Miksi monille miehille on niin kova paikka se, että nainen meikkaa?
Itse aavistelen että ovat kateellisia naisille siitä että voivat näyttää helposti kauniimmilta laittamalla vaan meikkiä kun taas mies ei saa itseään komeaksi vaikka kuinka rajaisi silmiään ja laittaisi ripsiväriä.
Vai minkä te uskotte olevan syynä miesten vihaan meikkaavia naisia kohtaan?
T. nainen jolle on tultu valittamaan meikin käytöstä tuntemattomien miesten toimesta (v*ttuako minun meikkaamiseni niille kuuluu?)
Kommentit (61)
En ole tippaakaan luova, missään muussa kuin meikkauksessa. Sen osaan. Tuntuu hyvältä pystyä tekemään jotain kaunista edes sillä tavalla. Enkä tarkoita, että itse olisin välttämättä kaunis, mutta kaunis silmämeikki on kaunis vaikka kantajasta olisi mitä mieltä, ihan kuin kaunis mekko on kaunis mekko vaikka olisi kenen päällä. Lisäksi lapsuuden kiusaamistraumat (huono iho) aiheuttavat sen, että jos naamassa on yksikin näppy, tunnen itseni suohirviöksi ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa istua kylmässä autossa ja odottaa, että milloin nainen ehtii meikkaukseltaan kyytiin.
Miksi ihmeessä et odota sisällä lämpimässä?
Koska jos on sovittu, että lähdetään klo 18 ja menen autoon klo 18.15, niin rouva tulee aikaisintaan klo 18.30 kyytiin. Edelleen 15 aviovuoden jälkeen odotan, josko se nyt tämän kerran olisi ajoissa valmis. Mutta ei.
Kuulostaa kyllä siltä että kyse on ajanhallintaongelmista yleensä, ei meikkaamisesta sinänsä.
T. Nainen joka meikkaa ja on aina valmis ennen puolisoa
Oletteko huomanneet, että miehet valittavat usein kaikesta, mikä on enemmistön mielestä seksikästä? Meikkaus, ripsien pidennykset, ym. Heitä ärsyttää myös se, että he eivät voi saada niin kuumia naisia, mm. koska eivät itse ole hyvännäköisiä. Sen takia haukkuvat nostaakseen itseään.
Joskus muutama sata vuotta sitten meikkasivat miehetkin Ranskan hovissa.
Kaunis nainen on kaunis myös ilman meikkiä, eikä se meikki tee kauniiksi. Usein päinvastoin.
Onko? Missä oikein liikut? Itse en oo törmännyt moiseen ja oon meikannut 30 vuotta, 13-vuotiaasta saakka.
Kyllähän monet miehetkin nykyisin meikkaa. Tasoittavat mm. ihoa meikkivoiteella ja peittävät tummia silmänalusia peitevoiteella.
Suomessa on ihme luterilainen ulkonäkökielteisyys edelleen vallalla. Säkki päälle, pussi päähän ja sirotellaan vielä vähän tuhkaakin.
Meikkamisella nainen viestittää tälle ärsyyntyvälle miehelle, olipa tämä kaveri, tapailun alla oleva mies tai vakiseuralainen, että hänellä on "verkot vetämässä". Laittautunut nainen saa miehen tuntemaan arvonsa alennetuksi ja kaverimieskin tuntee itsensä epäviehättäväksi ja turhaksi, ottaa loukkauksena, kun nainen on selkeästi somistanut itsensä tarjolle jollekulle paremmalle.
Mulla on kai tosi kummallinen mies, koska se ei KOSKAAN moiti kenenkään naisen ulkonäköä, meikkiä tai meikkaamattomuutta, hiuksia, painoa, vaatteita. Eri asia mitä miettii päässään, mutta on aina korrekti.
Exän ollessa 50 se meikkaili itseään tunnin ja muuttui hirveän näköisestä lähinnä hirviön näköiseksi. Naiset kun nyt vaan on typeriä eivätkä tajua sitä, että viimeistään neljänkymmenen jälkeen on turhaa meikkailla, sillä ei enää nuorruta vaan päivä päivältä muututaan enemmin ja enemmin mummoksi. Juna meni ja miesten kinnostus alkaa jo tuossa iässä olevaan naiseen olla nolla.
Mitä ihmettä täällä horistaan? Olen suu auki koska en oo koskaan kuullutkaan että miehille olis noin kova pala joku meikkaaminen.
No oma ukko aina jankkaa et naiset näyttää paremmalta luonnollisena. Meikin kans kuullemmanäytetään siltä ku meillä olis karmea maski naamassa.
Vierailija kirjoitti:
Exän ollessa 50 se meikkaili itseään tunnin ja muuttui hirveän näköisestä lähinnä hirviön näköiseksi. Naiset kun nyt vaan on typeriä eivätkä tajua sitä, että viimeistään neljänkymmenen jälkeen on turhaa meikkailla, sillä ei enää nuorruta vaan päivä päivältä muututaan enemmin ja enemmin mummoksi. Juna meni ja miesten kinnostus alkaa jo tuossa iässä olevaan naiseen olla nolla.
Minä aion meikata hautaan saakka. Ihan sama mitä miehet siitä ajattelee, tai kukaan. Teen sen omaksi ilokseni niin kuin myös valitsen vaatteet ja kampauksen. Meikkaaminen ei tarkoita sotamaalausta. Esim. voi laittaa meikkivoidetta tasoittamaan ihoa ja myös suojaamaan sitä. Tuskin rumentaa ketään, jos nyt ei ole täysin väärän väristä. Miehet harvoin edes ymmärtämät mitä on meikkaaminen.
Mies tulee komeammaksi tienaamalla hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kuuntelin kun pari tuttua miestä puhui meikkaamisesta, ja kumpikin oli sitä mieltä että saunapuhdas on parempi. Kehuivat minuakin siitä että kiva kun en meikkaa, vähän hämmentyivät kun kerroin että teen sitä kyllä melkein päivittäin ja silläkin hetkellä naamassa oli meikkiä. Heille kun meikki = tosi näkyvä ehostus, jos on luonnollinen meikki luulevat että sitä ei ole.
Mä en ylipäänsä tajua miten jotkut jaksavat hermostua toisten ulkonäöstä. On monia tyylejä/ulkonäköjuttuja mistä en tykkää (esim. just ne tosi pumpatut bodarit) mutta miksipä kaikkien pitäisi noudattaa minun ulkonäkömieltymyksiäni? Ja mitä tulee vaikka meikkaamisen pinnallisuuteen, niin kyllä suurin osa meistä välittää siitämiltä näyttää, miksi muuten laikattaisiin hiuksia ja naamakarvoja eikä anneta niiden rehottaa vapaana, valitaan tiettyjä vaatteita ja asusteita eikä vaan osteta sitä mikä ekana sattuu vastaan.
Tuo vaikuttaa asiaan paljon, että miehet pitää meikkaamisena vain tikkurilan värikarttaa, eivätkä tajua, että normaali meikki ei erotu selvästi. Miehet on sille itse asiassa jo täysin sokeita meikille, koska juuri missään näe meikkaamattomia naisia, etenkään mediassa. Meikkaamatonta naista pidetään usein rumana ja pojan näköisenä, kun ei olekaan enää feikattu ns. naiseutta ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
No oma ukko aina jankkaa et naiset näyttää paremmalta luonnollisena. Meikin kans kuullemmanäytetään siltä ku meillä olis karmea maski naamassa.
Tämä johtuu siitä, että miehet eivät erota, onko naisella meikkiä vai ei. He huomaavat meikin vasta sitten, kun sinistä luomiväriä on on puoleen otsaan saakka tai kun ensimmäinen pari tekoripsiä tipahtaa poskelle. Meikkaamaton nainen on miehen silmään vain ruma nainen, meikattu normaali, vahvasti meikattu kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aion meikata hautaan saakka. Ihan sama mitä miehet siitä ajattelee, tai kukaan. Teen sen omaksi ilokseni niin kuin myös valitsen vaatteet ja kampauksen. Meikkaaminen ei tarkoita sotamaalausta. Esim. voi laittaa meikkivoidetta tasoittamaan ihoa ja myös suojaamaan sitä. Tuskin rumentaa ketään, jos nyt ei ole täysin väärän väristä. Miehet harvoin edes ymmärtämät mitä on meikkaaminen.
Meikattu vanha nainen kun nyt vaan näyttää noidalta. Mutta eihän siinä mitään, jos kerran itse haluaa siltä näyttää.
Heh, tulipas mieleen yksi kerta kun oltiin porukalla etkoilla kaveripariskunnan luona. Pariskunnan nainen lähti meikkaamaan, ja tuli hetken päästä takaisin ja kysyi miehiltä etta huomaavatko mitään erilaista. Kaikki 6 kpl olivat "ööö, jotain sä oot tehny..." "huulipunaa?" "sun hiukset on jotenkin erilaiset..." Kaikki väärin. Kaveri oli meikannut yhden silmän, toinen oli täysin meikittä, ja nyt oli kuitenkin kyseessä baarimeikki, eikä mikään madollisimman huomaamaton. Se siitä perus-Petterin kyvystä huomata milloin nainen meikkaa ja milloin ei.
Ne jotka ei itse meikkaa, ei erota hillittyä meikkiä.
Kerran kuuntelin kun pari tuttua miestä puhui meikkaamisesta, ja kumpikin oli sitä mieltä että saunapuhdas on parempi. Kehuivat minuakin siitä että kiva kun en meikkaa, vähän hämmentyivät kun kerroin että teen sitä kyllä melkein päivittäin ja silläkin hetkellä naamassa oli meikkiä. Heille kun meikki = tosi näkyvä ehostus, jos on luonnollinen meikki luulevat että sitä ei ole.
Mä en ylipäänsä tajua miten jotkut jaksavat hermostua toisten ulkonäöstä. On monia tyylejä/ulkonäköjuttuja mistä en tykkää (esim. just ne tosi pumpatut bodarit) mutta miksipä kaikkien pitäisi noudattaa minun ulkonäkömieltymyksiäni? Ja mitä tulee vaikka meikkaamisen pinnallisuuteen, niin kyllä suurin osa meistä välittää siitämiltä näyttää, miksi muuten laikattaisiin hiuksia ja naamakarvoja eikä anneta niiden rehottaa vapaana, valitaan tiettyjä vaatteita ja asusteita eikä vaan osteta sitä mikä ekana sattuu vastaan.