Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joistakin hyvännäköisten vanhempien lapsista tulee rumia?

Vierailija
24.11.2016 |

Tai rumien vanhempien lapsista kauniita. Geenitkö ei sitten jotenkin käy hyvin yhteen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ihminen: nainen, jolla naiselliset piirteet ja mies jolla miehekkäät piirteet.

Rumia lapsia tulee silloin, kun poika perii äidiltään naiselliset piirteet tai pahempaa tyttö perii isältään miehekkäät piirteet, esim. Rumer Willis, joka sai Brucen leuan

Vierailija
2/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miehekkään isäni näköinen ja ihan ok naisena siltikin. Kyllä ne miehen testosteronit tekee ne miespiirteet geeneineen ja ne vääntää naisen kyllä naiseksi . Silti meitä pidetään samannäköisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmässä.

Vierailija
4/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumista lapsista kasvaa kauniita/komeita aikuisia -et ole kuullut?

Vierailija
5/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme todella kaunista tytärtä eikä ihme kun niillä on niin helevatan kaunis äiti.

Vierailija
6/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eri piirteet näyttävät hyviltä naisilla ja miehillä. Esim miehillä vahva leuka on komea, mutta jos tyttö sen perii se on miehekäs eikä niin kauniin näköinen

Vierailija
7/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai rumien vanhempien lapsista kauniita. Geenitkö ei sitten jotenkin käy hyvin yhteen.

Mitä väliä? 

Vierailija
8/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Regression towards mean.

Googlaa jos kiinnostaa. Pienellä miettimiselläkin asia on toki aika helposti ymmärrettävä.

Vierailija
9/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuripeliä. On niillä hyvännäköisilläkin yhtälailla kauniita lapsia, ja toisaalta susirumilla rumia. Tiedän yhden perheen, jossa vanhemmat on suoraan sanottuna rumia, ovat kuin kiljusen herrasväki konsanaan, ja heidän pojat ne vasta rumia onkin, pienipäisiä ja ikäänkuin pientä epämuodostumaa kasvoissa, harittavat mulkosilmät. Toinen pojista on vielä onnistunut saamaan kohtuullisen rujonnäköisen ja kierosilmäisen vaimon, ja voi kyllä todeta, ettei se heidän jälkikasvukaan ihan viimeisen päälle suloisinta ole. Mutta ovat ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä, tekevät vapaaehtoistyötä jne. Eli sisäistä kauneutta löytyy, joka kuitenkin loppupeleissä on tärkeämpää kuin ulkoinen.

Vierailija
10/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena suorastaan ruma enkä kovin viehättävä 17-vuotiaanakaan. Parhaalta olen näyttänyt päälle 30 vuoden ikäisenä ja silloin nimenomaan isäni piirteet kasvoissa korostuivat. Aikuinen poikani on samannäköinen kuin minä, mutta ei mitenkään naismainen. Hän näyttää hyvältä muidenkin kuin itseni mielestä. Lapsena tämä kaveri oli samanlainen tiivitaavi kuin itsekin olin.

Että mene ja tiedä.

Vierailija
11/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöistä tulee isänsä näköisiä, koska X-kromosomissa on enemmän perintöainesta kuin Y-kromosomissa. Vastaavasti pojista tulee usein enemmän äidin näköisiä. Korostuneen naiselliset naiset ja miehekkäät miehet saavat harvoin "täydellisen" näköisiä lapsia. Neutraaleilla piirteillä saa varmimmin hyvännäköisiä jälkeläisiä, joskaan se ei liene mielessä silloin rakastumisen hetkellä. On myös todettu, että tyttärien kauneus periytyy isältä, mutta poikien komeus on mysteeri. Todennäköisesti se on vain hyvien sattumien summa.

Vierailija
12/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny samaa; tosin mun vanhemmat ei oo superhyvännäköisiä mut ehkä keskiverto+. Itse olin söpö ja nätti lapsena, ruma aikuisena. Vähän alta parikymppisenä tapahtui jotain, olisiko jokin myöhäinen kasvuhormoonipiikki, sillä kasvoin tuolloin vielä pituuttakin ja kasvojen piirteet jotenkin muuttuivat huonoon suuntaan. Ylipainoinen en ole ollut koskaan; 173 cm ja paino vaihdellut 60 - 64 kg, joten siinäkään ei ratkaisua näyttääkseni paremmalta. Itkettää.

Vierailija
13/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mysteeri, jota itsekin olen miettinyt, koska omakohtaista kokemusta, emme ole mieheni kanssa mitenkään erikoisennäköisiä, itse sulaudun hyvin tapettiin, semmoinen harmaahiirulainen, mutta jostain syystä molemmat lapset voittivat geenilotossa jackpotin, en vaan ymmärrä, että kaksi näin tavallisen näköistä ihmistä sai niin kauniita lapsia, joskus näen epäuskoa ihmisten kasvoilla, kun esittelen lapseni heille :)