Miksi monille miehille on niin kova paikka se, että nainen meikkaa?
Itse aavistelen että ovat kateellisia naisille siitä että voivat näyttää helposti kauniimmilta laittamalla vaan meikkiä kun taas mies ei saa itseään komeaksi vaikka kuinka rajaisi silmiään ja laittaisi ripsiväriä.
Vai minkä te uskotte olevan syynä miesten vihaan meikkaavia naisia kohtaan?
T. nainen jolle on tultu valittamaan meikin käytöstä tuntemattomien miesten toimesta (v*ttuako minun meikkaamiseni niille kuuluu?)
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa istua kylmässä autossa ja odottaa, että milloin nainen ehtii meikkaukseltaan kyytiin.
Laita lämmitys päälle, pässi.
Vierailija kirjoitti:
Sitten samat miehet ovat laittamassa autoihinsa kalliita ja epäkäytännöllisiä alumiinivanteita, ja niihin typerän näköisiä matalaprofiilirenkaita.
Niin just:D Ei ole mitään väliä, mitkä vanteet jossain autossa on.
Vierailija kirjoitti:
Onhan meikkaaminen vaan niin helvetin noloa.
Niin ja samaisten miesten mielestä elokuvien älyttymästi meikatut naiset on luonnonkauniita ja baarissa tavattu nainen on tehnyt valtavan rikoksen kun ei olekaan aamulla saman näköinen kuin illalla vaan ihan ilman meikkiä. Luonnonkauneus on miesten mielestä rumaa naisella.
Ja kun aviomies toivoo että voisi se vaimo vähän itseään kuitenkin laittaa niin mies tarkoittaa hiusten laittamista ja meikkiä. Niihin ja lisäksi vaatteisiin menee paljon rahaa ja laittautumiseen aikaa ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa istua kylmässä autossa ja odottaa, että milloin nainen ehtii meikkaukseltaan kyytiin.
Miksi ihmeessä et odota sisällä lämpimässä?
Koska olen mies ja minä istun autossa, jos haluan!
Eipä mulle ole koskaan kukaan meikkaamisesta valittanut! Arkena yleensä onkin melko kevyt meikki ja sitten muulloin saatan panostaa enemmänkin ja tykkään kokeilla erilaisia rajauksia, silmämeikkejä ja käyttää kirkkaita huulipunia. Mutta osaan tehdä sen tyylikkäästi. Mun mielestä miehet valittaa lähinnä sellaisesta tunkkaisesta tai tukiaismeikistä, jossa kaikki on pielessä; väärän värinen pohja, liian vaalea huulimeikki, vahva ja suttuinen silmämeikki.
Mun mies kehuu kun mulla on huolella tehty meikkipohja, todella kevyesti naturelliä luomiväriä, mattamusta rajaus ja kirkkaan fuksian punaiset huulet. (Ja tietty ripsaria, poskipunaa)
En usko että se on miehille muuten kova paikka kuin silloin kun mies iskee naisen baarista, vie kotiin, ja aamulla kun nainen on pessyt meikit pois, paljastuukin että nainen ei niin häävin näköinen ollutkaan. Eli oli meikillä tehnyt itsestään kauniimman kuin onkaan. Tämä on samanlaista huijaamista kuin silikonirinnatkin.
Tästähän on tehty biisikin: "En koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa mutta monen vierestä oon heränny"
Itse arvostan naisia jotka ei meikkaa ollenkaan. Silloin näkee kuka on oikeasti kaunis ja kuka ei. Harvassa ovat luonnonkauniit naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oma ukko aina jankkaa et naiset näyttää paremmalta luonnollisena. Meikin kans kuullemmanäytetään siltä ku meillä olis karmea maski naamassa.
Tämä johtuu siitä, että miehet eivät erota, onko naisella meikkiä vai ei. He huomaavat meikin vasta sitten, kun sinistä luomiväriä on on puoleen otsaan saakka tai kun ensimmäinen pari tekoripsiä tipahtaa poskelle. Meikkaamaton nainen on miehen silmään vain ruma nainen, meikattu normaali, vahvasti meikattu kaunis.
Mielestäni on hassua, kun miehet haukkuvat meikkaavia naisia ja kehuvat kevyesti meikattua " luonnon kauniiksi". Sitten kuin tulee meikkaamaton vastaan niin ollaan nyrpeitä ja katsonaan kuinka on niin ruma. Itse en osaa, en jaksa edes harjoitella eikä ole aikaa moiseen, kun olen liian täydellisyyttä tavoitteleva käsitöissä. Ihmettelen miten jotkut jaksavat/ osaavat meikata niin nätisti itsensä. Tosin ei kai tämä meikkaamattomuuskaan paha ole, kun monet luulee minua vähintään 10vuotta nuoremmaksi kuin oikeasti olen. Siitä huolimatta olisi mielenkiintoista katsoa, miltä näyttäisin meikattuna =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et odota sisällä lämpimässä?
Koska jos on sovittu, että lähdetään klo 18 ja menen autoon klo 18.15, niin rouva tulee aikaisintaan klo 18.30 kyytiin. Edelleen 15 aviovuoden jälkeen odotan, josko se nyt tämän kerran olisi ajoissa valmis. Mutta ei.
Näinhän ilmenee naisen tarve kokea itsensä tärkeäksi: odotuttamalla itseään.
Saapuu ikäänkuin Kreivin aikaan. Tuttu juttu.
"En koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa mutta monen vierestä oon heränny"
ot, mutta tuo biisi kylläkin tarkoittaa, että mies on illalla umpikännissä, jolloin kuka tahansa, vaikka Vesa-Matti Loirin näköinen nainen näyttää nätiltä, mutta aamulla krapulassa totuus valkenee kun pää selvenee.
Mut se on totta, että miehet ei tajua onko naisella meikkiä vai ei.
Naiset meikkaavat niin monin eri tavoin ja taidoin. Joillakaan ei selvästikään ole hajuakaan siitä, miten saada meikeillä itsensä paremman näköiseksi ja jotkut taas itnnostuvat läträämään liiankin kanssa. Tapasin tässä ohimennen työasioissa erään kuvankauniin nuoren naisen. Asu oli viimeisen päälle tyylikäs businessasu, kasvot kaunispiirteiset, mutta meikkiä oli kasvoilla niin jumalattomasti, että se näytti jo naamarilta. Ei mitään räikeää, mutta selvästikin kerroksittain ties mitä voiteita ja puutereita, epätodellisuuteen asti. Kyllä sellainen ainakin keskustelutilanteessa syö uskottavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset meikkaavat niin monin eri tavoin ja taidoin. Joillakaan ei selvästikään ole hajuakaan siitä, miten saada meikeillä itsensä paremman näköiseksi ja jotkut taas itnnostuvat läträämään liiankin kanssa. Tapasin tässä ohimennen työasioissa erään kuvankauniin nuoren naisen. Asu oli viimeisen päälle tyylikäs businessasu, kasvot kaunispiirteiset, mutta meikkiä oli kasvoilla niin jumalattomasti, että se näytti jo naamarilta. Ei mitään räikeää, mutta selvästikin kerroksittain ties mitä voiteita ja puutereita, epätodellisuuteen asti. Kyllä sellainen ainakin keskustelutilanteessa syö uskottavuutta.
Miksi, jos jutut on asiallisia ja nainen on selvästi ammattilainen? Eikö sulla riitä kompetenssi keskittyä asiaosaamiseen pinnan sijasta? Pelkkä taitamaton meikkikö sinut harhauttaa?
Tässä pitää tietää: Meikkaaminen = Huoraamista. <-piste
Jos meikkaa tarpeeksi, saa olla rauhassa. Sama funktio miehillä natsilippu olkavarressa, kiiltäväksi vahattu kalju, kurkkusalaattihousut, maihinnousutakki, nahkabootsit ja nuuska huulessa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne miehet eivät vittuile meikkaamisesta , vaan siitä meikin määrästä?
Olen itse nainen ja joskus jopa meikkaan, mutta ymmärrän miehiä, sillä en itse haluaisi pussailla maalipurkkia puhumattakaan sänkypuuhista, kun suu tulee täyteen kaikkea mönjää naamasta. Lisäksi hajuvedet siihen soppaan, niin onpa mausteet paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nainen on kaunis myös ilman meikkiä, eikä se meikki tee kauniiksi. Usein päinvastoin.
''Kaunis nainen on kaunis myös ilman meikkiä'' - totta.
''Meikki ei tee kauniiksi'' - väärin.
Meikillä saa taviksestakin kauniin ja näyttävän.
Esim.
https://www.buzzfeed.com/awesomer/makeup-before-and-afters?utm_term=.pk…
Olen nainen, joka ei meikkaa, eikä koskaan ole meikannutkaan. Mutta erotan kyllä, onko jollain toisella naisella hillitty ehostus vai ei meikkiä lainkaan. Vaikea uskoa, että huomiokykyni olisi yleisesti miesten havainnointikykyä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nainen on kaunis myös ilman meikkiä, eikä se meikki tee kauniiksi. Usein päinvastoin.
''Kaunis nainen on kaunis myös ilman meikkiä'' - totta.
''Meikki ei tee kauniiksi'' - väärin.
Meikillä saa taviksestakin kauniin ja näyttävän.
Esim.
https://www.buzzfeed.com/awesomer/makeup-before-and-afters?utm_term=.pk…
Mun mielestä noista linkin naisista suurin osa oli kauniita ilman meikkiäkin. Tavallista kauniimpia siis.
Hassua, mulle ei kyllä ole kukaan eikä koskaan tullut valittamaan meikistä, meikkaan vielä aika vahvasti. Enkä ole kuullut myöskään että kukaan olus kenellekkän meikistä valittanut.
Lähinn tulee mieleen et jos sulle ap niin paljon meikkaamisesta valitetaan, niin mitä ihmettä sä naamaas oikein tuherrat?
T. N40
Vierailija kirjoitti:
Itse aavistelen että ovat kateellisia naisille siitä että voivat näyttää helposti kauniimmilta laittamalla vaan meikkiä kun taas mies ei saa itseään komeaksi vaikka kuinka rajaisi silmiään ja laittaisi ripsiväriä.
Vai minkä te uskotte olevan syynä miesten vihaan meikkaavia naisia kohtaan?
T. nainen jolle on tultu valittamaan meikin käytöstä tuntemattomien miesten toimesta (v*ttuako minun meikkaamiseni niille kuuluu?)
Oletko ihan itse omassa pikku päässäsi ideoinut tämän ajatussikermän?
Suurinta osaa miehistä ei ärsytä naisen meikkaamisessa muuta kuin se etteivät pääse paskalle kun vessa on tuntikausia varattu ja peili ja lavuaari töhritty kun se vihdoin vapautuu.
Niin jos on tyyliin Kirsti Paakkanen. Meikki ei ole aina sotamaalaus.