Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatko mitä teit heti sen jälkeen, kun sait kuulla wtc-iskuista

Vierailija
24.11.2016 |

Miten on

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoin keskeytettyjä uniani. Olin vanhemmillani käymässä ja äitee ryntäsi herättämään mua ja hössöttämään asiasta.

Vierailija
2/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsi ja opettaja kertoi siitä heti aamulla koulussa. Pidimme hiljaisen hetken enkä juuri miettinyt mitään koska en ymmärtänyt asian vakavuutta.

Vanhempana kun vihdoin käsitin kuinka vakava asia oli, olin järkyttynyt ja surullinen uhrien ja uhrien omaisten puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin kauhulla eskaloituuko tilanne.

Vierailija
4/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin autoon kuuntelemaan radiota (olin mökillä ja kaveri tekstasi, ei telkka eikä radiota mökissä).

Vierailija
5/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin puhelun Helsinkiin.

Vierailija
6/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsi ja opettaja kertoi siitä heti aamulla koulussa. Pidimme hiljaisen hetken enkä juuri miettinyt mitään koska en ymmärtänyt asian vakavuutta.

Vanhempana kun vihdoin käsitin kuinka vakava asia oli, olin järkyttynyt ja surullinen uhrien ja uhrien omaisten puolesta.

Asuit ilmeisesti USA:ssa? 

Iskut tapahtuivat klo 8.46-10.28 USA:n aikaa, silloin elettiin iltapäivää Suomessa.

Vierailija
7/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin telkkarin.

Kuulin radiosta, että "pienlentokone on törmännyt World Trade Centeriin". No nopsaan selvisi, että ei ollut ihan pieni lentokone. Toisen konees törmäyksen ja sortumiset katsoin suorana telkkarista.

Vierailija
8/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin kanavasurffailun telkan kanssa ja etsin mahdollisimman paljon uutisia aiheesta. Ei ollut vaikeuksia löytää niitä, sillä siinä vaiheessa kun toiseenkin torniin törmättiin, keskeytettiin ohjelmat lähes kaikilta kanavilta ylimääräisten uutisten vuoksi.

Vierailija
9/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä wc-iskuista?

Vierailija
10/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin Kanadassa jossain hemmetin liikuntahallissa, kun totuus iskuista valkeni. Tarkoitus oli ollut matkustaa jenkkeihin, mutta ilmatila meni kiinni ja päädyin Kanadaan. :(

Vierailija
11/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin päivän toiseen treeniin (urheilin tuolloin ammatikseni). Eräs urheilukaverini oli tuolloin jenkeissä ja hänen kotiin paluu lykkääntyy parilla päivällä tapahtuneen vuoksi.

Vierailija
12/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta olin tuohon aikaan kotona kun lähdin sairaana kesken päivä töistä. Siinä sitten ylimääräinen uutislähetys keskeytti jonkun Kauniit ja rohkeat tai vastaavan ja hetken kuluttua näimme livelähetyksessä kun se toinen kone lensi toiseen torniin. Eipä tullut muuta katsottuakaan kuin uutisia tuona iltana.

Vierailija
13/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsi. Olin yksin kotona. Avasin telkkarin ja näin uutiset aiheesta. Ensimmäisenä soitin äidille.

Vierailija
14/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iskut tapahtuivat klo 8.46-10.28 USA:n aikaa, silloin elettiin iltapäivää Suomessa.

Ihan suomessa asuin ja opettaja kertoi asiasta seuraavana kouluaamuna. Vanhemmat ei mulle asiasta puhuneet mutta luokassa oli muutama jotka jo tiesi.

Vierailija
15/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoitamassa veljenpoikaani, kun taustalla pyörinyt BBC World News alkoi lähettää live-kuvaa. Toka kone oli vielä törmäämättä. Veljenvaimo tuli töistä ja loppupäivä menikin sitten uutisia katsoten. Olin lähdössä Minnesotaan au pairiksi ja tosi moni kauhisteli, miten tohdin mennä...

Vierailija
16/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin oksentamaan. Olin ollut edellisen yön viihteellä ensimmäistä kertaa lapsen saannin jälkeen.

Vierailija
17/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tosi huonosti tapahtuma-aikaan aistien, että nyt ei ole kaikki ihan kohdallaan. Uutisen kuultuani olin shokissa.

Vierailija
18/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin koulusta, avasin telkkarin, jäin katsomaan, olin vähän järkyttynyt. sitten keitin kahvit ja tein välipalaa.

Vierailija
19/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten opettaja kertoi seuraavana aamuna siitä? Suomessa oli tosiaan iltapäivä tuolloin, muistaakseni varttia vaille neljä tapahtui ensimmäinen isku. Olin itse päässyt kolmelta töistä kotiin ja olin sattumalta just avannut telkkarin kun uutiset ekasta iskusta tulivat. Mulla ei ollut siihen aikaan vielä nettiä, joten tapanani oli lukea uutiset teksti tv:stä aina töistä tullessani. Siltä illalta jäi teksti tv kyllä väliin kun aloin heti seuraamaan uutislähetyksiä.

Vierailija
20/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, olin silloin teini eikä se ensikuulemalla niin pahalta tuntunut. Mutta sitten muistan kun alkoi pelottamaan, kun yksin kotona katsoin BBC:n uutisia iskusta. En edes tiennyt tuolloin mikä WTC on, joten vaikutti varmasti asiaan.

Paremmin muistan 2004 tsunamin, thaimaassa kuoli lähipiirin perhe, joita en itse tuntenut, mutta äitini tunsi, ainoastaan yksi lapsi perheestä selvisi hengissä :(