Miehen mielestä kaikki kodin hankinnat ovat "turhia"
Nyt keittää yli. Ehdotin, että katsottaisiinko vaikka käytettynä uutta sohvaa, kun vanha on jo aivan mäsänä ja vaarallinenkin vauvan kanssa.
Totesi, että ei kyllä nyt voi ostaa mitään turhaa, kun pitää säästää uuteen pleikkariin.
Kyllä, mies joutuu kustantamaan siurimman osan elämisestämme, koska on töissä ja tienaa n. 2000€/kk, itse olen äitoyslomalla opiskeluista, joten minun tuloni ovat mitättömät.
Kun olimme molemmat opiskelijoita MINÄ olin yleensä se joka osti kaiken tarvittavan kotiin.
Ennen kuin kukaan ulisee, että mies saa tehdä rahoillaan mitä huvittaa, niin minusta ei ole reilua että toinen saa hurvitella kaikki rahansa ja sohvat, ruuat & siivoustarvikkeet ovat muka naisen omia hankintoja. Ne ovat YHTEISIÄ! En minäkään ole aikoihin saanut ostettua itselleni mitään satojen eurojen viihdejuttua.
Muuten mies on fiksu ja ihana, mutta on aina ajatellut että jotenkin kaikki kotijutut ovat ihan minun omia juttujani, vaikka hänkin takamustaan pöydän ääressä ja sohvalla kuluttaa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Se uusi sohva maksaa 300-400 euroa. Pleikkari saman verran. Ostakaa ne vuorokuukausin. Ongelma ratkaistu.
Jos tulot on 2000, niin pleikkaria tai sohvaa ei noin vain osteta ilman säästämistä. Todennäköisesti kaikki menee mitä tulee, vai miten on ap.
Riitanne on tyypillinen ja yleinen parisuhteen riita -se liittyy rahaan ja rahankäyttöön. Miehellesi playstation on yhtä tärkeä kuin sinulle sohva. Säästäkää 100 kuussa ja ostakaa ensi kesänä molemmat. En rikkoisi lapsen perhettä yhden playstationin takia. Puhaltakaa yhteen hiileen. Vieko lapsi kaiken energiasi ja mies osoittaa siksi mieltään?
Jätä se Sika.