Homofobinen, sovinistinen ja rasistinen naispuolinen kaveri
Tämä kaveri on siis itsekin nainen ja etniseltä taustaltaan eteläaasialainen. On erittäin vihamielinen homoja kohtaan (on myöntänyt pitävänsä homojen tappamista oikeutettuna ja hänen mielestään homous on sairaus), naisia kohtaan (on siis tosiaankin itse nainen, mutta hänen mielestään miehen on oltava perheen pää ja hän inhoaa feminismiä ja feministejä) sekä mustia afrikkalaisia kohtaan (pitää heitä vähemmän älykkäinä, ja kuten sanoin tämä nainen ei ole edes eurooppalaistaustainen vaan eteläaasialainen, tänne lapsena muuttanut).
Mietin vain sitä, että miten joku voi ajatella noin? Tällä naisella on siis ystävinäkin mm. lesboja ja mustia afrikkalaisia eikä kerro heille näitä mielipiteitään, mutta kahden kesken minulle sitten senkin edestä (olen itse kantasuomalainen naimisissaoleva heteronainen).
Kommentit (20)
Ja hän on sinun kaverisi koska...?
Vierailija kirjoitti:
Tutustuimme lukioiässä (nykyään olemme kolmekymppisiä) ja ystävystyimme joten tavallaan voisin sanoa häntä nuoruudenystäväkseni. Poislukien nämä hänen mielipiteensä tulemme hyvin juttuun ja meillä on mm. samanlainen huumorintaju. Lapsemme ovat keskenään parhaita kavereita.
Omastakin mielestäni hänen mielipiteensä ovat käsittämättömiä, mutta niin kauan kuin välttelen näistä aiheista puhumista, meillä synkkaa hyvin.
Ap
No suurin osa aasialaisista on rasistisia. Itäaasialaiset ja lounaisaasialaiset varsinkin, Etelä-Aasiaan en ole perehtynyt muuta kuin lukemalla joskus jonkin artikkelin siitä miten afrikkalaiset kohtaavat rasismia Intiassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaveri on siis itsekin nainen ja etniseltä taustaltaan eteläaasialainen. On erittäin vihamielinen homoja kohtaan (on myöntänyt pitävänsä homojen tappamista oikeutettuna ja hänen mielestään homous on sairaus), naisia kohtaan (on siis tosiaankin itse nainen, mutta hänen mielestään miehen on oltava perheen pää ja hän inhoaa feminismiä ja feministejä) sekä mustia afrikkalaisia kohtaan (pitää heitä vähemmän älykkäinä, ja kuten sanoin tämä nainen ei ole edes eurooppalaistaustainen vaan eteläaasialainen, tänne lapsena muuttanut).
Mietin vain sitä, että miten joku voi ajatella noin? Tällä naisella on siis ystävinäkin mm. lesboja ja mustia afrikkalaisia eikä kerro heille näitä mielipiteitään, mutta kahden kesken minulle sitten senkin edestä (olen itse kantasuomalainen naimisissaoleva heteronainen).
Fiksu nainen
Jos kyseessä olisi valkoinen suomalaismies niin tämä ketju olisi jo toisella sivulla.
Mustat afrikkalaiset vs. eteläaasialaiset. Kumpia haluatte tänne?
Vierailija kirjoitti:
Mustat afrikkalaiset vs. eteläaasialaiset. Kumpia haluatte tänne?
Verratkaapa mustia vs. arabialaisia/persialaisia/intialaisia/kiinalaisia korkeakulttuureita.
Maailman älykkäimmät ihmiset ovat/ovat olleet miehiä ja samoin tutkitusti Afrikan mailla on alhaisimmat älykkyysosamäärät.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on aivan oikeassa. Mitä hyötyä on mustista ollut Suomelle?
Pelkästään haittaa. Eri mieltä olevat voivat kertoa hyödyistä.
Jos ystävälläsi on kavereina lesboja ja afrikkalaisia kuten kerrot, eikä tuo heille tai muille kyseisiin ryhmiin kuuluville ilmi mielipiteitään (eli ilmeisesti ei ole kaduilla huutelemassa että homot hirteen ja mustat muualle), niin mitä haittaa siitä on? Jokaisella on oikeus mielipiteeseen.
Minkä värinen iho ystävälläsi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsemme ovat keskenään parhaita kavereita.
Ap
Opettaako ystäväsi näkemyksiään myös lapsilleen?
Lopulta asia on pitkälti niin, että todessa suuressa määrin suvaitsevaisuus ja rasismista kauhistuminen ovat aika lailla länsimaisia juttuja. Monessakaan länkkäreiden ulkopuolisessa kulttuurissa niillä ei ole läheskään samaa painoarvoa. Johtuneeko tämä länsimainen erikoisuus kolonialismin painolastista yhdistettynä helposti maailman ylivoimaisesti avoimimpaan keskustelukulttuuriin? Onhan se mahdollista.
Matkailu avartaa! Muistan esimerkiksi miten tuttuni lähti vaihto-oppilaaksi Etelä-Koreaan ja kertoi, että muuten kaikki on pitkälti kuin olisi länsimaahan tullut mutta paikalliset sanovat avoimesti, etteivät tykkää ei-valkoisista ulkomaalaisista ja pitivät mm. tatuointeja prostituutioon ja organisoituun rikollisuuteen kuuluvina juttuina. Nuo asenteet olivat ns. kyseenalaistamaton normi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoinen ilmiö. Kuulun itse sukupuolivähemmistöihin ja eräs ystäväni on samanlainen. Minun kanssani ollessaan on ihan mukava, mutta selkäni takana sitten usein puhuukin kaltaisistani erittäin ikävään sävyyn.
Ihmettelen vain että mikä logiikka tässä on takana. Tämäkin ystävä kyllä tiesi taustani alusta alkaen, mutta halusi silti ystävystyä kanssani?
Vierailija kirjoitti:
No suurin osa aasialaisista on rasistisia. Itäaasialaiset ja lounaisaasialaiset varsinkin, Etelä-Aasiaan en ole perehtynyt muuta kuin lukemalla joskus jonkin artikkelin siitä miten afrikkalaiset kohtaavat rasismia Intiassa.
Aika rasistinen ja yleistävä mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoinen ilmiö. Kuulun itse sukupuolivähemmistöihin ja eräs ystäväni on samanlainen. Minun kanssani ollessaan on ihan mukava, mutta selkäni takana sitten usein puhuukin kaltaisistani erittäin ikävään sävyyn.
Ihmettelen vain että mikä logiikka tässä on takana. Tämäkin ystävä kyllä tiesi taustani alusta alkaen, mutta halusi silti ystävystyä kanssani?
Hän haluaa oppia tuntemaan kaltaisiasi ja siten avartaa ajatusmaailmaansa?
Ei kaikkien kaverien ja tuttujen tarvitse ajatella esim. politiikasta samalla tavalla kuin itse ajattelee. Se on nykypäivän kuplakulttuurin sivutuote, hankitaan ympärille vain jeesmiehiä ja -naisia. Tuollainen toiminta on huono juttu, koska se kaventaa ajan myötä omaakin ajatushorisonttia.
Itse olen perus cityliberaali vihreä ja mulla on kyllä kavereina myös persuja.
Oletko joku kuplasuvakki?
Kaikki itä- ja kaakkoisaasialaiset ovat hirveitä rasisteja sukupuolesta riippumatta. Pahimpia taitavat olla japanilaiset ja korealaiset. Kaikkien kastissa alimpana ovat mustat.
Onpa idiootti. En olisi tuollaisen ystävä.