaipa he aika idiootteja sitten ovat. Esikoinen aloitti tässä syksyllä fysiikan opinnot, keskimmäinen menestyy lukio-opinnoissaan hienosti ja kuopuskin on sellainen parjattu kympin tyttö. Kaikki heidän idiotisminsa johtuu varmaan siitä, että ovat ressukat olleet vain kotihoidossa, ei tietokaan vasusta!

Vierailija
16/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä itsekin mietin. Mutta AV:llä kun ollaan välillä niin tekopyhiä, että harvoin saa tällaisiin kysymyksiin rehellisiä vastauksia. Ettei johdu siitä, että heidän omat 11-vuotiaansa uskovat vielä Joulupukkiin..?

Normaali eka toka luokkalainen kestää kyllä sen pettymyksen että maailma ei kavereiden mielestä ole ihan sellainen paikka joksi hän itse sen kuvitteli. Miksi kukaan idiootti kiusaisi ketään? On typerää miettiä sitä miten välttää se että lapsi ei tule kiusatuksi, siihen kyllä löytyy aina syitä. Parempi olisikin kasvatuksessa miettiä sitä miten ehkäisen että lapsi ei kiusaa ketään.

Vierailija
17/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsellisuudessa ole mitään pahaa mutta vanhemmat eivät ehkä toimi fiksusti jos vielä kolmosluokkalaisellekin uskottelevat  tuollaista palturia, siis että varta vasten yhä syötetään sitä juttua totena vaikka lapsi jo itsekin epäilisi. Lapset usein vilpittömästi uskovat että vanhemmat ovat rehellisiä heille. Voi tuntua aika loukkaukseltakin jos huomaa tulleensa vedätetyksi vielä noin vanahana.

Mutta eihän lapsi silloin enää usko täysillä jos hän epäilee. Minusta ihan hyvä kertoa siinä vaiheessa kun lapsi alkaa epäillä että joulupukki- kertomus on vain satu. Tavallista se on ennen kun lapsi täyttää kymmenen.

Vierailija
18/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, no meidän lapset uskoivat ihan täpöllä pukkiin tuonne 10-vuotiaaksi. Olivat kyllä muutenkin lapsellisia; leikkivät legoilla, autoilla, nukeilla yms. aika pitkään, pojat 13-vuotiaaksi, tyttö 12-vuotiaaksi. Pojilla oli eka tyttöystävä 18-vuotiaana, tytöllä ei vielä poikaystävää ole näkynyt, on nyt 15-v. Eivät myöskään osaa muitakaan aikuismaisia tapoja, kuten tupakoida ja juoda viinaa, pojatkin absolutisteja. Ja ihan omasta tahdostaan, me vanhemmat otetaan mielellään joskus lasi viiniä ruuan kanssa.

Kaipa he aika idiootteja sitten ovat. Esikoinen aloitti tässä syksyllä fysiikan opinnot, keskimmäinen menestyy lukio-opinnoissaan hienosti ja kuopuskin on sellainen parjattu kympin tyttö. Kaikki heidän idiotisminsa johtuu varmaan siitä, että ovat ressukat olleet vain kotihoidossa, ei tietokaan vasusta!

Tämä on jo paras :D Jollei usko murrosikäiseksi asti joulupukkiin niin joutuu huonoille teille? Teillä on ollut joku ihan oma motiivi vedättää lapsia noin pitkälle, se tuskin korreloi lasten kyvykkyyden kanssa mitenkään, kertoo lähinnä vain vanhemmista.

Vierailija
19/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän lapsi silloin enää usko täysillä jos hän epäilee. Minusta ihan hyvä kertoa siinä vaiheessa kun lapsi alkaa epäillä että joulupukki- kertomus on vain satu. Tavallista se on ennen kun lapsi täyttää kymmenen.

No niinpä mutta jotkut vanhemmat yrittävät oikeasti pitkittää sitä totuuden palajstumista kaiken maailman peittely-yrityksillä. Suurin piirtein painostetaan että jollet usko niin et sitten ehkä mitään lahjoja saakaan.

Vierailija
20/30 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 7 ja 5 v uskoo yhä,9 ja 11v tietävät totuuden mutta ei halua sitä paljasta pienille.joulupukissa on vaan jotain taikaa,esikoinen 22v tulee jouluksi kotiin ja sanoi että joulupukki on ehdottomasti hommattava.